Chapter 7

540 39 1
                                    

Pov Rose

Malfoy en zijn vrienden, die Fabian Guernsey en Evan Dilloy heetten komen aanlopen.

"Die gozer, Evan Dilloy, die flirte laatst met mij," fluister ik in Ashley's oor die naast me loopt, een giechel ontsnapt uit haar keel waardoor ik ook moet lachen. Dat zorgt voor een geïrriteerde blik van Malfoy.

"Zie je Malfoy kijken dan, zijn gezicht is helemaal rood," lacht Ashley, ik kijk naar Malfoys normaal best bleke gezicht dat nu rood is van woede nadat Dilloy iets zegt dat ik niet versta.

"Ach, negeer die tomaat," lach ik.
"Hey, Malfoy!" Roept Ashley. Malfoy draait zich om, maar zijn vrienden lopen door.

Malfoy heeft grijze ogen en witblond haar. Een vrij hoekig gezicht en hij is totaal niet dik, ik snap wel wat andere meisjes in hem zien.

"Wat moet je Willow?" Vraagt hij geïrriteerd aan Ashley.

"Rose hier vroeg naar je," zegt Ashley, ik kijk haar moordend aan, maar Malfoys gezicht lijkt nieuwsgierig.

"Ik wou je zeggen dat je je vriend maar moet melden dat hij me niet meer moet lastig vallen," bedenk ik snel, hij fronst zijn wenkbrauwen.

"Evan doet wat hij zelf wilt," zegt hij, het klinkt bijna verveeld.

"Misschien moet hij daarmee stoppen," zeg ik verwaand. Ik haak mijn arm door die van Ashley en we lopen weg.

"Dat moet je niet meer doen," zeg ik tegen mijn beste vriendin.
"Sorry, ik dacht gewoon dat het grappig was," zegt ze, het klinkt alsof ze het echt meend.

"Het is al goed," zeg ik vrolijk, ze zucht opgelucht.

"Rose, je hebt best mooi haar," zegt ze, ik kijk naar de slordige vlecht die over mijn schouder hangt.

"Thanks," zeg ik twijfelend "jij hebt ook mooi haar." Een glimlach bedekt een groot gedeelte van haar gezicht.

"Rose!"

Hugo mijn kleine broertje komt naar me toe rennen met een brief in zijn hand. "Je moet lezen," hijgt hij, ik pak de brief twijfelend uit mijn broertjes hand en open hem.

Lieve Hugo en Rose,

Ik hoop dat jullie een mooie tijd hebben op Hogwarts, ookal is er nog maar een weekje voorbij.

Rose, schatje, je gaat het wel halen. Je hebt zoveel in je koppie, je bent zo slim en ik ben trots op je, je vader ook.

Hugo, hoe gaat het? Maak je wel een beetje lol, dat is belangrijk. Maar vergeet niet je huiswerk, niet uitstellen. We houden van je, vergeet dat nooit.

Ze hebben me een baan aangeboden, maar het is niet zomaar een baan. Na jaren lang strijden tegen huis elfen krijg ik een andere baan aangeboden. Ze willen dat ik minister of magic word. Ik vond het wel belangrijk dat jullie het wisten, ik twijfel nog, maar denk dat ik de baan aanneem.

(Hugo, ik heb deze brief naar Tikkie gestuurd, maar ik wil dat je hem echt aan Rose laat zien.)

Tot kerst liefjes.

Hermione Granger-Weasley

"Mama word minister of magic," fluister ik opgetogen. "Wat?! Dat is geweldig!"roept Ashley blij.

"Wat is er mis met Sookie," fluister ik dan boos, Sookie is mijn bosuil. Tikkie is ook een bosuil, maar die is kleiner en ook iets dikker. Hugo houd van Tikkie.

We hebben ook nog een lelijke oude kat en onze huisuil is Pigwidgeon (oftoewel Pig). Hij is klein en heeft een dikke bruine vacht.

"Sookie is gewoon altijd chagie," zegt Hugo, hij neemt de brief weer van me aan.

"Geen woord meer over Sookie," zeg ik boos, het lijkt Hugo niet te deren, zijn bruine ogen twinkelen zoals altijd.

"Yeah right, ik ga er maar weer vandoor," zegt Hugo en hij loopt weg met de brief in zijn hand geklemd.

"Dat is toch te gek!" Gaat Ashley weer terug naar het eerdere onderwerp, ze haakt mijn arm weer vrolijk in de mijne en we lopen weer verder.

Roses are red ~Scorose~ ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu