What You Give , You Get Back 3

1.4K 90 12
                                    

"Yelaa. Setakat si gedik macam tu pun awak dah tersungkur jatuh. " Rose menjawab tenang.

Suga mencebikkan bibir. Dalam fikirannya sudah terdetik niat untuk menceritakan perkara sebenar, tetapi sukar baginya untuk mengeluarkan kata.

"Dahla. Itu je yang mampu saya bagitau. Apapun, pandai2la korang selesaikan semuanya. " ujar Chanyeol lalu berlalu.

Semua member mengangguk setuju.

"Saya lapar. Jom gi restoran. Oppa Jin hencem nak belanja! " ajak Lisa ceria.

Membulat direct mata Jin.
" pikir ni bank Ugh? "

"Hehehe stede. Dah jom! " ajak Taehyung lalu mereka berjalan bersama secara kelompok. Rose sudah jauh meninggalkan Suga di belakang. Suga sukar untuk memendam perasaannya tika ini.

"Jungkook! " panggil Suga
"Mwo? "
"Aku nak cakap something. "
"Apa? Share2laa. "
"Nanti habis makan. "
"Okay! "

                            🌹🌹🌹

Rose merasa pelik. Semenjak kes di sungai Han, dia tidak lagi bertemu dengan Suga. Bila ditanya dengan member Bts, semuanya hanya menjongketkan bahu.

Tiba2 handphonenya berbunyi nyaring. Rose segera mencapai handphonenya lalu diangkat.

"Yeoboseyo Jungkook ah" sapa Rose

"Nae yeoboseyo. Err awak busy ke sekarang? "

"Tak. "

"Saya nak jumpa awak. "

"Tak boleh! "

"Alah pleaselah. Awak kan tengah single sekarang ni. Apa salahnya. "

"Erk. Awak nak letak Jisoo kat mana Encik Jungkook? Berani awak curang belakang kawan baik saya?ada kenduri Makan ayam berjemaah kat rumah awak nanti "

"Hehehe gurau saja la. Saya nak bagitau something ni. Tentang Suga. "

Terus Rose bangun dari pembaringannya. "Kenapa dengan Suga? "

"Awak datangla. Nanti saya send alamat. Saya tak boleh cakap kat phone. Nanti habis kredit saya, dahla nak otp ngan Jisoo malam ni hehehe. "

"Cis kedekut. Hahaha bha kkkk. "

   
                       🌹🌹🌹

Pertemuan antara Rose dan Jungkook membocorkan satu rahsia. Rose sungguh tak menyangka dengan apa yang didengarinya tentang Bora. Rupanya Bora mempunyai penyakit mental dan Paling mengejutkan Rose ialah Bora merupakan adik tiri Suga. Bora sangat tergila2kan Suga dan disebabkan itu dia suka mengugut Suga dengan ugutan bunuh diri. Suga terpaksa mengikuti arahan perempuan itu.

"So? Awak dah faham sekrang en? " soal Jungkook.

"Ya. Dan saya nak tanya awak, Suga kat mana sekarang? " soal Rose

"Kat rumah papa dia. "

Rose lantas bangun. Dia berlalu dari situ dan Jungkook hanya terkebil2 melihatnya.

                          🌹🌹🌹

Rumah Suga,

"Annyeong? " sapa Rose sambil memasuki pintu utama rumah Suga.

Suga yang kebetulan tengah menonton tv diruang tamu terus terpandangkan Rose. "Apa awak buat kat sini? " soal Suga

Rose mendekati Suga. Suga pula sudah bangun dan menghadap Rose.

"Saya dah tau semuanya. Tentang Bora. "

Suga menunduk. "Awak dah tau la kan kenapa saya buat semua ni? "

Rose mengangguk.

"Awak marah? "

"Taklah. Ni semua bukan salah awak pun. Ni salah.. "

"Salah aku? " potong Bora sambil menuruni tangga dengan botol arak di tangan. Rose dan Suga memandangnya.

"Bora. kau mabuk? " tanya Suga tak percaya

"Mana ada. " nafi Bora dengan nada suara manja. Dia mendekati Suga. "I rindukan you. "

Suga menggeleng. "Yang kau nak mabuk kat rumah papa aku ni apasal? " marah Suga.

"Errm sebab.. " Bora menjeling Rose. "Perempuan ni ada. "Rengeknya

"Berhenti minum! " arah Suga sambil cuba merampas botol arak itu. Bora pula dengan pantas mengelak.

"Taknak. Lagipun tinggal sikit aje. " beritahunya

"Bora. Boleh tak jangan rosakkan diri kau! " marah Suga. Rose menggenggam erat tangan Suga. Suga terus berpaling ke arahnya.

"Suga. Biarkan je la perempuan ni. " cadang Rose

"Tak boleh. Nanti papa nampak. " tolak Suga

"Biarlah papa nampak macam mana Perangai terpuji bakal menantu dia ni. " sampuk Bora setelah meneguk air haram itu.

"Suga. Yuk la. Saya rasa tak sedap hati ni. " Ajak Rose. Suga mengangguk. Mereka berjalan beriringan menuju ke pintu utama.

Bora yang melihat mereka, mula naik darah. Dia berlari pantas menuju ke arah mereka lalu brukk!  Botol arak dihentak kuat di kepala Rose. Rose menghentikan langkahnya. "Aww! " adunya

"Rose! " panggil Suga. Bora tersnyun sinis membuatkan Suga naik baran. Dia menolak Bora sehingga jatuh.

"Rose? " panggil Suga. Rose mengetap bibir menahan pedih di kepala. Rose terus jatuh pengsan dan sempat disambut oleh Suga. Ketika itu jugalah papa Suga datang..

                        🌹🌹🌹

Hospital

Rose membuka matanya perlahan2 dan mengamati kawasan sekeliling. Lukanya yang berbalut itu masih pedih. Dan apabila dia merasakan ada seseorang disebelahnya ,segera dia berpaling untuk melihat gerangan orang yang tidur dengan berbantalkan tangan Rose.

"Suga bangun! " arah Rose sambil menggerakkan jemarinya yang sudah mengebas. Suga masih lena.

"GULA BANGUN! " teriak Rose lantang. Suga tersedar dari lenanya.

"Arh yayaya. " Suga mengangat wajah dan Rose laju saja menarik tangannya yang digenggam oleh Suga.

"Dah lama awak sedar? " soal Suga sambil menggosok mata.

"Takla. Baru aje. " jawab Rose. "Oh ya!  Mana Bora? " soalnya

"Papa hantar dia pegi luar negara. "

"Sebab? "

"Dia taknak bakal menantu dia ni terluka lagi. " ucap Suga dengan ceria sambil mengusap lembut ubun2 Rose.

Rose tersentak. Beberapa saat kemudian bibirnya menguntum senyum.

End!

When Blackpink Love Someone ~~Where stories live. Discover now