LISA POV
"Aktiviti pada malam ini ialah permainan jati diri.setiap kumpulan akan masuk dalam hutan ini dan mengikut papan tanda yang dilekatkan di pokok.kemudian cik sandara yang berada di puncak akan mencatak dan memeriksa keadaan kamu semua.tepat pada pukul 1.00 pagi kita akan bersama-sama turun kebawah semula dan bersiap untuk tidur.Faham semua??"kata encik jungki memberi keterangan pada permainan yang akan kami main nanti.
Aku bukan nak berlagak lah.tapi bab bab masuk hutan ni memang aku power!!
"Kumpulan satu masuk dulu.kemudian selepas 15 minit kumpualan 2 dan seterusnya" terang encik minhoo pula.
"Baik encik!!"jawab kami serentak.
Selepas kumpulan suga dan yang lain masuk kedalam .sampai lah masa untuk kumpulan aku,Rose,jennie dan jisoo untuk masuk.
Kami di beri touchlight sorang satu.aku nampak jisoo bergigil takut.jennie sibuk menjeling rose.
Aku harap...takda apa apa yang berlaku dekat diorang nanti.."we...Lisa,inikan rumah kau,kau lah kena tunjuk arah dekat kitorang ye"jisoo memandang aku,
aku dah boleh nampak dah muka dia yang pucat semacamtu.
pengecut betul lah minah ni, -_-
"kau ni,pekak ke apa yang cikgu cakap tadi.?dia dah bagi kita papan tanda menuju ke atas,bukannye dia bagi kita kompas je.aduh kau ni.." Jennie dah mula berleter.
"heiii...ROSE! CEPAT LAH SIKIT,! KAU PIKIR KAU TU PUTERI KE??KAU NAK KITORANG ANGKAT KAU NAIK ATAS KE??"jennie dah start dah...
"sudah lah!!! koni asik nak bergaduh je apahal !!! engkau kene ingat kita ni team!! kalau kau ada masalah kitorang yang akan tolong kau nanti ! jadi janganlah nak tunjuk sangat ego tu dekat sini !!"aku meleraikan pergaduhan mereka yang baru nak mula itu.maa aku tak geram degan dia,nampak muka Rose je ada je nak bergaduh,cubalah dengar apa yang rose nak explain ni tak ! sakai betui lah minah ni !!!
"jennie..aku tak kesah pon kau nak cakap apa kat aku we..aku tahu aku memang patut pon kena dengan kau tu."jawab rose memandang jennie,jennie membuat muka tidak kesah.
"memang patut pon kau kena Park Chaeyong.hu..kalau kau mati pon..aku tak kesahlah chaeyong..lebih better dunia ni kau tak ada..."jennie menjeling rose.tercengang aku dengar apa yang jennie cakap tadi.
"dah lah rose.kau jangan amik hati dengan dia...kita naik je cepat abaik kan je dia."aku menarik tangan rose.aku melihat jennie dan jisoo berjalan berdua mengikut anak panah yang di katakan tadi.
++++++++++++++++++
mereka berhenti berehat sekejap di tepi sungai yang dijumpai lisa semasa mereka mengikut anak panah itu,tak sangka dekat hutan macam ni boleh jumpa sungai.mereka duduk bersama sama.
air yang berada dalam bag rose diambil lalu di beri pada mereka semua.nasib baiklah rose bawak air,kalau tak memang dorang kena minum air dekat air sungai yang deras tu lah jawapnya.
"nah jennie.minumlah."rose mengulurkan air itu kerah jennie.dengan muka yang sengaja disenyumkan,jennie menolak air yang berada ditangan rose.
"aku taknak minum air kau !"tercengang mata jisoo dengan lisa memandang jennie.selama mereka berkawan ini baru pertama kali dia nampak jennie berperangai macam ni.
"we jennie.minumlah.nanti kau penat ! kalau kau taknak minum air ni kau nak minum air apa ?? tu ??? air sungai tu ?? kau berani ke nak turun situ,dengan air yang deras macam tu."marah jisoo sambil menunjuk kearah sungai yang deras itu.
"aku lebih rela minum air tu dari aku minum air yang perempuan ni bagi kat aku..entah entah dia ada letak racun kat dalam tu."sindir jennie terus menuju kearah sungai yang deras itu.
YOU ARE READING
You're not alone | Blackpink
Fanfiction[complete] "Kita kawan,walau macam mana teruk pun perangai kau.kau kutuk maki aku pon aku tak kesah.aku anggab kau sepeti keluarga aku sendiri." Kawan adalah seseorang yang bermakna dalam setiap orang.tnpa mereka siapa lagi ingin membantu kita...