PROLOG

22.7K 804 50
                                    

🔱🔱🔱

"Jaga anak aku baik-baik.Aku amanahkan kau ni.Janji dengan aku."

Lelaki itu menepuk bahu sahabatnya lemah, bersama senyuman yang semakin kendur . Kudratnya sudah tidak mampu bertahan lebih lama .Dia penat, dia mahu tidur .

Sahabatnya itu menunduk, cecair jernih mulai membasahi pipi.Tangan kanan menggengam erat sebelah tangan lelaki itu.

"Aku janji Qalil .Aku akan jaga anak kau.Demi Allah, selagi aku masih bernafas, anak kau di bawah jagaan aku .Aku akan jaga dia macam anak aku sendiri ."

"Terima kasih ,sahabat.Kau dan sifat pemurah kau tak dapat dipisahkan .Allah sahaja dapat membalas segala kebaikan yang kau dah buat untuk aku sekeluarga . Percayalah, akan ada sinar kebahagiaan suatu hari nanti .Dan kau, akan menjadi yang paling bahagia dia antara semuanya.Anakku, aku serahkan keselamatannya kepada kau .Kau yang layak  ."Ucap lelaki itu terketar-ketar .

Sahabatnya itu mengangguk.Ya tuhan, dia tidak kuat .

"Sekarang aku dah boleh tidur dengan tenang .Terima kasih ,sahabat ."Itu tutur kata akhir lelaki itu sebelum matanya tertutup sedikit demi sedikit.

Terus merembes laju air mata jantannya mendengar lelaki itu berkata begitu .

"Tidurlah Lil .Semuanya akan baik-baik saja.Kau serahkan saja semua padaku ."

******

"Bunga , ada maksud berbeza .Semuanya mempunyai maksud yang tersendiri."

"Contoh ?"

"Bunga lavender melambangkan kesetiaan  dan bunga dahlia hitam melambangkan pengkhianatan .Awak yang mana ?"

Awak yang mana ?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



🔱 🔱 🔱

Assalamualaikum and hye .
I'm here and I'm back with this stupid story😂
Well, here you go, the new version of tuan muda saya .
I won't make it a long story .
Maybe around 40-50 chapter , urm I don't know yet .

I hope you will stay with me till the end because I wanna end this story immadiately .ASAP ! But not too ASAP ya know because I'm still student . Struggling with homework and bla bla bla.

Lama betul nak siapkan benda ni, eventhough cerita bodoh-bodoh je yang penuh dengan imaginasi penulis yang suka berangan sampai ke bulan.😂


And for my old readers, IF you guys come here[ again]

it's a pleasure to meet you again , honey .❣️

I'm really-really appreciate it .

THANK YOU SO SO MUCH.

Happy reading !

#pardonmygrammaticalerror

Start republish:16-03-2020
End :–

T U A N  M U D A  S A Y A  [ HIATUS ]Where stories live. Discover now