11:00 pagi
Rosè povSampai je aku di lapangan terbang seol.aku terus menghentikan sebuah texi.
"Ecik.bawak saya ke Seol Education Hospital" (aku bedal je nama nya.😌)
Nasib baik pagi tadi ada tiket balik korea pukul 1 kalau tak memang aku sampai sini malam lah.
Aku tak boleh lambat.sebelum aku fly ke sini aku call jisoo dulu.dia kata yang jennie masih tak sedar kan diri.sebenarnya apa yang terjadi dengan jennie ni?
"Cik kita dh smpai,harganya xxx won cik."
Aku mengulurkan duit kepada pemandu kemudian aku terus keluar mengangkat beg aku masuk ke dalam hospital.
"Cik,bilik pesakit bernama Jennie Kim dekat mana?"
"Ouh.cik Kim,sekejap saya check."kata nurse di counter tersebut.
"Bilik number 132 dekat tingkat 3."
"Terima kasih cik."
Tanpa berlengah aku terus pecut pergi ke bilik jennie.
Baru je sampai tingkat 3 aku nampak lisa menolak jennie menggunakan kerusi roda.aku tersenyum melihat mereka,tapi yelah..orang tak suka nak buat macam mana.jennie memandang tempat lain.lisa tersenym memandang aku.
SkipDi taman,aku diajak berjalan berdiar siar dekT taman hospital.itupun lisa yang ajak.jennie..dia buat tak tahu je dengan aku.
"Asal kau balik?"tanya lisa.
"Aku belik sebab jisoo bagi tahu aku yang jennie masuk hospital."aku membalas
"Bila dia bagi tahu?"
"Malam tadi.."pantas aku jawab.
+++++++
"Eh lisa..korang borak lah dulu.mata aku sakit lah pandang orang tu.klah bla duu."
Jennie berlalu.tercengang lisa dan rosè dibuatnya.
"Sebenarnya jennie sakit apa sampai masuk hospital ni?"tanya rosè.sambil terduduk di atas bangku taman.
Terdengar keluhan daripada lisa.
"Kanser hati..."
Rosè terus memandang muka lisa yang berada di tepinya itu.
Kanser hati?
Tak.
Tak
Tak!!!!!Jennie....
+++++++++
"Cara untuk rawatnya dengan pemindahan organ hati ataupun operation untuk buang tumor tu..itu je pilihan dia.sebab dia masih baru lagi."
Kata lisa dan tangisan.
Rosè tak dapat berkata apa apa lagi.dia pun sedih jugak! Jennie kawan dia jugak.apa dia nak buat ?
"Aku tak kesah pasal kaedah tu.tapi duit ? Mana kita nak dapat?..kos nya mahal,jennie taknak buat pembedahan sebabkan kosnya. !!"lisa sambung menangis.
"Lisa.."
Lisa mengangkat kepala memandang rosè.
"We..kosnya biar aku tanggung.tapi..kau kena pujuk jennie untuk buat pemedahan tu."
"Dia keras kepala weh !!! Keras !"
Kata lisa.
"Takpa..kita cuba.."rosè tersenyum.++++++++++++
Harini zu update lagi because permintaan daripada seseorang 😘 (terima kasih awuck support cerita ni)
Btw ! Thankyou pada yang baca muahhahahah
YOU ARE READING
You're not alone | Blackpink
Fanfiction[complete] "Kita kawan,walau macam mana teruk pun perangai kau.kau kutuk maki aku pon aku tak kesah.aku anggab kau sepeti keluarga aku sendiri." Kawan adalah seseorang yang bermakna dalam setiap orang.tnpa mereka siapa lagi ingin membantu kita...