Setelah memastikan Jimin dan Lisa tiada di Lobby. (Betulkah tu? Haha) Aku dengan langkah yang laju terus masuk ke dalam. Kaunter pertanyaan aku dekati dan mula bertanya.
"Errr miss, saya nak tanya. tadi ada pasangan lelaki ngan perempuan en? Diorang ambek bilik asing2 ke?" soalku kepada penyambut tetamu yang bertugas dikaunter itu.
"Oh tidak. Mereka berdua ambek bilik yang sama. "
jawapan dari penyambut tetamu itu membuatkan butir2 mutiara jernih
Jatuh membasahi pipiku.
Selesai mengucapkan terima kasih, aku terus melangkah keluar dari hotel itu. Fikiran ku bercelaru mengenangkan Jimin dan Lisa. Diorang ada hubungan?! Wadde ikan! Sampai hati! Aku benci kau Jimin! Lisa pun sama je!Skip ~
Keesokan harinya,
Aku duduk termenung di ruang tamu. Kejadian semalam masih berputar2 di mindaku. Seolah2 seperti CD cetak rompak pula .
Bunyi pintu dikuak, membuatkan pandanganku aku halakan ke muka pintu, terjengul wajah Lisa dari luar. Tanpa membuang masa, aku terus menapak ke bilikku. Geram rasanya apabila melihat wajah Lisa yang sanggup menikam ku dari belakang.
End Pov
Lisa melihat Jennie terus berlalu ke tingkat atas itu hanya menjungkitkan bahu tanda malas mahu kisah. Dia melangkah masuk ke dalam rumah dan mendaki tangga untuk ke biliknya.
Sampai di bilik, Lisa terus mencapai handphonenya dan menghantar mesej kepada Jimin untuk berterima kasih berkenaan hal semalam.
Skip~
Jimin Pov
" Harap2lah Lisa selamat sampai kat rumah. Kesian pula kat dia pasal semalam tu. " luahku sambil memandang luar tingkap bilikku. Fikiranku kembali memutarkan kejadian semalam.
Flashback..
Aku betul2 sakit hati dengan Jennie. Sampai hati dia tipu aku. Apa dia ingat aku nii takde perasaan ke? Ihhh geram aku. Aku mengambil keputusan untuk hilangkan tension di club. Dan tanpa disangka aku berjumpa dengan Lisa dan Taehyung di club itu . Aku cuba mendekati mereka apabila terperasankan wajah Lisa yang seperti menangis.
"Stop ah Tae. Aku taknak dengar semua tu. " luah Lisa. Dia cuba menepis tangan Taehyung yang ingin memegang tangannya itu.
"Lisa please. Saya boleh jelaskan semuanya. Tolonglah. Saya sayangkan awak. Jangan buat saya macam ni. " rayu Taehyung.
Aku mendekat kepada mereka, Lisa terus sahaja berlari dan menyorok ke belakangku.
"Apa lagi kau nak buat kat Lisa ah?! " marahku.
"Aku nak jelaskan kat dia perkara sebenar. Kau jangan nak masuk campur hal aku. " bengang Taehyung. Tangannya cuba untuk menarik lengan
Lisa , namun aku pantas bertindak.Bukk!!
Satu tumbukan hinggap di pipi Taehyung. Dapat kulihat ada cecair merah mengalir di hujung bibir Taehyung. Taehyung yang memegang bibirnya itu ku pandang tanpa ada apa2 perasaan bersalah.
"Blah ah. Kau tak layak untuk Lisa!" halauku. Taehyung terus berlalu keluar dari club itu apabila dia menyedari Lisa tidak kesian langsung terhadapnya.
"Awak okay Lis? " soalku kepada Lisa setelah Taehyung pergi
Lisa mengangguk . " saya okay. Dah lah jom kita balik. " ajak Lisa
"Eh wait2. Saya nak minum champagne ni dulu. Awak tunggu tau." ucapku pada Lisa. Lisa hanya mengangguk setuju tanpa ada sebarang bantahan.
Aku dan Lisa keluar dari Club itu dengan Mabuk. Mujurlah Lisa tidak mabuk sangat. Dia membawaku sehingga ke hotel. Kami berdua membuat keputusan untuk mengambil bilik asing2. Setelah selesai menempah bilik, aku terperasankan ada sepasang kekasih yang turut menempah bilik di hotel itu dan mengambil bilik yang sama.
End flashback.
Sesi flashback terhenti apabila ada notification masuk. Aku terus membuka pesanan yang baru sahaja dihantar oleh Lisa.
Selesai membalas mesej dari Lisa. Aku baru terperasankan ada 97 pesanan dari Jennie.
"Banyaknyaa lah. Aihh. Buka pesanan yang terakhir je la. " putusku lalu membuka mesej terakhir yang dihantar oleh Jennie.
Jimin.
Saya ngan Taehyung ialah adik beradik.
JennieKim.Skip~
Rumah keluarga Kim,
"Bibir kamu pecah ni Tae. Kenapa boleh jadi macam ni? " soal Jennie sambil merawat bibir Taehyung denan berhati2.
"Jimin tumbuk Tae noona. " jawab Taehyung
"What?! " jerit Jennie dan tanpa sengaja dia telah tertekan bibir Taehyung yang luka itu.
"Awww! noona sakit!" rintih Taehyung
Jennie tersedar. "Eh eh mianhae Tae. Noona tak sengaja. "
"Noonaa,, semalam en.. "
Taehyung menceritakan semuanya kepada Jennie dan begitu juga dengan Jennie. Dia menceritakan semua apa yang dilihatnya semalam.
"Tak sangka en noona.. Sampai hati Lis. " sayu saja nada suara Taehyung. Jennie membawa Taehyung ke dalam dakapannya.
"Takpe Tae. Noona ada. " pujuknya. Hatinya turut sakit mengenangkan Jimin. Namun luka itu cuba disembunyikan olehnya apabila dihadapan adiknya.
💔💔💔
Tbc..Arh. K bosan an? Xtw ah. Enjoy. Byee :)
YOU ARE READING
When Blackpink Love Someone ~~
FanfictionBlackpink telah dicabar oleh media nyanyian untuk menyanyikan lagu Bts. Apakah yang akan terjadi? Tengtereng bacalah Hahaks 💋😂