"Weii aku tak caye ah jennie ngan taehyung tu ada affair dalam diam. " luah Jungkook.
Ketika ini member Blackpink dan Bts sedang minum petang di banglo blackpink."Tu ah. Takkan kot. " sokong Rose
" Tapi ada kemungkinan juga tau. " luah Jisoo. Tanpa dipinta, Jungkook menjentik dahi Jisoo.
"Jangan fikir sembarangan boleh tak?! " marah Jungkook. Jisoo terdiam."Aihh. Mana tau betul diorang ada hubungan en? " Suga menyokong Jisoo.
"Eh eh dah dah. Better kita minta penjelasan dari diorang ah. Apa macam? " cadang Namjoon
"Arh aku sokong. " serentak Jhope dan Rose menyetujui cadangan Namjoon. Hebat ah Namjoon.
"Macam ni ah, Rose, awak gi call Jennie dan Lisa. Suruh diorang balik. Dan Jungkook, kau gi call Taehyung ngan Jimin tu. Suruh diorang berdua datang sini. " arah Jin. Pakcik seorang ni mengarah je kerja dya.
Rose dan Jungkook mengangguk, tanpa ada sebarang bantahan.
" I hate you girl ~~~ " jerit Suga. Hatinya sedikit dipagut cemburu apabila Jungkook dan Rose ditugaskan menelofon empat orang tu dan bukan dia.
"Dah kenapa?" tanya Jin sambil menayangkan lima ringgitnya kepada Suga. Suga sengih sambil menggeleng2kan kepala. Comeynyaalaaa~~~
"Oke dah. " ucap Rose dan Jungkook . Mereka kembali duduk.
Suasana antara mereka bertujuh senyap saja sehinggalah empat orang manusia itu datang."Hey guys. Mian lambat. " sapa Jennie dan Taehyung. Mereka berdua tiba bersama2 .
"Sokay ah. Ah meh duduk. " pelawa Jisoo. Tanpa menunggu lama, Jennie dan Taehyung melabuhkan punggung di sebelah Jisoo.
Beberapa minit kemudian, Lisa dan Jimin pun tiba. Tiada suara pun yang keluar dari mulut kedua2nya. Jimin dan Lisa pantas mengambil tempat tanpa memandang wajah Taehyung dan Jennie.
1 minit
2 minit
3 minit
4 minit
5 minitSuasana diantara mereka seperti di kawasan tanah perkuburan. Senyap.
6 minit
"Krik krik. " kata Jin selamba
Semua member memandangnya dengan dahi berkerut.
"Sejak bila kau jadi cengkerik ni? " soalan dari Suga
"Kau ada bau2 bacang ngan cengkerik eh? " tebak Namjoon selamba
Jin roll eyes. Apekah bengapnya member aku ni.
"Aku nak hilangkan senyap antara kita. Tu pun tak tau ke?! " sinis jawapan Jin"Ye ah. Sampai bila nak senyap? " rungut Taehyung
"Chill semua. " Namjoon menenangkan member2nya.
"Jennie, Taehyung. Boleh tak korang berdua ceritakan kat kitorang apa yang dah berlaku? " pinta Jhope.
Jennie dan Taehyung mengangguk setuju.
" betulkah korang ada hubungan? " soalan dari Jungkook
Serentak Jennie dan Taehyung mengangguk. "Yup. " jawab Taehyung
Jimin dan Lisa nyata terkejut mendengar jawapan dari Taehyung.
"Tak sangka en. Kita putus Tae!" ujar Lisa. Tanpa melengahkan masa lagi, Lisa terus berlalu dari situ dengan air mata yang deras.
Semua member terkejut dan tak terkecuali Taehyung.
Jimin turut bangun dari duduknya. "It's over Jennie . Bye. " Jimin bersuara dengan lembut namun cukup melukakan hati Jennie.
Jennie hanya mampu menangis apabila Jimin berlalu dari situ.
"Korang betul2 ada hubungan ke?"
" Apa semua ni?"
" Jen? Tae? "
"Sampai hati korang buat macam ni?"
Beribu soalan keluar dari member2 yang lain.Taehyung mengusap2 perlahan bahu Jennie yang sudah menangis teresak2.
"Kami memang ada hubungan. Tapi bukan bercinta. Kami adik-beradik. " terang Taehyung.
"What?! " terkejut beruk semua member
"Yaa. Taehyung ni dongsaeng aku." ucap Jennie. Air matanya yang deras itu diseka olehnya.
"Yang kes kat butik pengantin tu pula? " soal Jungkook
"Aku minta Jennie noona temankan aku pegi sana. Aku nak tempah gaun pengantin untuk Lisa. " beritahu Taehyung
Jisoo, Jungkook, Rose, Suga, Jin, Jhope dan Namjoon menepuk dahi.
"Lah, yeke? Salah faham la semua ni?""Kenapa rahsiakan hubungan korang?" soal Jhope
"Saje. "
"Oke ah. Ah,, better korang jelaskan semua ni pegi Lisa ngan Jimin. " cadang Rose
"Ye. Kalau boleh aku nak korang macam dulu. " sambung Suga
"Oke. We try. "
💔💔💔
Malam itu,
Jennie Pov
Aku bercadang untuk menjelaskan semuanya kepada Jimin pada malam ini. Tanpa pengetahuan Jimin, aku mengekori keretanya dari belakang.
Aku tidak putus2 mendail number milik Jimin. Mesej juga sudah beberapa kali aku hantar. Namun, satu pun Jimin tidak balas. Jimin seolah2 sudah membenciku. Aku tetap meneruskan aktivitiku walaupun sedang memandu.
Setelah 20 minit perjalanan, kereta Jimin berhenti di sebuah club. Tanpa berlengah Jimin terus masuk ke dalam club itu.
"Buat apa dia datang sini?" soalku
Aku memutuskan untuk menunggu di dalam kereta. Ekor mata ku tidak lari daripada memandang pintu masuk kelab."Aihhh mana Jimin ni! " rungutku. Sesekali tanganku ligat menghantar pesanan ringkas kepada Jimin.
10 minit kemudian,
Akhirnya ekor mata aku menangkap susuk tubuh Jimin keluar dari Club itu. Mataku membulat apabila melihat Lisa turut keluar bersama Jimin. Paling teruk, Lisa sedang memapah Jimin yang berada dalam keadaan mabuk, kalilah .
"Diorang ni ada apa2 ke? " fikirku.
Pelbagai perkara negatif muncul dibenakku. Aihh takkan lah.Tanpa berlengah lagi, aku terus menjalankan kerjaku iaitu mengekori Jimin. Aku dapat melihat Lisa yang tengah memandu kereta Jimin. Kereta Jimin akhirnya berhenti tepat di hadapan sebuah hotel. Lisa keluar dari kereta lalu membantu Jimin untuk masuk ke dalam Hotel itu.
Aku seperti biasa akan menunggu diluar. "Diorang ada apa2 ke?!"
Pelbagai persoalan menghantui fikiranku tika ini.Setelah memastikan Jimin dan Lisa tiada di Lobby. (Betulkah tu? Haha) Aku dengan langkah yang laju terus masuk ke dalam. Kaunter pertanyaan aku dekati dan mula bertanya.
Tbc.
Halu readers. Bha sorrylaa lambat update. Apapun jangan kecam author ah. Kalau ada typo naaa sorry sngt. Tunggu part seterusnya. Vote dan Komen sangat dialu2kan :) .
YOU ARE READING
When Blackpink Love Someone ~~
Fiksi PenggemarBlackpink telah dicabar oleh media nyanyian untuk menyanyikan lagu Bts. Apakah yang akan terjadi? Tengtereng bacalah Hahaks 💋😂