sebelum baca, tekan dulu bintang itu.
Terima kasih !******
"APA ? PINDAH ?"
Bingit telinga mereka semua dengan jeritan Hayfa .Qays menutup telinga manakala Qowiy bising sebentar dek kerana air yang disembur oleh Hayfa ke mukanya katanya perlu disamak.Dia ditenangkan oleh bondanya.Dengan mulut muncung sedepa, budak itu ke sinki bagi menyamak wajahnya yang asalnya suci .Urgh, disgusted !
Hayfa menaikkan kedua-dua belah keningnya sambil memandang wajah ibunya.
"Tenang Hayfa, tenang.Biar ibu jelaskan dulu ."Puan Hajar menggosok bahu anaknya .
"Kenapa sampai kena pindah ni ? Hayfa taktahu apa-apa pun."Hayfa menghela nafas berat ,cuba bertenang .Kau agak-agak arr aku Sekolah Menengah Teratai Kasih tu pun dah masuk tahun ke lima aku belajar sana tiba-tiba nak kena pindah tanpa amaran .Siapa tak sakit jantung ? Ha aku tak sakit jantung, eh tapi aku terkejut gila kau tau tak!
"Takpe Hajar .Biar kami yang jelaskan ."Ujar Syed Zulfikar ,tenang .Peh, tenangnya kamu .Panas pula hatiku yini.
Puan Hajar sekadar mengangguk perlahan .
Pandangan Hayfa beralih kepada Syed Zulfikar dan Sharifah Humairah ,meminta penjelasan .
"Begini, waktu Hayfa belum ada lagi...Uncle dah start buka sekolah tu dan waktu tu juga arwah ayah Hayfa pun dah mula kerja dengan Uncle, then bila arwah ayah dapat Hayfa, dia berazam nak hantar Hayfa ke sekolah yang Uncle tubuhkan ni.Senang cerita ,itu sekolah impian dia untuk sekolahkan Hayfa .Tapi ,dia pergi- terlalu awal dan- uncle pun lost contact terus dengan keluarga Hayfa .Jadinya, bila dah tahu location Hayfa, Uncle datang sini balik nak tunaika hajat terakhir arwah ayah Hayfa .Dia cakap dekat uncle, dia tak mintak banyak, cukup sekadar Hayfa boleh bersekolah disana, dia dah bersyukur sangat-sangat ."Tutur Syed Zulfikar berbelah bahagi .Dia tahu anak gadis itu berat hati, tapi apa dia boleh buat, ini permintaan terakhir sahabatnya.
Hayfa yang fokus mendengar penjelasan Syed Zulfikar itu, perasaannya jadi bercampur baur .Berat hati sangat .Dia fikir , takkan lah dia nak tinggalkan ibunya kan ? Kalau dia pergi , ibu duduk sorang . Siapa nak jaga ibu? Dan dari sudut yang lain, dia turut rasa bersalah kalau tak dapat tunaikan permintaan terakhir arwah ayahnya .
Ah, kusutnya .
"Hayfa jangan risau pasal ibu.Ibu boleh-"Puan Hajar menyampuk ,namun dipotongnya Hayfa .
YOU ARE READING
T U A N M U D A S A Y A [ HIATUS ]
Teen Fiction[new version] beautiful cover by beautiful girl @aishzy Nur Hayfa Wadeena . Typical gadis sekolah yang berumur 17 tahun . Hidupnya seperti kebanyakan pelajar lain . Sekolah ,balik sekolah dan begitulah seterusnya . Paling best lepas balik sekolah te...