Macam biasa, jangan lupa tekan bintang comel tu sebelum baca tau.Masyeh !♥️
*****
HAYFA mengemam bibir, tangan meramas jemarinya sendiri, kedua-dua belah kakinya tak duduk diam, sekejap menyulur sekejap rapat .Haih, entahlah .
Tangannya sudah terketar-ketar dek kerana penghawa dingin dalam rumah besar itu .
Tapi itu satu hal, satu lagi hal ialah dia nervous .
Nervous sebab rumah ni besar sangat, ruang tamu dia lawa gila dan lelaki yang menakutkan tadi .
"Hayfa, Hayfa okay ke ? Sejuk sangat eh aircond ? Kalau sejuk ,Aunty mintak Tasha tinggikan sikit suhu ?"Soal Sharifah Humairah ,prihatin .Dia perhati je Hayfa dari tadi, budak tu nampak gementar .Fikirnya, mungkin sebab sejuk .
"Eh takpe Aunty -"
Belum sempat Hayfa membantah, Sharifah Humairah sudah memberikan arahan .
"Tasha, tolong naikkan suhu penghawa dingin ."Arah Sharifah Humairah ,lembut .
Tasha yang berada di belakang Hayfa sedari tadi, menurut arahan .
"Sudah Puan ."Tasha berdiri tegak dibelakang Hayfa sekali lagi .Dengan posisi yang tegak, kepala diluruskan,kedua-dua belah tangan dicantum .Hayfa pula rasa tak selesa .
"Terima kasih ,Tasha ."Ucap Sharifah Humairah.
Tasha mengangguk .
"Erm Aunty, boleh Hayfa tanya ?"Tiba-tiba Hayfa rasa nak bertanya.
"Sure dear ."
"Kenapa akak Tasha ada belakang, Hayfa ?"Tanya Hayfa sedangkan orang yang dia maksudkan ada je dekat belakang .KAHKAH .
Sharifah Humairah dan Tasha bertukar senyuman .
"Mulai hari ni ,Tasha akan jadi pembantu peribadi Hayfa. Dan-"
"Hah ?"Terus gadis itu berpaling kebelakang memandang wajah Tasha yang ternyata terkejut dengan palingan Hayfa secara tiba-tiba.
Hayfa berpusing kehadapan semula .
"Aunty ,tak payah la pembantu-pembantu bagai.Hayfa okay je .Buat kerja sendiri baru best .""No, this is my decision with Uncle .Kitorang dah trained diorang lama dah, hanya untuk berkhidmat untuk Hayfa.Jadi, Hayfa kena terima .Tu je Aunty minta .Boleh ?"
YOU ARE READING
T U A N M U D A S A Y A [ HIATUS ]
Fiksi Remaja[new version] beautiful cover by beautiful girl @aishzy Nur Hayfa Wadeena . Typical gadis sekolah yang berumur 17 tahun . Hidupnya seperti kebanyakan pelajar lain . Sekolah ,balik sekolah dan begitulah seterusnya . Paling best lepas balik sekolah te...