Ben on kişilik bir ailenin ortanca oğlu Nurettin.Dedem Zülfo,üvey nenem Hazal lakabı topal Hazal, babam yüzbaşı, annem Şakire ablalarım Remziye ,Havva ve Zülfiye abim Kazım ben Nurettin ve küçük kardeşim Gülabin Uçak .Hepimiz tek katlı topraklı bir evde yaşıyorduk.Nenem Kesentaş Köyün de yaşıyordu.Babası köy muhtarıymış Hasan keya derlermiş ona. Nenem ergenlik çağında köyün en güzeliyken Şero Başol adında bir köylüyle evlendiriliyor . Oysa nenem başkasına aşıkmış günün birinde kocasında hamile kalıyor. Ali adında oğlu oluyor.Çocuğu bir yaşına gelince kocası verem hastalığına yakalanıp yatalak olunca nenem fırsat bu fırsat geceleri gizliden aşığının yanına gidiyormuş.Kocası farkına varınca nenemi öldürmek için pilan yapıyor. odada oğluna süt emzirdiği sırada kocası duvarda asılı olan silahını temizleme bahanesiyle nenem den istemiş. Nenem hiç bir şeyin farkında olmadan silahı vermiş. Adam gizliden nişan alıp ateş etmiş. Mermi Nenemin dizinden girip kadın sakat kalıyor. Ondan dolayı ona topal Hazal deniliyor. Bir sene sonra kocası rahmette kavuşuyor. Kocasının ailesi türe gereği, nenemi küçücük kaynıyla evlendiriyorlar. Nenem kaynını sevmediğinden dolayı nikahlı olarak bebeğini bırakıp dedeme kaçıyor. Dedeme gelince kökü Beko Mamedya aşiretinde ,hemde asker kökünden gelmedir. Dedemin dedesi askerde Yüzbaşı, hemde yedi köyün aşiret lideriymiş.O dönemde köylülerden kan davalarında barışma karşılığında kendi topraklarında verirmiş.Dedemin büyük babası öldükten sonra diğer aile erkekleri savaşlarda şehit düşmüş. Kadınlar ve çocuklar kalınca köylülerde ihanet edip arazilerinin çoğuna el koymuşlar. Geride dört amca çocukları Dedem Zülfo ,Mamık ,Sefo ve Osman uçar bunlar o nesilde kalıyor.
YOU ARE READING
Geçmişten Bugüne
AdventureBu roman benim ve ailemin bugüne kadar yaşadıkları her şeyi anlatan bir roman......