Rosè
Penat aku menghadap buku di tangan aku ni.lengoh dia tak payah cakap lah! Sakit sangat!
Sekarang aku sedang belajar sendiri.aku tak ada masa nak balik australia sekarang.aku akan balik sana masa exam sahaja.lepas tu..aku akan fly balik korea.
Sebab tu sekarang aku tengah belajar sorang diri..
Aku duduk sini sebab aku nak tengok jennie..aku nak jaga dia..famili dia juga..
Keluarga jennie memang tak berduit.tapi..keluarga dia gembira,tak macam aku...betullah orang kata.
Tak semestinya banyak duit kita bahagia..
Bende ni memang fakta..
Aku memang mengaku..
Jennie,aku pikir kau akan biarkan aku mati haritu weh..rupanya kau..yang selamatkan aku...
Petang ni aku nak pergi jumpa jennie.tape..tengok dari luar pon aku rela,asalkan dia tak marah...
Kenapa lah kau ni keras kepala jennie...?
Dan kenapalah kau baik sangat Rosè...?
Aku mengomen dalam hati.sakit ada,susah ada...
Kenapa lah jennie yang kena penyakit tu...?
+++++Kaki aku jejak di hadapan pintu masuk hospital.aku sebenarnya takut nak masuk..aku takut jennie akan marah aku nanti.
Sebelum aku masuk aku ternampak tubuh yang amat aku kenali sedang duduk di bangku taman.
Cepat aku bergerak menuju ke tubuh tersebut.
"Jennie...?"aku terus bersuara setelah sampai.
Jennie kelihatan terkejut sedikit.memanglah aku main sergah je dia.
"Kau buat apa kat sini..?"aku bersuara semula setelah sekian lama kami berdiam berpandangan.
"Makan angin."hu..nasib baik dia balas.kalau tk buat malu aku je keja pulau...
"Boleh aku duduk sini..?"aku menunjuk ke arah sebelahnya.
"Duduk lah kalau kau nak.."
Adakah ini tandanya yang aku dan jennie boleh berbaik..?
"Jennie boleh aku ta-"
"Kenapa kau sanggub tolong aku...?"jennie terlebih dahulu memotong aku.
Aku terpinga pinga.
"Aku tolong kau sebab au sayang kau..."
"Tapi aku banyak buat kau sakit hati we..but you..? Masih nak tolong aku..?"
"Aku tak kesah dan aku tak ambil hati!"
Aku memandang muka jennie denan wajah yang serious.kenapalah kau masj salah kam diri kau??
"Bende dah lama buat apa aku nak ingat.yang penting..bagi aku sekarang ni kau."
Aku terdiam.kemudian aku membuka mulut semula.
"Aku tak kedah kalau aku skip banyak kelas.skip banyak exam.asalkan aku dengan kau.asalkan aku ada kau di sisi aku.walaupun kau benci aku sekalipun.." air yang jernih mula membasahi pipi aku.
Kau tak nampak ke ? Aku sayang kau !!
Aku menggenggam tangan jennie.muka jennie aku pandang.
"Kau buat operation tu.! Tolonglah.."teresak esak aku menangis.
"Tapi.."
"Kau jangan risau pasal duit ! Aku tanggung!! Sebab aku sayang kau! Kenapa kau masih tak nampak jennie !! KenapA!!??"aku mula menangis dengan kuat. Aku tanak jennie mati! Aku sayang dia !!!
Mata jennie juga turut dibasahi air mata.aku tak payah tanya memang lencun.
Muka jennie aku pandang dengan penuh harapan.
Akhirnya..dia mengangguk dan kemudian senyum.leganya aku!! Syukurlah jennie !! Aku sayang kau weh !
Badan jennie terus aku dakap sepenuhnya,dan dibalas semula oleh jennie.
Aku dapat rasakan jennie menepuk nepuk belakang aku.
"Aku ada rosè..aku mintak maaf sangat sangat."dia berbisik di telinga ak.aku memejamkan mataku lalu berkata.
"Aku tak kesah..asalkan kau ok jennie."+++++++++
Tbc..Abaikan segala typo yang didapati 😂
Sorry lambat update.penat sangat tadi. Sekolahkan.. 😩😂
Terima kasih kepada awak awak yang vote dan comment.saya hargai sangat ❤️
Ya..boleh tanya tak?
Nak zu publish ff kim teahyung ke tak payah?? 😂
YOU ARE READING
You're not alone | Blackpink
Fanfiction[complete] "Kita kawan,walau macam mana teruk pun perangai kau.kau kutuk maki aku pon aku tak kesah.aku anggab kau sepeti keluarga aku sendiri." Kawan adalah seseorang yang bermakna dalam setiap orang.tnpa mereka siapa lagi ingin membantu kita...