"Jennie...?"
"Eh?? Jisoo,lisa masuklah..asal korang tunggu kat luar tu?"
"We...rerhmm..we need to talk about something.."lisa duduk di tepi katil jennie.jennie berasa hairan.kenapa tiba tiba ni.?
"Kenapa?..kau buat aku rasa pelik lah lisa.kau kenapa?"jennie dah tak senang hati.
"Aku nak kau buat operation tu."
Jennie yang tadi curiga lega.pikir apa lah tadi.
"Kau ni..kan aku kata tak apa..aku ok,lagipun mahal we kosnya.mana kita nak cari duit tu? Mak aku bukannya kaya.susah nak dapat duit tu we."mata jennie mula berair
"Tak apa...biar kitorang yang uruskan pasal benda tu.yang penting kau we! Nywa kau.mak kau masih perlukan kau! Kitorang perlukan kau."jisoo menyambung.
"Duit kita boleh cari jennie..tapi kawan kita susah nak cari yang sejati."tiba tiba suara rosè kedengaran daripada depan pintu.jennie yang tadi menunduk menaikan kepala melihat rosè yang berdiri di luar pintu sambil mengelap air matanya yang melimpah.
"Jennie...aku tahu kau benci aku we.tapi..aku tak pernah bencikan kau.kau kawan aku dari kecil.kaulah orang yang jadikan aku diri aku.dulu masa kecil kau yang pertama jadi kawan aku.kau lah orang yang sentiasa beri aku semangat.walaupun aku ni sombong.tapi itu dulu,kau kenalkan aku dengan lisa dan jisoo.aku gembira sangst.setiap kali aku gagal dalam matematik,kau akan cakap 'kau boleh buat,kita usaha sama-sama.'tapi sekarang kau .. kenapa kau give up dengan hidup kau? Kenapa kau tak mahu buat operation tu?kau tahukan pasal kanser hati? Sekurang-kurangnya setahun tempoh untk merawat kau."rosè menangis.bukan nak bedrama tapi itulah kenyataannya.
Jennie lah kawannya yang pertama masa dia jejakkan kaki di sekolah buat pertama kali selepas menjadi seorang homeschool.
Jennie..dialah yang jadikan rosè seorang yang periang.jennie lindungi rosè dari dibuli kerana rosè lemah.
YOU ARE READING
You're not alone | Blackpink
Fanfiction[complete] "Kita kawan,walau macam mana teruk pun perangai kau.kau kutuk maki aku pon aku tak kesah.aku anggab kau sepeti keluarga aku sendiri." Kawan adalah seseorang yang bermakna dalam setiap orang.tnpa mereka siapa lagi ingin membantu kita...