Sorry 4 [End]

1.6K 89 32
                                    

Rumah Keluarga Kim,

" haruman ~ neowa naega hamkke halsu itdamyeon … haruman ~  neowa naega sonjabeul su itdamyeon … "
nyanyi Taehyung sambil menatap skrin handphonenya. Terpapar gambarnya bersama Jennie di skrin tersebut.

" I misss you pabo! " marah Taehyung.
"Tae ~ "

Taehyung tersentak! Dia sangat mengenali suara itu. Lantas dia berpaling menghadap tepinya..

Wajah Lisa yang sedang senyum itu dipandang tajam oleh Taehyung. Sejujurnya dia ingin saja memeluk Lisa, namun niatnya itu dibatalkan apabila memikirkan tentang Lisa yang sudah bahagia dengan Jimin.

" tae. Saya datang ni nak minta maaf." luah Lisa sambil menundukkan wajahnya.

Taehyung bangun dari duduknya. Dia berjalan menjauhi Lisa.
"Kau sape? Aku tak kenal kau! " tanya Taehyung kasar.

Lisa tergamam! Wadde? Tae? Sampai hati kau!
"Tae. Saya tau saya salah. Tapi tolonglah jangan hukum saya macam ni. " ucap Lisa lagi. Dia mendekati Taehyung tapi Taehyung menjauh.

K ah,  situasi Taehyung ngan Lisa macam ni,  diorang berdua berputar mengelilingi meja bulat yang disediakan khas di halaman rumah keluarga Taehyung .

" Tae bha! " rengek Lisa.

"Eh jangan dekat ah. Aku tak mo kawan kau. Kau kejam. " rungut Taehyung . Aihh cam budak2

" Yah!  Kim Taehyung! " marah Lisa. Dia berhenti mengejar Taehyung.

Taehyung turut berhenti melangkah. Kali ini mereka saling memandang antara satu sama lain,  dan meja menjadi pemisah .

"Eh apa ni. Terbaliklah. Sepatutnya aku yang marah!" bebel Taehyung sambil menghentak2kan kakinya.

Lisa menggelengkan kepalanya.
" ye ah. K sekarang awak marahlah saya. Arh marah. Saya dah minta maaf kan. Susah sangatkah awak nak maafkan! " luah Lisa sambil memeluk tubuh. Dia berpaling dari memandang Taehyung.

Taehyung berasa serba salah. Dia terus mendekati Lisa. " Saya tak nak marah awak. " ucap Taehyung

Senyuman Lisa kembali terukir. Baru saja dia ingin membuka mulut, Taehyung terus saja memotong.

" Tapi saya tetap juga akan marah!"

Lisa mengetap bibir. " Ihh anak Kim ni nak kena sekeh tau! " gumam Lisa

Taehyung memuncungkan bibir.
" tengok ah tu. Sampai hati nak sekeh kita. " rajuk Taehyung. Gilirannya pula memeluk tubuh.

Lisa mengeluh kecil. "Aihh apa awak ni. Sekejap oke, sekejap tak oke. " luah Lisa. Pening dia melayan Taehyung ni. Nasib sayang aih..

"K ah saya marah." ujar Taehyung

Lisa mengangguk. "Marah ah. "

"Saya marah tau. " ucap Taehyung lagi

Lisa mula naik geram. Dia mengepal penumbuk. "Marah je ah. Tu pun nak cakap ke ah?! " sound Lisa

Taehyung tersentap! "Kkk. Saya nak marah ni. " sambungnya

"Yee. Marahlah." Lisa berusaha melembutkan nada suaranya

"Kenapa awak tidur ngan Jimin ah? Awak tu kekasih saya! Sampai hati awak buat saya macam ni. Saya tau ah, Jimin tu hensem, seksi. Tapi kalau awak nak tau, saya ni lagi seksi tau dari Jimin tu. Dia tu dah ah pendek. Ihh tak sesuai langsung dengan awak. Arh saya marah ni. Saya marah. " hambur Taehyung

Lisa terkebil2 memandang Taehyung.
"Woii bila pula aku tidur ngan Jimin ni? Aihh mulut kau ni nak kena cili rupanya! " bentak Lisa. Hilang terus 'saya awak' .

Taehyung terkulat2 setelah dimarahi Lisa. "Awak tak tido ngan dia ke? " soalnya . Jari telunjuknya didekatkan antara satu sama lain,  macam ni ah 👉👈 .

Lisa mendengus kasar. "Taklah. Aih! "

"Ouh. Maaf. " ucap Taehyung.
"Maafkan saya! "
"maaf."
"saya bersalah. " pelbagai kata maaf keluar dari mulut Taehyung dan tak lupa juga dia  membongkokkan badan seperti 90° beberapa kali.

Lisa menekup mulutnya, sedaya upaya dia menahan tawa daripada meletus . 'Aihh lucu juga Tae ni. Perangai comel macam ni ah yang aku rindu.' puji Lisa dalam hati.

"Dah dah Tae. Oke. kita bebaik. Kosong2 eh? " pinta Lisa sambil memeluk lengan Taehyung . Taehyung memandang Lisa.  Sebaris senyuman terhias dibibir mereka berdua.

"Oh yaa,, Lis, esok kita kahwin eh? " ucap Taehyung

Lisa mengerutkan dahi. "Arh? "

Taehyung tertawa. "Hahaha chill. Saya cuma rancang nak lamar awak. Saya dah tempah gaun pengantin untuk awak. " balas Taehyung bersama sisa tawanya.

"Awak nak lamar saya? Siyes? Wah,, sayang awak Tae. " Tanpa menunggu lama, Lisa terus memeluk Taehyung.

Taehyung senyum. Dia mengusap lembut kepala Lisa. "Sebab tu ah saya minta teman ngan Jennie noona pegi butik pengantin. Dah,, lepasni kita akan hidup bahagia. No more luka2 tu semua k. " ujar Taehyung dengan ceria.

Lisa menganggukkan kepala laju2 di dalam dakapan Taehyung .

"Aigoo ~ kiyowo ~ " sempat lagi Taehyung mencubit hidung mancung Lisa.

                         💔💔💔

Malam itu, Member Blackpink dan Bts telah mengadakan makan malam beramai2 di sebuah hotel bertaraf empat bintang setengah.

"Yeah semua dah oke. " sorak Jhope.
"Betul3 " sokong Namjoon

"Eleh tipu. Kau tak oke ah Hope. " sindir Jin

"Yaa . Memang tak oke. " sokong semua member. Kepala mereka turut digelengkan

Jhope memasang wajah cemberutnya. "Asal lak? "

"Ye ah. Awak bila lagi nak cari pasangan hidup? Tengok Namjoon dan  Jin. Diorang dah awek. Awak bila lagi? " luah Lisa

"Arh betul tu. " sokong Rose, Jennie dan Jisoo.

Jhope pout. "Lah nanti2 ah. Aku malas do. " jawab Jhope

"Alone laa kau. " ejek Jungkook

"Mari kita berhuhuhu guys! " ajak Jimin

Tawa mereka bersebelas memecah di segenap ruang hotel. Nasib ah artis, kalau orang biasa dah kena saman. Buat bising aje.

                    End.  Oke habis. :)

When Blackpink Love Someone ~~Where stories live. Discover now