3:LOTTE WORLD

806 67 5
                                    

JISOO POV

Aku bangun awal pagi ni sebab nak jogging sekejap.bila dah penat aku rehat dekat bangku taman yang ada dekat situ.air mineralku aku buka lalu aku meneguknya.

"Wah....segarnya..."

Aku memandang kawasan taman yang dipenuhi oleh orang.tak sangka harini ramai jugak yang nak jogkan..
Aku ternampak seorang yeonja yang sedang duduk di bangku sebelah.
Aku macam pernah nanpak lah dia..tpi dekat mana??
Nilah akibatnya bila tak pakai cermin mata.
"Rose..."
Aku mendekati Rose yang sedang meneguk airnya.
"Jisoo??"terkejut aku bila rose memanggil aku."eh..rose..aku tak tahu pulak yang ini kau."bodohnya kau Jisoo.sambil mengetuk kepalanya.
      "emm..kau buat apa kat sini?"aku bertanya pada rose

"jogging..kau pon jogging jugakke??"rose bertanya balik .."ahahah ye aku jogging jugak harrini,tak sangka boleh jumpa kau,"awkward sumpahh !!! berapa lama aku tak cakap dengan minah ni ???

   "rose..."aku memanggil.

"apa??

"happy birthday..."aku senyum memandang rose.aku tahu semalam birthday dia.

"eh...terima kasih."tunduk

"kau ingat aku lupa ke??sorry lambat wish.."

"eh ! takpelah..memang selama ni lepas 2 hari baru kau wish aku pon."

"ahahahahahahahhaa !!! you know me right !!!"

"rose ... aku minta maaf tau . sebab bergaduh dengan kau,aku tahu kauu dengan jenni bergaduh.but bukan dengan aku and lisa.aku minta maaf sangat sangat au rose.."

"halah..kau ni..tak payah nak mintak maafla..aku dah biasa dah semua tu,tak kesah pon.well aku pon nak mintak maaf sebab kutuk kau bodoh haritu."

"aku rasa memang patut kot..kau tengok lh aku ni !!! english pon dapat 14 je macam mana  tak bodoh."

kami ketawa smbil melihat suasana pgi di bndar seol.ye aku ingat lagi dulu.sebelum jenni dengan Rose bergaduh.setiap kali birthday Rose kami akan ke sini.aku dengan lisa pon tak tahu apa yang berlaku antara diorang berdua.tahu tahu je mereka bergaduh.sekarang ni dah masuk setahun diorang bergaduh.

                                                                          ++++++++++++

     Lisa,Jenni dan Jisoo berancang ingin ke Lotte world kerana Jenni mengajak mereka kesana.katanya dah lama mereka tak pergi kesana.dulu mereka selalu ke sana untuk bergembira.

    Lisa mengambil semua barangan yang penting masuk ke dalam beg.

    sweater?ada!camera?? ada !! orait !! i'm ready for lotte world !!!!

    KRING!!!

       "haa ?? mana kau ??? aku dah tak sabar  ni.

LISA POV

    setiap kali minah ni call.mesti gegedang telinga aku nak berdarah.dia pikir aku ni apa ?? slow slow sudah.

"ha ha...aku nak keluar lah ni."

"kitorang dan kat luar rumah kau 10 minit tau !!!"

"srslah jisoo????bukan kata nak tunggu kt bus stop kee??"aku dah pelik.takkan lah dorang datang rumah aku.

"memang kitorang dekat bus stop pon.."jawab jisoo dengan suara yang mengada ngada

kau tengok kau jisoo.aku pastikan gigi kau patah nanti.

You're not alone | BlackpinkWhere stories live. Discover now