" oh.. mwo???!! " tanya Jisoo"Cuba sekali lagi." arah Lisa
Rose pun buat. Tetapi tetap gagal.
"Time ni lah kau nak buat hal! " bentak Rose sambil menumbuk2 stereng kereta."Kereta mahal ja. Tapi rosak! Local ka apa! " sinis Lisa berkata.
Rose memberikan jelingan maut kepada Lisa. Terdetik niat ingin menjadikan Lisa kereta atau kuda ajaib yang boleh terbang.
" so? How? " tanya Jisoo
Rose mengeluh. " nak tak nak, kita terpaksa pergi bus stop untuk tahan mana2 lori ayam yang boleh bawa kita pergi sana. " maklumnya
"Gila kau. Lori ayam siot! " maki Lisa
"Argh tak kisahlah. Lori ayam ke lori chipsmunk ke.. Yang penting kita kena pergi bus stop tu. Aku tak nak kita lewat k. " omel Jennie. Membernya hanya menganggukkan kepala lalu segera keluar dari dalam perut kereta. Mereka pergi ke bus stop yang tak jauh dari situ.
Bus stop,
" Dah dekat 10 minit kita menunggu kat sini. Tak ada walau secebis kuman pun kereta yang nak berhenti. Eee lagi sejam nak mula dah. Menyesal aku bagi pinjam abang aku kereta kesayangan aku tu. Huwarghhh mama Jichu nak balik! " raung Jisoo seraya berjalan mundar mandir di situ. Rose menyandar di tiang manakala Lisa dan Jennie duduk di bangku.
" Don't worry be happy! " ucap Rose
Jisoo menjeling tajam. " Happy? Ugh! dalam keadaan macam ni kau nak suruh aku happy? Macam mana nak happy kalau masalah macam ni menimpa kita? " soalnya lagi seperti meriam buluh.
" Soo aku rasa betul apa yang dikatakan oleh Rose. Cuba kau duduk relax macam kitorang ni . Kalau kau duk jalan ke sana sini macam orang gila. Kereta mana nak berhenti? " sokong Lisa
" Ya relax. Manalah tau kot2 ada yang jatuh hati kat kita kalau kita duduk macam perempuan melayu terakhir. Mesti ada kereta yang berhenti. Tapi kalau kau gelabah macam ni, aku rasa orang bukan jatuh cinta tapi jatuh pengsan adalah. " Jennie tak ketinggalan untuk 'menyekolahkan' Jisoo.
" Ee yelah ba! " akur Jisoo. Segera dia duduk di antara Lisa dan Jennie. Selamg beberapa minit kemudian, sebuah kereta MPV singgah. Mereka menarik nafas lega.
" nah kan tengok. Mesti ada kereta berhenti. " ucap Jennie dengan senyuman yang memekar.
Yang lain turut tersenyum sehinggalah orang dalam kereta itu keluar. Member Blackpink ternganga! Wadde ikan?!
" Hai " sapa SungJong dengan senyuman sinis.
"Kereta rosak ke? " soal DongWook dengan sinis.
"Malangnya nasib! " ejek Sungkyu. Member2nya yang lain seperti Woohyun, Hoya, SungYeol dan MyungSoo tertawa.
"Korang kalau nak singgah sini hanya sebab nak pecahkan gunung karakatoa ni. Baik tak payah! Membazir! " selar Rose yang mula meleleh tahi telinga mendengar setiap bait kata yang dilontarkan oleh member Infinite.
"Uikk garang nampak. " usik MyungSoo
"Marilah tumpang kitorang. Banyak ruang lagi ni. " pelawa Woohyun. Matanya asyik menjeling Jisoo.
"Tak apalah kalau tak ikhlas " tolak Jennie.
"Ha'ah. Lagipun kami takut kalau kamu berlebih2han pula nanti. Korang ni bukan boleh dipercaya sangat. " tambah Lisa
" Yup. Tengok Woohyun tu. Dari tadi pandang aku. " beritau Jisoo. Woohyun segera melarikan pandangnnya.
" Alah lek ah. Kitorang masih waras k." beritau Hoya
" Maaflah tapi tak perlu kot. " tolak Jisoo dengan senyuman.
" Naiklah princess" ajak Woohyun sambil cuba memegang tangan Jisoo. Jisoo segera menepis.
" Don't u dare to touch me! " marah Jisoo
Woohyun senyum senget. "Sikit ja pun. " ucapnya sinis.
Kebetulan juga, Taehyung yang sedang dalam perjalanan menuju ke acara itu segera memberhentikan keretanya apabila melihat member Blackpink dan Infinite di bus stop. Segera dia keluar dari dalam kereta.
"WOI! " Sergah Taehyung. Semua mata memandang ke arahnya.
" Err arh! Tae dah sampai. Yuk korang. " ajak Lisa.Dia berpura2 yang Taehyung ingin menjemput mereka untuk melarikan diri daripada Infinite.
Segera Blackpink berlari ke arah Taehyung. Infinite ternganga!
"Tapi korang.. ""Yuk lah Tae. " Lisa memotong percakapan MyungSoo. Taehyung yang tak tau apa2 hanya menganggukkan kepala. Jisoo, Rose dan Jennie yang melihat isyarat green light itu terus sahaja masuk ke dalam kereta bahagian belakang. Lisa terkedu. Takkanlah aku dengan Taehyung kat depan?!
"Jomlah masuk. " pelawa Taehyung. Lisa tersedar. Segera dia membuka pintu disebelah pemandu lalu menerobos masuk ke dalam. Taehyung turut masuk ke dalam kereta.
"Thank you dah tolong kitorang tadi." ucap Jennie
" No hal. " jawab Taehyung ringkas.
Bye. Enjoy
YOU ARE READING
When Blackpink Love Someone ~~
FanfictionBlackpink telah dicabar oleh media nyanyian untuk menyanyikan lagu Bts. Apakah yang akan terjadi? Tengtereng bacalah Hahaks 💋😂