????PART15????

328 23 4
                                    

Jungkook: Eunha ...
Eunha: Ye saya *keluar dari bilik*
Jungkook: kau dah siap ke ?
Eunha: Dah , tapi awak siapa dan  kita nak pergi mana?
Jungkook: kenapa dengan kau ni ? Takkan kau tak kenal aku ? Aku Jungkook ..
Eunha: Jungkook ? Jungkook tu siapa and apa kaitan awak dengan saya dan kenapa kita ada dekat sini
Jungkook: eh , kau ni kenapa eunha ? Kau jangan buat aku macam ni, kenapa kau ni ?? *tepuk tepuk pipi eunha*
Eunha: *tepis tangan jungkook* Ishhh apa awak ni , saya tak ingat lah awak siapa and macam mana saya boleh ada dekat sini , mana Jin oppa dengan Sowon unnie ? Kenapa saya boleh ada dekat sini dengan awak berdua je , lagi satu mana kawan kawan Bangchin saya ?
Jungkook: haish kau ni jangan main main ... kau kenapa semua benda lupa? Kepala kau ada terhantuk kat mana mana ke masa mandi tadi *belek belek kepala eunha dan memusing musingkan badan eunha*
Eunha: ish *tolak tangan jungkook dengan lembut* alahai awak ni , takkan saya nak bergurau sikit pon tak boleh , asyik nak serius je ...
Jungkook: Ish kau ni , jangan buat aku risau boleh tak ?
Eunha:mana ada saya buat awak risau.
Jungkook: mana ada kau cakap , kau tak tahu bertapa lajunya jantung aku ni bila kau cakap kau tak ingat siapa aku tadi , kau ni benda benda macam ni pon boleh nak buat bergurau ke Eunha?
Eunha: Yelah awak asyik nak serius je , dari tadi lagi...
Jungkook: Tolonglah lain kali jangan nak bergurau dengan aku pasal benda benda macam ni eunha *peluk eunha*
-Eunha terkejut dengan tindakan Jungkook , eunha tidak membalas pelukan Jungkook malah mendiamkan diri di dalam pelukan Jungkook-
Eunha: awak *tepuk bahu jungkook*
Jungkook: *melepaskan pelukan* mianhae, aku tak sengaja ... kau memang dah siapkan ?
Eunha: Ye , saya dah siap .. jomlah kita pergi rumah budak tu ...
Jungkook: jom...
~Jungkook dan Eunha naiki kereta yang disediakan dan menuju ke destinasi yang di maksudkan.Suasana di dalam kereta sangat sepi , hanya kedengaran lagu dari radio sahaja. Eunha dan Jungkook masing masing melayan perasaan sendiri sehingga tiba di Rumah saksi yang di maksudkan.
-------------
Jungkook: kita dah sampai...
Eunha: Awak pasti ke ni rumah budak tu ?
Jungkook: Ye sebab aku pernah datang sini dulu teman dia amik barang barang dia sebelum dia pindah duduk dengan Lisa...
Eunha: maknanya rumah ni rumah kosong ke apa ?
Jungkook: alahai kau ni, kalau rumah ni takde orang takdelah aku ni bodoh sangat sampai nak ajak kau cari saksi dekat tempat takde orang, cuba fikir sikit ..
Eunha: Dah awak cakap yang dia pindah duduk dengan Lisa , awak expect saya fikir apa ?
Jungkook: Budak tu still ada eomma.
Eunha: Appa ?
Jungkook: Appa dia dah lama tinggalkan dia sejak eomma dia sakit haritu , Lisa lah yang tolong budak ni waktu eomma dia sakit sebab tu budak ni rasa dia terhutang budi dengan Lisa dan ikut kan saja apa yang Lisa cakap ...
Eunha: Awak ni asyik budak budak , budak tu takde nama ke ?
Jungkook: ada , ala kau pernah jumpa la budak ni ...
Eunha: Siapa ? Cuba awak ingatkan saya , susah sangat ke ?
Jungkook: Ingat tak waktu kita pergi tengok wayang dengan Bangchin waktu second day aku sampai Korea ?
Eunha: ingat ...
Jungkook: Kau ingat tak waktu kita tengah jalan jalam sementara nak tunggu waktu movie , ada Lisa datang dekat aku dengan sorang perempuan rambut colour merah ?
Eunha: Ingat ingat , yang lepas kita beli necklace ni *tunjuk rantai yang dibeli oleh Jungkook* dengan gelang awak kan ?
Jungkook: haah , waktu tu la.. kau pakai lagi rantai ni ?
Eunha: Pakai la , kenapa saya nak kena buka ?
Jungkook: ada ke aku suruh kau buka ? Tak de kan ? Dahlah cakap dengan kau ni sampai esok pon tak settle settle masalah ... *keluar dari kereta*
Eunha: Mulut tu tahu asyik nak membebel je , dah macam takde kerja pulak ... *turut keluar daripada kereta*
Jungkook: *Ketuk pintu*
-Klik ! Pintu dibuka dari dalam oleh seorang wanita tua-
Eunkook: Anyeonghaseyo ahjumma *bow*
Pn. Park: Nae anyeonghaseyo... awak berdua siapa ? Kenapa awak berdua datang sini ?
Jungkook: Kami datang ni nak jumpa dengan anak puan, Rose ... saya dengar daripada kawan kawan yang dia balik kampung ...
Pn.Park: Ohhh ... kamu berdua ni chingu Rose ?
Eunha: nae ... boleh kami berjumpa dengan dia ?
Pn.Park: boleh , jemputlah masuk *Mereka berdua pun masuk dan duduk di ruang tamu* maaflah rumah ahjumma biasa je , mungkin tak macam rumah kamu berdua..
Eunha: gwaenchana , kami tak kisah...
Pn.Park: kamu berdua duduk sekejap, ahjumma pergi buat air dan panggilkan Rose dekat atas.
Eunkook: Nae.. *Pn.Park pon beredar*
Eunha: Awak ...
Jungkook: hurmmm..
Eunha: Kenapa ahjumma tu tak ingat awak siapa? Awak cakap awak pernah datang ...
Jungkook: Ish kau ni menyibuk betul.
Eunha: tanya pon tak boleh ke ?
Jungkook: ha yela yela ... sekarang ni aku jawab soalan kau tadi ..
Eunha: ha kan senang kalau daripada tadi terus jawab , ni nak kena perli perli orang baru nak jawab...
Jungkook: kau ni sekarang banyak bercakap ek ..
Eunha: Salah ke ? Ish awak ni cepatlah kenapa ahjumma tak ingat awak siapa?
Jungkook: Ahjumaa tu ...
Rose: Kau buat apa dekat sini ?
Eunha: anyeonghaseyo ... *bow*
Rose: hurmm anyeonghaseyo *bow* *duduk dihadapan jungkook dan eunha* aku tanya korang buat apa dekat sini ? Eomma aku cakap korang nak jumpa dengan aku ...
Jungkook: ye aku dengan eunha datang sini memang nak jumpa dengan kau ...
Rose: ye aku tahu korang nak jumpa aku tapi kenapa ? Aku rasa aku tak de kacau hidup korang...
Jungkook: memang kau tak de kacau hidup kiteorang tapi kawan baik kau tu banyak mengacau hidup kitaorang.
Rose: So apa kena mengena dengan aku, kalau dia yang buat salah and kacau korang kenapa nak cari aku ? Pergilah cari dia ... aku pun dah naik malas nak amik tahu pasal dia...
Jungkook: Memang kau tak kacau kitaorang tapi kau tahu semua apa yang perempuan tu buat , aku tahu yang kau ada dalam kereta waktu Lisa langgar Mingyu kan ?
Rose: apa yang kau cakap ni ?
Jungkook: kau tak payah nak tipu aku Rose , aku tahu yang kau memang ada dalam kereta waktu tu and kau nampak semua yang jadi and kau tahu semua rancangan Lisa waktu tu kan?
Rose: Ye memang aku mengaku aku ada dalam kereta waktu tu ... habis tu korang nak buat aoa dekat aku ? Korang nak hantar aku pergi penjara ke? Kau tak boleh ke kalau tak kacau hidup aku lagi,aku malas dah nak ada kaitan dalam hidup kau , Lisa atau sesiapa pun ... aku sekarang fokus untuk jaga eomma aku je ... memang korang tak boleh tengok orang bahagia kan ?!
Jungkook: aku ada cakap ke aku nak humban kau dalam penjara ?! Tak de kan ?! Yang kau nak menjerit tak tentu pasal kenapa ?!
Eunha: *genggam tangan Jungkook kerana di tahu bahawa jungkook dalam keadaan yang marah* ok macam ni Rose ... kami berdua datang sini bukan sebab nak bergaduh dengan awak ataupun nak masukkan awak dalam penjara , kami tak pernah terfikir pun untuk buat awak macam tu sebab kami tahu yang awak seorang budak perempuan yang sangat baik hati , jadi ...
Rose: tak boleh ke korang bagitahu je sebab sebenar korang datang jauh jauh ni untuk jumpa dengan aku ?
Eunha: kami nak mintak awak tolong kitaorang masukkan Lisa , penjenayah yang sebenar dalam penjara...
Rose: Korang ni gila ke ?! Dia tu kawan baik aku tahu tak ?! Takkan lah aku nak masukkan dia dalam penjara ?!
Eunha: ya saya tahu dia tu kawan baik awak ... tapi awak kena ingat yang dia dah lakukan jenayah ... Jenayah dia bukan jenayah kecik tapi jenayah yang besar iaitu dia dah bunuh orang dan dia telah buat cubaan membunuh kepada saya ... awak nak biarkan ke kawan baik awak jadi lagi teruk dengan bunuh orang lain pulak ?
Rose: tapi ...
Eunha: saya tahu awak sayangkan Lisa , macam mana awak sayangkan Lisa macam tu jugak lah saya sayangkan Mingyu ...luluhnya hati saya tengok dia mati depan mata saya sendiri ... awak tak kesiankan saya dan jungkook ke? Kami berdua kehilangan seorang kawan yang sentiasa ada dengan kami dari kecik lagi... tiba tiba satu hari saya melihat Mingyu dilanggar dengan kuat dan jungkook mendengar khabar yang kawan yabg terlalu dia sayang mati disebabkan wanita yang pernah dia cintai .. lagi satu awak tak kan Mingyu ke ?
Rose: aku tahu semua tu jungkook, eunha tapi ...
Jungkook: tapi apa ?
Rose: aku terlalu banyak terhutang budi dengan Lisa, kalau bukan disebabkan Lisa tolong aku , korang takkan sempat untuk jumpa eomma aku harini ... Lisa jugak yang bantu aku untuk pergi sekolah , sediakan kemudahan untuk aku ... kalau aku tolong korang , macam mana kalau dia dah tak kasi aku pergi sekolah .. kau tahu kan Jungkook yang appa aku terus tinggalkan aku dengan eomma lepas dia dapat tahu yang eomma aku sakit ...
Jungkook:ya aku tahu ... kalau kau takut Lisa akan tarik balik apa yang dja bagi ni , maksud aku macam sekolah kau , kemudahan kau nak pergi sekolah kau jangan risau aku dengan eunha boleh bantu kau bahkan kitaorang takkan sesekali akan minta balik apa yang kitaorang dah kasi ..
Eunha: Betul tu Rose , kami berdua boleh bantu awak dan eomma awak ..
Jungkook: Sekarang ni kitaorang ada kau je sebagai saksi untuk tolong kitaorang masukkan Lisa dalam penjara, kitaorang buat macam ni bukan suka suka tapi sebab kitaorang taknak dia membunuh lagi dan kitaorang taknak Mingyu mati macam tu je dan orang yang bunuh dia hidul bebas dan gembira ... sejujurnya aku tak boleh terima langsung...
Eunha: Rose , tolong lah kami ...
Rose: kalau aku tolong korang ... aku pun akan masuk penjara sebab aku dah dikira bersubahat dengan dia ..
Eunha: tapi kalau awak pergi mengaku sendiri , hukuman awak tu akan diringankan dan awak jangan risau kami akan sediakan peguam yang terbaik untuk awak ...
Pn. Park: pergi Rose ..
Rose: eo .... eo .... mma??
Pn.Park: kamu pergi ikut Jungkook dan eunha dan beritahu semua apa yang kamu tahu tentang apa yang Lisa buat , eomma tak nak kamu bersubahat lagi dengan benda jahat yang dia buat , eomma tak boleh terima lepas dengar apa yang Lisa buat dan eomma rasa menyesal sebab guna pertolongan dia dulu sampaikan anak eomma jadi macam ni...
Rose: eomma ... tak baik cakap macam ni ... waktu tu dia bukan lah seorang yang macam ni eomma dia jadi macam ni pun bersebab , bukan suka suka...
Pn.Park: tapi dia tetap tak boleh sesuka hati nak bunuh orang macam tu.
Rose: majayo eomma ... Jungkook, Eunha aku janji aku akan tolong korang tapi tolong rahsiakan benda ni sebab aku tahu Lisa ada niat jahat lain yang dia nak buat and aku akan cuba sedaya upaya aku untuk korek rahsia dia and aku akan bagitahu korang ..  tapi korang janji kan yang korang aku tolong aku ?
Eunha: ye Rose kami janji yang kami akan tolong awak..
Jungkook: kau jangan risau pasal eomma kau , aku akan mintak beberapa orang untuk jaga eomma kau sementara nak tunggu kes ni selesai... apa yang aku nak kau buat ialah bagitahu semua yang Lisa buat dekat balai polis nanti , kau jangan risau dekat sana nanti akan ada ramai kawan kawan yang ikhlas dan sudi untuk berkawan dengan kau and akan selalu ada dengan kau sepanjang kes ni jadi kau jangan takut untuk hilang seorang kawan yang bawak kau pada kejahatan sedangkan ada ramai lagi kawan yang nak kawan dengan kau ...
Rose: Nae ...
Eunha: gomawo *bangun dan peluk Rose* neomu neomu gomawo Rose-ssi..
Rose:cheonma *balas pelukan eunha*

HARD TO ACCEPT (EUNKOOK)Where stories live. Discover now