Namjoon: Ha sampai pun ...
Jin: Mianhae namjoon , biasalah budak budak ni ...
Jimin: mianhae hyung ...
Namjoon: Its okay ... ni hyung perkenalkan chingu hyung yang nak tolong kita untuk kes ni ...
????: anyeonghaseyo , Lee Dong Hae imnida... *jabat tangan dengan jin , taehyung , jimin dan yuju*Jin: Gomawo donghae sebab nak tolong kami untuk kes ni ...
Donghae: cheonma , lagipun kita dekat sini untuk tegakkan keadilan jadi apa salahnya kalau saya tolong ... namjoon dah ceritakan semua pada saya ... jadi first step kita , kita masuk dalam and open balik kes ni ...
Taehyung: tapi hyung macam mana klau pihak polis cakap yang kita tak boleh nak open balik kes ni ?
Donghae: jangan risau , hyung akan fight sampai kita boleh buka balik kes tu , lagipun kita tahu yang one of them makan rasuah kan ? Why not kita takutkan dorang balik ...
Yuju: Yuju rasa polis yang rasuah tu dah letak jawatan , dia mana ada kerja sebagai polis lagi ...
Donghae: takpe tu semua kita fikir kemudian sekarang jom kita masuk dulu ..
Jin: betul tu ...
*mereka semua pun masuk ke dalam balai polis untuk membicarakan tentang kes Lisa*~ RAKAMAN CCTV
Sowon: Boleh saya berjumpa dengan pihak rakaman cctv ?
Receptionist: Tapi kenapa ya puan ? Puan ada buat apa apa appoinment ke dengan pihak rakaman cctv ?
Nayeon: kami takde buat apa apa appoinment but kami nak jumpa dengan salah sorang daripada mereka ..
Receptionist: macam ni , puan tak boleh jumpa sesiapa kalau puan takde appoinment ...
SinB: Payah sangat ke awak nak panggil sesiape je dari pihak cctv ? Kami nak jumpa sorang je ...
Receptionist: Tapi cik ...
SinB: You better call one of them before i make you lost your job...
Receptionist: But still ..
SinB: soooooo you still tak nak panggil sesiapa ?
Jhope: you better call one before she make one call and you will lost your job...
Umji: panggil je la sorang unnie kenapa yang susah sangat ? Unnie tahu tak dua wanita ni siapa *tunjuk ke arah sowon dan nayeon*
Receptionist: Saya tak tahu ...
SinB: you will regret after you know who they are ...
Yerin: Wanita yang awak tak bagi masuk ni *pegang bahu sowon* adalah isteri kepada Kim Seokjin one of the most famous and powerfull business man , do you know him ?
Receptionist: Yes , i know him ...
Jhope: And lagi sorang ni pulak *pegang bahu nayeon* adalah yeojachingu kepada Kim Namjoon , pemilik bangunan selang beberapa buah je daripada bangunan awak ni ...
Receptionist: Saya minta maaf , saya tak tahu ... boleh saya tahu kenapa puan nak jumpa pihak cctv kami ?
SinB: Just call one of them or give a call to them to come here and you will know the reason !!! Just call one of them or i will break your hand , do not make me repeat my word !
*Jhope dan Suga memegang tangan Sinb yang seolah olah ingin menampar muka wanita itu,Receptionist tersebut membuat panggilan dan memanggil salah seorang daripada pihak rakamab cctv*
Yerin: Sabar sinB ...
Sinb: macam mana nak sabar , kalau orang cakap nak jumpa maknanya adalah benda penting yang kita nak buat , banyak pulak tanya ...
Jhope: ini maybe cara mereka bekerja sayang.
Sowon: betul tu, sabar sayang unnie tak nak tengok sinb mengamuk and marah marah macam ni ...
Nayeon: betul tu , sinB jangan kasar sangat , sinb kena pandai kawal perasaan marah sinb tu ..
SinB: nae... Sinb mintak maaf sebab tak boleh kawal marah Sinb tadi...
Suga: next time jangan buat lagi , cuba sehabis baik untuk kawal ya
SinB: nae , sinb akan cuba...
Receptionist: Puan Kim , ni ialah ketua daripada pihak rakaman cctv kami , Encik Ong...
Sowon: nae .. thank you so much... sooo Encik Ong boleh kami nak berjumpa dan bercakap sekejap ?
Encik Ong: Of course , mari semua pergi ke bilik saya ...
~Bilik Encik Ong~
En. Ong: jadi apa yang penting sangat smpaikan puan boleh datang dan ingin berjumpa dengan saya ?
Sowon: Macam ni , betulkan pernah ada satu kemalangan yang jadi betul betul depan bangunan ni ?
En. Ong: Betul dan kemalangan tu melibatkan seorang pelajar lelaki mati di hadapan bangunan ni.
Nayeon: jadi kami semua datang sini sebab nak mintak tolong en ong satu perkara ..
En.Ong: Apa yang boleh saa bantu ?
Suga: Macam ni En. Ong , kami semua datang sini sebab kami nak salinan cctv waktu kemalangan tu jadi...
En. Ong: tapi kenapa ? Sebab saya tak boleh nak berikan salinan tu sesuka hati lada sesiapa pun ... tak kisah lah puan ni isteri kepada Encik Kim sekali pun sebab semua rakaman dan salinan salinan tu adalah di bawah tanggungjawab saya...
Sowon: Saya tahu benda tu , kami nak salinan rakaman cctv tu sebab kami nak masukkan orang yang langgar tu dalam penjara ..
En. Ong: Kalau boleh saya tahu , orang yang langgar mangsa still tak dapar di tangkap ?
Yerin: Betul tu , penjenayah nya masih tak di tangkap dan masih hidup bebas atas penderitaan orang lain.
En. Ong: setahu saya , bukan ke kes tentang kemalangan ni telah disahkan selesai oleh pihak polis ? Kenapa puan semua datang untuk mintak salinan cctv tu?
Jhope: macam ni , kami semua merupakan sahabat dan kenalan rapat mangsa yang mati malam tu , kami tak bolej terima yang kawan kami tu mati sedangkan orang yang dah buat dia macam tu bersenang lenang je sekarang ...
En. Ong: maksud awak , awak semua nak open balik kes ni ?
Nayeon: betul tu , jadi kami perlukan salinan cctv tu supaya kami ada alasan yang kukuh untuk masukkan penjenayah tu dalam penjara ...
En. Ong: saya pergi buat panggilan sekejap untuk minta staff saya hantarkan beberapa salinan daripada sudut yang berlainan ...
Sowon: baiklah ... *En. Ong bangun dan membuat panggilan*
Yerin: unnie rasa plan kita ni semua akan berjaya ke ?
Nayeon: kita akan berjaya kalau kita bersatu , lagipun sekarang ni kita tengah buat perkara yang betul , kita bukan berpihak pada yang salah...
En. Ong: sekejap lagi staff saya akan bawa salinan salinan tu ..
Sowon: terima kasih En. Ong sebab sudi untuk bantu kami ...
En. Ong: sama sama, lagipun takkan saya nak biar orang yang bersalah tak diterima hukuman... saya nak tanya sikit ?
Suga: nak tanya apa encik ?
En. Ong: kalau kes ni tak selesai lagi, kenapa haritu pihak polis datang dan cakap yang kes ni semua dah selesai?
Sowon: Rasuah encik , pihak polis sendiri dah makan rasuah untuk tutul kes ni ...
En. Ong: haishhh apa nak jadi lah dengan zaman sekarang ni ...
~Tok tok~
En. Ong: masuk ...
Staff: encik , ni salinan salinan yang encik mintak *hulurkan salina salinan rakaman cctv dalam bentuk pendrive*
En. Ong: *ambil pendrive tersebut* terima kasih , awak boleh buat kerja awak balik ...
Staff: baik encik ...
En. Ong: jadi puan, semua salinan salinan yang puan mintak ada dalam ni *serahkan pendrive kepada sowon*
Sowon: terima kasih encik , terima kasih banyak banyak sebab tolong kami dan berpihak kepada kami ...
En. Ong: sama sama puan , saya harap semua apa yang puan rancang untuk tangkap penjenayah tu berjaya , saya akan bantu kalau benda tu saya boleh bantu ...
Nayeon: Terima kasih encik .. saya rasa kami semua beredar dulu la ...
Yerin: betul tu ...
Umji: sekejap sekejap...
Suga: kenapa sayang ?
Umji: sebelum tu boleh tak umji nak mintak tolong satu lagi pada encik ong ?
En. Ong: ye , mintak tolong apa ?
Umji: boleh tak kalau encik ong buat lagi satu salinan untuk salinan salinan rakaman ni ?
En. Ong: boleh tak de masalah tapi cik nak sekarang ke ?
Umji: tak , encik buat je salinan tu dan encik simpan ...
SinB: tapi kenapa umji ?
Umji: umji takut kalau perempuan tahu rancangan kita and dia mesti akan sedaya upaya akan hapuskan semua bukti bukti yang kita ada , jadi kalau encik ong ada salinan lain kita boleh mintak lagi daripada encik ong je tak payah kita susah payah nak datang sini ...
Jhope: ouhh pandai umji ... saya rasa betul la encik apa yang umji cakap kalau boleh encik tolong simpan and mana lah tahu kalau benda yang umji cakap tadi betul betul jadi , kami akan berurusan dengan encik saja lepas ni ...
En. Ong: boleh boleh saya akan buat beberapa salinan , and kalau lepas ni nak mintak lagi salinan ni boleh lah call saya *hulurkan kad kepada Suga*.
Suga: Terima kasih sekali lagi encik ... and saya nak ingatkan supaya encik berhati hati sebab tak mustahil penjenayah tu akan cari encik kalau dia tahu encik berurusan dengan kami...
En. Ong: awak semua janganlah risaukan saya , saya berbangga sebab dapat tolong awak semua ...
Sowon: kalau macam tu kami mintak diri dulu dan terima kasih banyak banyak *berjabat tangan dengan en.
ong*
En. Ong: sama sama puan...
*Mereka pun pulang ke rumah bersama bahan bukti*×
JUNGKOOK♡EUNHA×
Jungkook: eunha eunha *kejutkan eunha*
Eunha: hurmmmmmm...
Jungkook: bangunlah , kita dah sampai ni ... semua orang dah turun dah...
Eunha: nae nae *bangun dan melepaskan pelukan di tangan jungkook* saya mintak maaf kalau bahu awak lenguh ...
Jungkook: takpe .. dah dah jomlah turun ...
~Mereka pun turun dan menuju ke tempat berehat mereka yang ditempah oleh jungkook~
Eunha: Awak ...
Jungkook: apa lagi kau ni ?
Eunha: kita memang kena tinggal sekali ke ?
Jungkook: yela , kau berani ke nak duduk sorang sorang ? Ini jeju bukan seoul lagipun kita ni ada kat kawasan pedalaman...and one more thing ni bukannya hotel , bilik tumpangan faham?
Eunha: hish saya tahulah ,awak tak payah lah nak bebel panjang panjang ..
Jungkook: kalau dah tahu kau tanya banyak banyak lagi kenapa ?
Eunha: saya ni takut awak tak selesa je dahlah harini seharian awak tengok muka saya ...
Jungkook: ada ke aku cakap aku tak selesa ke aku rimas ke ? Ada ?
Eunha: sekarang memanglah takde tapi saya takut awak faham tak perkataan takut tu apa ?
Jungkook: bising lah kau ni *baring tanpa menghiraukan eunha*
Eunha: awak ... *goyangkan lengan jungkook* awak ..
Jungkook: Hishhhh nak apa lagi ni ? Kalau tak kacau aku sekejap tak boleh ke? Faham tak aku penat ?!
Eunha: ouhh sorry , saya tak kacau awak .... *sambil menahan air mata dan terus berdiri tegak nak memegang perut* laparnya... macam mana ni?
Jungkook: kau kenapa sebenarnya ni?
Eunha: takde apa , awak tidur jela kan awak penat , saya taknak lah menyusahkan awak *tanpa memandang wajah jungkook*
Jungkook: okay okay , im sorry okay , sekarang bagitahu aku kenapa kau panggil aku tadi ...
Eunha: takde apa ... dah la awak tidur je lah rehat nanti kita nak pergi jumpa saksi tu pulak ...
Jungkook: susah sangat ke kau nak bagitahu aku kenapa kau panggil aku tadi ?
Eunha: saya lapar , lapar sangat sebab tu saya panggil awak ... saya tak tahan.
Jungkook: laaaa , lapar sangat ke ?
Eunha: iya la , awak ingat saya nak kacau awak ke kalau saya boleh buat sendiri ...
Jungkook: okay okay ...sorry .. sekarang ni nak makan apa ?
Eunha: apa apa jela , asalkan saya dapat makan ...
Jungkook: kalau aku mintak tuan tempat kita sewa ni masakkan boleh?
Eunha: tak menyusakan dia ke ?
Jungkook: nama pun kita nak mintak tolong kan , kalau tak boleh baru lah kita keluar lagipun bukan apa aku penat sangat , aku nak tidur kejap , malam karang baru kita pergi rumah budak tu ...
Eunha: boleh la ... asal saya dapat makan je ...
Jungkook: kau tunggu dekar sini , aku pergi jumpa orang tu ..
Eunha: nae .. *jungkook meninggalkan eunha* haish .. macam mana aku nak tidur malam ni,takkan lah aku kena tidur sebilik dengan dia , matilah aku macam ni ... macam mana kalau tiba tiba dia marah aku lagi macam tadi ... penat betul la , baring lah sekejap *eunha baring di atas bantal yang digunakan jungkook*
-Jungkook masuk ke dalam bilik
Jungkook: Aik , tidur dah ... aku ke dia yang lagi penat ni .. comelnya la.. saya janji lepas semua benda ni selesai kita akan jadi macam dulu balik ... *baring disebelah eunha* rindunya saya dekat awak eunha *peluk pinggang eunha sebelum dia terlelap bersama eunha*