Jimin meraup wajahnya berkali2 .
"Apa aku dah buat ni? Kenapa aku tuduh Jennie curang. Arghh Jimin, kau pabo! " Jimin tak henti2 menyalahkan dirinya di atas apa yang berlaku kepada antara dia dan Jennie."Aku kena bagitau Lisa. " ucap Jimin lalu laju saja tangannya mendail nombor Lisa. Beberapa saat kemudian talian pun disambungkan.
"Nae yeoboseyo Jimin ah. Waeyo? "
"Lis,I'm sorry."
"Kenapa ni? Something bad happen?"
"Semua ni salah faham. jennie ngan Taehyung ."
" Salah faham? Diorang kenapa? "
"Sibling. "
"What?! "
Skip ~"Jen,, ada sticky note untuk kau. " laung Jisoo dari luar rumah.
Jennie berlari terkocoh2 pergi ke luar rumah dan merampas note itu.
Dahinya berkerut setelah membacanya.
To my lovely princess Jennie Kim.
I need to see you now . Han River k.
+YourKnight
"Wow. Ada secret admire arh ? " usik Jisoo
Jennie membuat muka toya. "Mana ada wei. Oke ah Soo, aku nak jumpa knight aku ni dulu. Mana tau kot2 dia nak ajak aku kahwin ke. " sempat lagi Jennie membuat lawak dihujung ayatnya.
Jisoo hanya tertawa. "Bhaa pegilah. " usir Jisoo tanpa rasa bersalah. Dan Jennie be like ni rumah aku jga en?
💔💔💔Jennie berjalan perlahan menyusuri jambatan sungai Han. Sesekali matanya mencari2 kelibat orang yang ingin menjumpainya itu.
"Noona, noona. " panggil seorang kanak2 lelaki. Dia menarik2 hujung jari Jennie. Jennie lantas membuang pandang ke bawah. Senyuman manis terukir dibibirnya dan tanpa dipinta dia duduk mencangkung untuk menyamakan ketinggiannya dengan kanak2 lelaki itu.
"Kenapa ni? " soal Jennie sambil mencubit pipi kanak2 lelaki itu. Kanak2 lelaki itu tersengih memandang Jennie.
"Noona, ada orang nak jumpa noona kat bawah pokok sana tu. " kanak2 lelaki itu menunjukkan pokok yang berada di tepi jambatan. Jennie turut serta melihat ke arah itu.
"Perlukah noona ke sana? " soal Jennie ragu2.
Budak lelaki itu menggenggam tangan Jennie. "Noona kena pegi. Ada putera nak jumpa noona. Meh saya bawa noona ke sana. " ajak budak lelaki itu.
Jennie hanya menurut saja walaupun otaknya ligat berfikir mengenai orang yang ingin berjumpa dengannya itu.
Tiba sahaja di bawah pokok itu , budak lelaki itu terus melepaskan tangan Jennie dan menghilang entah kemana. Pelik bin hairan Jennie dibuatnya.
"Aikk. Takde pun. Takkan orang tu nak main2kan aku. " rungut Jennie sambil matanya melirik sekilas jam tangannya.
"Aihhh.. Dah tepa... " ayat Jennie terputus apabila dia mendengar petikan gitar dari arah belakang. "Lagu ni? Lagu yang Jimin selalu nyanyi untuk aku. Imissyou chim." luah Jennie sebelum dia berpaling ke belakang.
Mata Jennie membulat apabila melihat Jimin duduk di bawah pokok sambil memetik gitar . Jimin menghadiahkan senyuman manis kepada Jennie sebelum mula menyanyi. Lagu I need you dinyanyi dengan penuh perasaan.
Jennie terpaku. Tanpa sedar air matanya menitis. Suara Jimin yang merdu itu menyelinap masuk ke dalam sanubari Jennie. Air mata Jennie bertambah deras apabila terperasankan mata Jimin berair.
Jimin menangis? OmaigadJimin bangun dan berjalan mendekati Jennie. Nyanyiannya masih diteruskan. Dia berdiri tepat di hadapan Jennie.
"I'm sorry baby. " Jimin mengakhiri nyanyiannya dengan satu kata maaf. Tangannya terus menyeka air mata Jennie dengan lembut bertambahkan kasih sayang hiho.
"Jimin. " itu saja yang mampu dituturkan oleh Jennie.
"Saya minta maaf sebab langsung tak dengar penjelasan awak. Saya tau saya selfish. Saya nak balik dengan awak Jen. Saya janji lepas ni saya tak kan jadi childish macam sebelum ni. Please. " ucap Jimin ikhlas. Tangan Jimin menggenggam erat tangan Jennie.
"Maaf. Tapi saya tak boleh terima awak balik. " ucap Jennie dan wajahnya dipalingkan daripada memandang Wajah Jimin. Takkuat rasanya melihat Jimin macam begitu.
" tapi kenapa?" Jimin benar2 kecewa dengan ucapan Jennie.
"Awak dengan Lisa. Korang tidur bersama kan semalam. Kat hotel? " sinis nada suara Jennie.
Jimin tercengang. "What? Eh bila? Saya ngan Lisa tidur asing2 ah. Kalau awak tak percaya, awak tanya lah pengurus hotel tu. " nafi Jimin
" Penyambut tetamu tu yang sendiri kata kat saya korang tidur sama. Ngaku je ah. " marah Jennie. Hilang sekejap rasa sedihnya.
Jimin menepuk dahi. "Lah, penyambut tetamu tu salah oranglah tu. Masa saya ngan Lisa nak check in , ada pasangan sweet couple ni. Diorang ambik bilik yang sama. " beritau Jimin.
Jennie ternganga. Double shit punya penyambut tetamu! Tengok aku dah salah faham!
Jimin cepat2 menutup mulut Jennie. "Aipp apa ni. Masuklah lalat tu nanti. Saya tak rela bibir kekasih dikotori oleh lalat tau. " ucap Jimin. Jennie akhirnya kembali menguntum senyum.
"Mianhae Chim. Btw, I miss you so much. " Ucap Jennie lalu memeluk Jimin. Jimin membalas pelukan Jennie dengan senang hati.
"I miss you like I wanna die baby. " balas Jimin ceria.
💔💔💔
Rumah Keluarga Kim,
" haruman ~ neowa naega hamkke halsu itdamyeon … haruman ~ neowa naega sonjabeul su itdamyeon … "
nyanyi Taehyung sambil menatap skrin handphonenya. Terpapar gambarnya bersama Jennie di skrin tersebut." I misss you pabo! " marah Taehyung.
"Tae ~ "Taehyung tersentak! Dia sangat mengenali suara itu. Lantas dia berpaling menghadap tepinya..
Bha. Mw habis sdh ni ff. Apapun vote laa yaa. Syg kamu.
YOU ARE READING
When Blackpink Love Someone ~~
FanfictionBlackpink telah dicabar oleh media nyanyian untuk menyanyikan lagu Bts. Apakah yang akan terjadi? Tengtereng bacalah Hahaks 💋😂