Our Love Always Be Together (JisooJungkook)

2K 97 5
                                    


Studio Bts,

Jungkook sedang sibuk mencipta lagu baru yang ingin dinyanyikan khas buat Jisoo. Sesekali konsentrasinya terganggu apabila kepalanya berdenyut sakit. Dia memicit2 kepalanya. Argh! Migrain ja ni. Fikir jungkook. Dia melabuhkan kepalanya di atas meja. Seketika dia terlelap..

Sementara itu, member Blackpink dan Bts sedang sibuk mengisi perut masing2. Jisoo merasa pelik apabila Jungkook tidak ikut serta dengan mereka. Lantas dia bertanya.

" Jungkook mana? " soal Jisoo

"Entahlah dia tu. Busy memanjang. Kitorang dah ajak lunch tapi dia taknak. Penat bilang. " jawab Jin. Jisoo mengangguk.

"Mungkin dia tengah date sekarang dengan... Awww! " Suga mengaduh apabila lengannya dicubit oleh Rose.

"Awak nak menambahkan sambal lada di hati Soo ke? " soal Rose. Untuk pengetahuan readers,, Rose dan Suga dah couple eh. Tapi author dah takda idea nak buat diorang couple tu macam mana.

Suga mencebik. " awak la ni . Saya nak cakap mungkin dia tengah date dengan buku diari dia tu. Bukan dengan awek lain! " jelas Suga. Rose tersengih.

"Diari? Jungkook ada diari? " tanya Jisoo pelik

"Yup. Jungkook tu macam perempuan. Berdiari apa bagai. " kutuk Namjoon.

Jisoo mengigit bibir. Segera dia meminum hot chocolate nya lalu bangun. Semua member memandang dengan pandangan mata yang tajam.

"Kau nak gi mana? "Soal Jennie
"Aku nak lawat Jungkook kat
studio. "Jawab Jisoo

"Ouh. " balas Jennie. Jisoo pula terus beredar.

                          🗼🗼🗼

Studio Bts,

Jisoo menguak daun pintu studio dengan perlahan2. Dia menghampiri Jungkook yang nyenyak tidur. Jisoo mengamati wajah Jungkook yang lembut seperti babyface. Ketika itu juga dia terpandangkan buku diari Jungkook di atas meja. Perasaan ingin tahunya tentang buku itu membuak2. Lantas, dengan perlahan2 dia mencapai buku itu. Belum sempat diambil, tangan Jungkook laju saja menangkap tangan Jisoo. Jisoo tersentak!

"Nak ambek apa? " tanya Jungkook sambil mengangkat kepalanya.

Jisoo menggigit bibir. "Err.. "

Jungkook tersenyum. Dia mengelus tangan Jisoo. "Nak ambek diari saya erk? " usik Jungkook.

"Mana ada. Err tu diari awak eh? Saya ingat buku biasa je. " nafi Jisoo

Jungkook senyum menawan. Jisoo terpikat dengan senyuman itu.

"Awak sayang saya tak? " tanya Jungkook

"Mestilah. "

"Kalau ada sesuatu jadi kat saya, awak menangis tak? "

"Mestilah. "

Jungkook mengeluh. Wajahnya muram.

"Kenapa awak? " soal Jisoo sedikit risau dengan perubahan air muka Jungkook.

Jungkook menggeleng. "Takde apa2lah. "

Jisoo menghela nafas panjang. "Ingatkan tadi apa je. " ucap Jisoo.

Jungkook tersenyum kelat. Ketika itu juga,  member Bts dan Blackpink memasuki studio tersebut.

"Wow! Tengah buat adegan sweet ke?" usik Lisa

"Mana ada! " nafi Jisoo sambil mencuba sedaya upayanya untuk melepaskan genggaman tangan Jungkook.

"Yela tu. Takde konon. " sindir Jhope

When Blackpink Love Someone ~~Where stories live. Discover now