Sebelum baca, sila tekan butang comel tu dulu tau!
Btw, Bab ni tersangatlah hambar takde lawak langsung.Aku stuck .Sorry but please enjoy.
DAN YEA...SORRY BAGI FAKEHOPEEE NGEHNGEH! SAYA SUKA SAYA SUKA!
One more thing ,saya lebih suka kalau awak komen 🥺♥️ tau tau
••••
"IBU minta maaf...i-ibu minta maaf,Hayfa.Ibu ttak..tak ada niat pun nak berahsia dengan Hayfa." Puan Hajar terbaring berlumuran darah di pangkuan ribaan anaknya.
"Ibu! Ibu! Ibu jangan tinggal Hayfa! Hayfa tak marah ibu! Ibu, IBU!" rintih Hayfa penuh sayu.Pipi ibunya dipegang lembut.Air matanya tidak henti mengalir.Setitis demi setitis membasahi wajah Puan Hajar.
"I-ibu nak anak ibu bahagia.Jan-janji den-dengan ibu." susah payah ibunya mahu menuturkan itu kerana kudratnya sudah hampir ke hujungnya.
"Ibu! No! ibu! Hidup Hayfa takkan bahagia tanpa ibu! Ibu jangan tinggalkan Hayfa.Ibu!"
"Jaga diri ye."
"Ibu!!!" jeritnya kuat.
"Cik? Cik? Cik kenapa? Cik okay tak ni? Cik Hayfa!" Tasha menampar-tampar lembut pipi Hayfa apabila melihat gadis itu meracau-racau memanggil ibunya.Kelopak mata Hayfa masih terpejam rapat, bersama peluh yang merinik di dahi dan posisinya juga sekejap ke kiri dan ke kanan namun seketika kemudian dia kembali ke dunia sebenar dek kerana tamparan akhir Tasha yang agak kuat.
Hayfa secara spontan bangun dari pembaringannya dengan nafas yang tercungap-cungap.
"Haahhh...hnnn haahhh ffuhhh ffuhh."
"Cik? Cik Hayfa? Cik okay ke?"
"Ibu..."
Dia seolah-olah tidak mendengar soalan Tasha malah bebola matanya bergerak-gerak memandang segenap ruangan bilik tidurnya dengan jantungnya yang mengepam laju."Cik Hayfa!" melihatkan Hayfa masih tidak sedar, terus dinaikkan sedikit nada suaranya.
Bahu Hayfa terhinjut hebat seolah-olah baru tersedar dari dunianya.
Wajah Tasha di sebelah dipandang.Lama.
"Kak Tasha..."
Akhirnya Tasha mampu melepaskan nafas lega apabila Hayfa membalasnya.
Air di dalam botol mineral di atas meja disisi katilnya dituang ke dalam gelas sederhana besar yang ada di situ.
YOU ARE READING
T U A N M U D A S A Y A [ HIATUS ]
Novela Juvenil[new version] beautiful cover by beautiful girl @aishzy Nur Hayfa Wadeena . Typical gadis sekolah yang berumur 17 tahun . Hidupnya seperti kebanyakan pelajar lain . Sekolah ,balik sekolah dan begitulah seterusnya . Paling best lepas balik sekolah te...