yapılmış ambar vardı .Ambarlar iki metre yükseklikte genişliği bir buçuk metrede yuvarlak şekilde yapılmıştı içine tahıl falan koyuyorlardı.Yanında da bir sürü büyük küp vardı içine pekmez,helva yeşil küpe de tereyağı koyardı nenem .Çuvala da kuru üzüm pestil badem koyardık. Nenem hepsinin gizli bir yerlerine işaret koyardı. Zülfiye ablam ve kardeşim Gülabin ikisi fare gibi işareti bozup kuru üzümü ve diğer şeyleri çalardı .Nenem işaret koyduğundan hemen anlardı ve hanginiz çaldınız dediğinde kardeşlerim suçunu hemen itiraf ederlerdi.O zaman köyde elektrik yoktu mutfağımız da pencere yoktu o yüzden içi karanlıktı.Korkudan içeriye gidemezdik.Bir gün mutfağa gittiğimde tavanda bir şey tam önümde düştü .Bende karanlıkta taş sandım tam elimi uzattım yerden kaldırayım derken baktım yılan.Babamı çağırdım yılanı öldürdü.Eski ev olduğu için yılanlar çok vardı.O zamanlar gaz yağı pahalı olduğu için insanlar nohut şeklinde bir ot ekiyorlardı büyüğünde bir çeşit kapsül çıkardı onu bir çukurlu taşın içinde eziyorlardı .Sonra suda kaynatırlardı üstünde biriken yağı alıp gaz lambalarına koyarlardı.Bizim ahır dolu pire ve kene her ahıra gittiğimizde üstümüz dolardı pire annem elbiselerine şu an yasak olan beyaz ölümcül tnt zehir sürerdi biz kokudan yanında duramazdık.yazın çok kene bizi ısırırdı ısırdığı yer biraz şişerdi ama kene ısırığında ölmezdi kimse.
YOU ARE READING
Geçmişten Bugüne
AdventureBu roman benim ve ailemin bugüne kadar yaşadıkları her şeyi anlatan bir roman......