-9

1.8K 133 31
                                    

"Bagi kategori Yeo.. Pemenangnya ialah.. " Baekhyun berhenti seketika untuk membuat suasana suspens.
Semua penonton terdiam.
Baekhyun menghela nafas.
"Sistar.." ucap Baekhyun lantang

Semua orang terkejut. Member Blackpink merasakan seperti ada batu menghempap kepala mereka. Tak sangka kemenangan tidak berpihak kepada mereka.

"Yeay! " member Sistar bersorak gembira. Ada yang berjoget dan ada juga yang menjerit.

"Overnya! " ejek Jennie
"Overdose! " kutuk Rose

Baekhyun yang melihat reaksi gedik member Sistar itu hanya tersengih. Dia ingin berbicara sesuatu.
"Err.. Actually Sistar.. "

Sistar terdiam seketika.

"Blackpink yang menang! " maklum Baekhyun tenang

"What?! " jerit Hyorin. Suara para penonton mula membingit.

"Yes! " sorak member Blackpink. Kami menang? Yeay!

Wajah member Sistar mula masam kerana terlebih dos tadi.

Setelah menerima trofi mereka, mereka segera turun dari pentas.

"Congrats! " member Bts tak henti2 mengucap tahniah kepada Member Blackpink .

"Congrats Lisa! " ucap Taehyung. Ketika itu member lain sibuk bersembang.
"Tengkiuu. " balas Lisa. Terbit senyuman menawan dibibirnya.

"Lepas ni korang nak gi mana? " risik Taehyung

Lisa mengembungkan pipinya. "Dinner maybe. " beritaunya

"Ouh. Can we join? " tanya Taehyung sambil membuat muka2 comel

"Mana boleh! " tolak Lisa

Taehyung yang mendengarnya terus saja memuncungkan bibir seakan2 merajuk dengan Lisa. Taehyung berpaling dari Lisa.

Lisa pula hampir saja tergelak melihat perangai comel Taehyung. Haih!  Setakat ditolak macam itu aje boleh pula dia pasang muncung sedepa. Dahsyat2.

"Okaylah. Korang boleh join. " kata Lisa

Taehyung tersenyum sambil berpaling kembali kepada Lisa. "Tengkiuu. " ucapnya teruja.

Lisa hanya senyum. Sebenarnya dia ingin mengatakan sesuatu kepada Taehyung namun dia malu. Malu untuk meluahkan perasaannya.

"Err. Tae! "
"Err. Lis! "

Taehyung dan Lisa terpempan. Serentak mereka berkata. Seperti ada jodoh pula. Adedeh!

"Ermm saya nak bagitau awak something. " ucap Lisa. Inila masanya... Kebetulan semua member sibuk, jadi bolehla dia berchit chat dengan Taehyung.

"Saya pun nak cakap sesuatu. " Ucap Taehyung. Dia nekad untuk meluahkan perasaannya.

"Oh. Awakla dulu. " desak Lisa
"Mana boleh. Awakla dulu. " arah Taehyung
"Tak nak. " tolak Lisa
"Ladies first. " ucap Taehyung

"Alah. Awakla! "
" okay. Saya suka awak! "

Lisa tergamam. Seakan2 tidak percaya dengan pengakuan Taehyung. Wajah Taehyung yang merona merah itu dipandang dengan tidak berkelip.

Taehyung pula merasa lega setelah dapat meluahkan perasaannya terhadap Lisa. Yang tinggal ialah kata putus dari Lisa.

"Jeongmal ? Nado chowahae! " ujar Lisa

Taehyung tersengih. "So? Apa lagi? Yuk couple! " ajaknya direct.

Lisa mengangguk sambil senyum penuh makna.

"Ohoi! Jangan suwet sangat. Jeles ai! " sampuk Jhope

Lisa dan Taehyung tertawa.

"Saya je belum. " ucap Rose
"Tu. Namjoon ada! " usik Jin
"Tak nak lah. " gurau Rose

"Kalau tak pun.. Suga! " cadang Jimin

Rose menggeleng. "Biarla masa yang menentukan hahaks. "


End ...

Hy arh. Jangan kecam author arh. Sorryla kalau author buat watak bias korang macam tu. Apapun vote la ye. Byebye.. Kalau rajin nanti author update special part utk diorang k. Tataa!

When Blackpink Love Someone ~~Where stories live. Discover now