Tiba2..Rose terkedu!Suga tanpa ada rasa segan silunya menyelitkan rambut Rose yang berjuntai ke belakang telinganya. Mata Rose tajam menatap wajah Suga. Begitu juga dengan Suga. Jantung masing2 sudah mendendangkan lagu Xoxo.
"Ehem! " dehem satu suara menyedarkan Rose dan Suga. Spontan mereka menjarakkan diri masing2.
Jin yang menegur tadi hanya tersengih."Oh kau rupanya." suga sekadar berbasa- basi.
"Kenapa? Kau marah aku ganggu adegan romantik kau ke? " soal Jin dengan nada sinis.
Rose terdiam!
"Eh eh mana ada. " sangkal Suga laju."Yela itu. Sampai mengelus2 pipi bagai! " usik Jin
Wajah Rose blushing.
" aku tolong dia selitkan rambut dia yang berjuntai. Tu je k. " correction dari Suga setelah melihat Rose hanya membisu.Jin tersengih. " what.... " kata2 Jin terputus apabila tirai dibuka. Suara bingit para penonton mula menerjah cuping telinga semua orang. Dengan perlahan2 mereka semua bergerak ke tempat yang disediakan khas di bawah pentas untuk semua artis.
" Sebelum kita umumkan pemenang. Apa kata kita menjemput sesiapa saja naik ke atas pentas untuk menyanyi ke ? Memberi ucapan ke ? . " ucap Baekhyun .
Semua penonton bersorak2 teruja.
"Sapa dulu?" tanya Jisoo
"Entahla. Tengok dari muka, macam dah tak sabar. Tapi kalau nak ke atas pentas takut pula. " rungut Jennie
"Ermm aku nak. Tapi tak yakin. " luah Lisa
"Aku pula takut hujan akan turun! " sampuk Rose.
Semua artis mula merungut2. Baekhyun di atas pentas mula berdehem pelan. " Ehem.. Kita dah ada seorang artis yang handsome tapi tak boleh mengalahkan saya hahaks iaitu... " Baekhyun berhenti seketika. Semua orang tertanya2.
Baekhyun menarik nafas. "Seorang lelaki sejati dan namanya ialah... " nada suaranya meleret. " Korang tengokla sendiri ye? " sambungnya selamba.
"Wooo! " hampir kesemua penonton mengeluh dengan sikap Baekhyun. Bikin suspens! Baekhyun hanya tersengih seperti kerang yang mau membusuk lalu segera pergi ke tepi pentas untuk memberi peluang kepada artis itu. Keadaan yang riuh bertambah riuh apabila tiba2 saja lampu yang menerangi pentas terpadam. Keadaan pentas sungguh gelap.
" Hello! " sapa seseorang di mikrofon. Semua mata hanya mampu memandang pentas yang gelap gelita.
" Maaf. Saya tak akan buat persembahan nyanyian tapi saya akan meluahkan perasaan saya kepada seorang gadis yang baru saja saya kenal. Actually, saya suka sangat tengok dia marah. Comel. Sebab tu, masa kali pertama saya jumpa dia secara face to face, saya seronok sangat tengok dia geram. Manis + comel. Semenjak hari tu, entah kenapa saya selalu terbayangkan wajah dia. Kat mana2 je. Sampai ada satu tahap tu, terdetik niat dihati untuk pergi berjumpa doktor pakar. Manalah tau kot2 dalam kepala saya ni ada cecair kimia. Who knows? " ujar artis itu panjang lebar.
"Kau rasa tu sapa? " soal Suga
"Entahlah! " jawab Jin
" Tapi tu macam Jungkook! " teka Jimin
Jisoo memandang Jimin. " Jungkook?" soalnya terkejut
Jimin menggaru kepala. " err entah. Saya teka je. " balasnya
" Tapi ada kemungkinan tu Jungkook" rumus Taehyung
Jisoo menggeleng. Kalau benar itu Jungkook. Sapa gadis bertuah yang dimaksudkannya? Aduh kiciwa sia!
" Saya tak taulah kalau dia pun turut rasa apa yang saya rasa ni. Saya takut sangat kalau dia tak suka saya. Yala saya dah sakitkan hati dia waktu kali pertama jumpa kan? Ni first time tau saya jatuh cinta kat seorang gadis. " ujar artis lelaki itu lagi.
" Habis tu, selama ni kau jatuh cinta dengan lelaki je lah ye? " usik MyungSoo
Lisa berdehem pelan apabila mendengar ayat keramat dari MyungSoo itu. MyungSoo sekadar tersengih .
Tiba2 pentas yang tadinya gelap, menjadi terang benderang. Kelihatan kelibat seorang lelaki yang sangat dikenali oleh semua orang..
"Jung Kook? " semua penonton menyebut nama Jungkook.
Jimin berhigh five dengan Taehyung. " kan betul tu Jungkook. " ucap mereka berdua serentak.
"Sapa gadis tu? " risik Hoya dengan suara yang lantang.
Jungkook tak membalas tetapi tangannya menuding kepada kumpulan Bts, Blackpink, Infinite dan Sistar. " Jisoo! " ucapnya di mikrofon.
Semua orang tergamam. Lebih2 lagi Jisoo yang menjadi mangsa. Jisoo menuding dirinya sendiri sambil memandang Jungkook. Jungkook mengangguk.
"Wow so sweet. " puji Jennie
" Soo pergila atas pentas. " desak RoseDahi Jisoo berkerut. "Kenapa? "
"Alah. Pigi ajela! " desak Lisa sambil menolak Jisoo ke depan.
Jisoo mendengus. "Kalau aku pergi depan. Nanti diorang kata aku ni terhegeh2 nak mampus. " ujarnya.
Yow jangan kecam arh.
YOU ARE READING
When Blackpink Love Someone ~~
FanfictionBlackpink telah dicabar oleh media nyanyian untuk menyanyikan lagu Bts. Apakah yang akan terjadi? Tengtereng bacalah Hahaks 💋😂