-6

2.2K 145 11
                                    


Rose hanya tersenyum simpul melihat semua membernya disapa. Dia segera meminta diri untuk pergi ke satu sudut.

" Hai Rose Park! " sapa Hoya dengan senyuman sinis.

Rose mengulum senyum. " hai juga. " balasnya ceria.

"Still single? " tanya Hoya

Rose terasa dengan soalan tak bertauliah itu. "Kau nak apa sebenarnya? " soal Rose. Hilang sudah kelembutannya.

"Aku? Nak apa? Huh! Aku tak nak apa2 kat kau. Pigirah! " balas Hoya sinis.

Rose mengetap bibir. "Kau.. " rungut Rose. Dia ingin meneruskan kata2nya tetapi pengacara di atas pentas sudah berucap.

"Okaylah! Dipersilakan kumpulan yang famous di era ini, iaitu kumpulan... " pengacara lelaki yang bernama Baekhyun itu meleretkan suaranya. " Infinite! " ucapnya lantang di mikrofon. Kedengaran tepukan gemuruh dari penonton.

"Guys let's go! " teriak MyungSoo penuh semangat.

Hoya mengangguk. Dia kembali memandang Rose. "Doakan kami menang eh? " pintanya

Rose mencebik. "Go to hell sana! " ucap Rose dengan penuh perasaan marah yang membuak2 dalam dada.

"Whatever! " Hoya segera pergi mendapatkan membernya.

"Aku lagi suka kalau Bts yang menang. " ucap Rose tanpa memandang kiri kanan.

"Ye? Gomawo! " ucap Suga yang terdengar kata2 Rose tadi.

Rose berpaling memandang tepinya. A-aw Suga!

"Thankx atas ucapan tak seberapa tu." tambah Suga lagi.

Rose senyum. "You're welcome. "

"Kenapa dengan Hoya tadi? " soal Suga direct! Dia sudah tidak dapat menanggung perasaan ingin tahunya apabila melihat Rose dan Hoya.

"Err tak de pape lah. " elak Rose

Suga merasa tidak puas hati. "Tapi.. " kata2nya terputus apabila mendengar lagu Infinite yang berjudul
< Be Mine > berkumandang. Persembahan Infinite itu ditonton oleh semua member melalui skrin besar yang disediakan di belakang pentas.

Mereka melihat persembahan itu dengan penuh kusyuk sehinggalah selesai. Member Infinite kembali ke belakang pentas.

"Oh! Terujanya aku. " ucap DongWook dengan nada riang.

"Kan! Samalah kita. " sokong Woohyun.

"Macam tahi kerbau jatuh2 adalah. " ejek Jennie perlahan tetapi Jimin disebelahnya terdengar kata2 keramat itu. Jimin mengukir senyum.

"Tak baik cakap macam tu. " tegur Jimin.

Jennie memberi jelingan maut+manja kepada Jimin. "Yang awak nak back up diorang tu apasal? Awak ada hati ngan diorang eh ?!" soalnya laju

Jimin membesarkan matanya. " No lah. Takda nafsu la saya! " nafinya

"Habis tu? Dengan sapa nafsu awak baru ada? " soal Jennie selamba

Jimin menggigit bibir. "Err.. Dengan awak . " ucapnya tanpa ada rasa segan silu.

Jennie menelan liur. Gulp! Apa yang dikarutkan oleh lelaki ni? Dia sedar ke tak apa yang dia kata tu?!

" kumpulan seterusnya ialah Sistar! " beritau Baekhyun lantang. Sistar terlompat terkinja2 di belakang pentas sebelum pergi ke pentas untuk membuat persembahan. Lagu
< Touch my Body > dibawa dengan baik sekali oleh mereka. Sesekali member Blackpink dan Bts membuat gaya2 ingin muntah apabila melihat member Sistar melakukan tarian termahal di dunia. Adoyai! Panas! Panas!

Selesai sahaja Sistar melakukan persembahan. Kini giliran Bts menunjukkan kebolehan mereka. Mereka membawa lagu < Blood Sweet and Tears > . Begitu comel sekali mereka beraksi.

Habis saja Bts , giliran Blackpink pula menunjukkan diri.

" Yuk Rose. " ajak Jisoo dengan ceria.
Rose dengan Jisoo berpegangan tangan naik ke atas pentas dan diikuti dengan Jennie dan Lisa dibelakang.

Lagu Bts, < Fire > dibawa dengan baik sekali oleh member Blackpink. Bts berasa kagum. Apa yang dikatakan oleh Jennie and the genk memang betul.

Tepukan gemuruh dihadiahkan kepada member Blackpink. Ramai penonton lelaki melemparkan bunga ke atas pentas. Rose yang sememangnya mengenakan riben di kepala, terus saja menanggalkan riben itu dan dilemparkan kepada penonton. Jennie dan Lisa sempat menggayakan pose love diatas pentas dengan comel sekali. Jisoo pula melayangkan flying kiss kepada semua penonton.

                  
                            💎💎💎

Di belakang pentas.

" uishh hebatlah tadi. " puji Jin kepada member Blackpink.

"Akhirnya korang boleh buktikan yang korang boleh bawa lagu Fire tu." pujian menggunung dari Namjoon. Group Sistar menjuihkan bibir .

" well. Tengok oranglah. " bangga Lisa

" We are.... " Jisoo meleretkan nada suaranya

" Blackpink! " sambung Jennie dan Rose. Sorakan mereka disambut baik oleh member Bts.

        
Skip ~

"Huh pigonhae! " keluh Rose sambil menolak rambut depannya yang berjuntai ke belakang telinga. Terasa menyesal pula membuang ribennya tadi. Huh!

"Hey. Penat? " tegur Suga

Rose menggigit bibir. "Err bolehlah " jawabnya ringkas. Sekali lagi rambut depannya menutupi matanya. Kali ini Rose tidak menyelitkan rambutnya ke belakang. Penat tau tak!

Tiba2 .. Rose terkedu! 

Haluu guys. Bah jangan kecam author ya. 🙏

When Blackpink Love Someone ~~Where stories live. Discover now