BÖLÜM4

27 9 1
                                    

dağda bir göçebe çadırına misafir oluyor. Bakıyor tabak bulaşıkları temiz olduğunu görünce kadına yabancı ve asker kaçağı olduğunu birde çok acıktığını söylüyor. Kadın yemek getirirken o esnada kadının bir oğlu da çadırda oturmaktayken dedeme diyor sen yemeğini yemeğe başla bende bir karakola gidip bir asker kaçağın bizde olduğunu söyleyip geleyim denince.Korkudan yemek dedemin boğazından düğümlenmiş.Kadın dedeme oğlum korkma oda senin gibi asker kaçağıdır korkudan çadırdan çıkmıyor dışarıya deyince dedem tekrar iştahla yemeğe başlayınca. Bu sefer dedem kadına demiş ben açlıktan buraya gelince diğer komşularının tabaklarını kirli  sizinki temiz olduğunu görünce size misafir oldum . Kadında demiş oğlum bu çölde su olmadığı için komşularımız tabaklarını yıkamıyorlar böylece kirli kalıyor. Bizimki köpeğimiz var kirli tabaklarımızı önüne veriyoruz hepsini yalayıp pırıl pırıl yapıyor temizlik zahmetinde kurtuluyoruz deyince dedemin midesi bulanıp yemeği yarıda bırakıp kadına hadi eyvallah deyip gidiyor, Bu sefer yolda başka yabancıyla bir köye uğruyor. Her biri ayrı eve misafir oluyorlar.Dedem başındaki olayları ev sahibine anlatıyor ve acıktığını söylüyor.Ev sahibi yemeğini veriyor dedem tam doymadan ev sahibinin on dört yaşlarındaki oğlu eve gelip babasına babo bizim komşu evine giden diğer misafiri soyup soğana çevirdiler demesiyle dedem korkudan yine yemek boğazında kalmış.Adamda dedeme korkma yemeğini rahat ye . Biz komşularımız gibi kötü niyetli değiliz deyince dedem tekrar yemeğini iştahla bitirdikten sonra yemek ve misafirperverlik için adama teşekkür edip yolum uzun gitmek istiyorum demiş.Adamda oğluna oğlum misafirimize kimse karışmasın diye sağ salim köyün dışına kadar eşlik et demiş. Çocuk köyün dışına kadar eşlik ettikten sonra belinde bir silah çıkartıp dedeme diyor ki babam demiş misafirimiz donu hariç üstündeki her şeyini çıkarıp sana vermese onu öldür deyince dedem korkudan donu hariç her şeyini çocuğa verip çıplak vaziyete başka bir köye yaklaşırken adamın biri ona acıdığı için evinde ona elbise ayakkabı giydirip yoluyor. dedem sonra zar zor evine geliyor. Gelelim babamın ve ailesine.


Geçmişten BugüneWhere stories live. Discover now