inandıramadım. Arkadaşımla dolaşırken iki kişi kavga ediyorlardı, arkadaşım onları ayırmadı. Ben gidip ayırdım sonradan dayak yiyen kişi gidip ailesine benimde diğer kişiyle beraber unu vurduğumu ailesine söylemiş. Tarlamızdan dolaşırken bir bahçede çocuklar hırsızlık yapıyorlardı ben onlara kızıp kovdum. Sahibi geldiğinde dedim O çocuklar bahçenize girdi ben kovdum kadın teşekkür edeceğine diğer gün benimde onlarla beraber hırsızlık yaptığımı söyledi. Diğer bir olayda ise dutçu Cafer meselesi uzak bir köyde şişman tombul Cafer adında bir çocuk. Her yaz dut zamanında eşeğine binip yanına da üç adet boş teneke alıp dut toplamaya gelirdi. Tenekelerini doldurduktan sonra sevinerek giderdi. Bizim buralarda nasıl hurma seviyorsak onların köyünde de dut ağacı olmadığı için dut severdi. Bazen diğer zamanlarda bizim köye akrabalarını ziyarette geldiğinde köylüler dut daha çıkmadı Cafer derlerdi. Bir gün çocuklar onunla alay edince benim zoruma gitti bende çocuklara misafirdi alay etmeyin dediğimde o esnada akrabası geldi çocuklar kaçınca ben orada kaldım. Akrabası direk bana saldırdı elimdeki oyuncağı alıp fırlatınca bir adamın burnuna deydi. Adamda gücü oyuncağı atana yetmediği için gelip bir güzelce dövdü beni .Kime iyilik yaptıysam karşılığında kötülüğü gürdüm. Ondan dolayı iyilik yapmaktan vazgeçtim Rahmetli dayımın derdi yeğenim iyilik güzeldir ama iyilik zamanı değil. Birisine iyilik yaptığın zaman o insan der ha bu bana muhtaçtır o yüzden iyilik yapıyor .İyilik yapmadığın zaman o sana muhtaç kalıp iyilik yapar.
YOU ARE READING
Geçmişten Bugüne
Phiêu lưuBu roman benim ve ailemin bugüne kadar yaşadıkları her şeyi anlatan bir roman......