7:ego

507 48 0
                                    

       "Lisa,jom lepak caffe jom."
"Malas lah jisoo,aku ada bende nak buat  lepas ni."lisa cepat cepat masukkan buku catatannya kedalam beg lalu keluar dari kelas,jisoo dan jennie berpandangan.tak pernah pernah dia tolak.
   "Kau rasa lisa nak pergi mana?"
"Entahlah jennie.aku tak tahulah,tak apalah kita keluar berdua jelah harini.mungkn penting kot bagi dia."
Jawab jisoo berlalu pergi menginggal kan jennie yang berdiri di belakang.
Kau ni lisa.apa yang kau sorok kan ni?-jennie

Tok tok tok!
Ketukam pintu rumah membuatkan bora cepat cepat membuka pintu.terkejut bora bila nampak lisa yang sedang memandangnya.bora tahu lisa bi samseng sikit dekat sekolah.tapi lisa ni baik orang nye.
    "Ada apa kau datang?"lisa memandang Bora dan tersenyum.
"Mana rosè?"
"Ada dekat dekat dalam.jom lah masuk dalam."pelawa Bora kepada lisa.
   Lisa melangkah masuk kedalam rumah bora lalu melabuhkan punggungnye keatas kuishen.
    "Lisa apa kau buat kat sini?"terkejut lisa apabila suara risè mengejutkannya dau belakang.
    "Aku datang sebb kau.kenapa kau lari rumah?"risau lisa.
"Ma-mana kau tahu?"tanya rosè
+++++++++

"We ! Sepatutnya kau kena bagi tahu aku dulu.kenapa kau datang sini,aku kan ada.jisoo pon ada.dah lah kau tak datang sekolah harini."lisa dah mula bukakkan kuasa bebelnya itu.
"Halah...kau tahukan aku dengan jennie."

"Aku tak kesah pon masalah tu! Biarlah dia taknak kawan kau ke apa ke! Tapi kau masih bestfriend aku"kata lisa lalu memegang tangan rosè.
"Lisa...aku tak kesah pon kalau dianduduk dengan aku.lagi pon,my mom and my dad dekat luar negara sekarang ni.melawat adik aku.so biarlah dia stay sini dengan aku."kata Bora lembut.

+++++++

"Nanti datang lagi we ! Bye !"Bora melambai kearah lisa yang telah naik keatas motosikal milik abangnya.dalam sekolah tu,lisa sorang je bawak moto.yang lain mana ada.
    "Bora..thanks sbb kau bagi aku tunpang sini."
"Its okey lah Rosè kau kawan aku an !"
++++++++++++
      Lisa memghentikan motonya di depan rumah milik keluarganya.
   Terkejut lisa bila nampak jennie sedang menunggunya di atas kerusi taman di depan rumahnya.rumah lisa tak lah besar mana.ibunya suru rumah manakala ayahnya membuka cafe yang kecil kecl sahaja.
    "Apa kau buat kat sini ?"tanya lisa.
"Kau pergi mana ? Aku tunggu kau lama,kau kata kau nak terus balik an.sebb ada hal.bila aku datang mak kau kata kau tak balik rumah lagi."suara jennie mula kedengaran serius.
    "Aku kan ada hal.~"
"Hal apa ?"jennie memotong.

"Adalah !"
"Rosè?"lisa memandang jennie tanpa berkelip.
Mesti dia nak startkan perang antara mulut ni-lisa

"Kalau ye kenapa?"

"Kau lupa ke~"

"Lupayang kau dengan rosè gaduh?!"lisa meninggikan suara.apa masalah jennie kalau dia nak jumpa rosè pon.yang gaduh mereka bukan lisa.

"Aku tak suka dia !"jawab jennie geram.

"Itu kau! Aku dengan dia ok je! Kau terlampau letak ego kau tu sebagai ratu dalam diri kau jennie!! Memang kau gaduh dengan dia.tapi sudah sudahlah gaduh !!!"

"Suka aku lah !"

"Kau jangan sampai orang yang kau benci tu yang akan selamatkn nyawakau nnti jennie."lisa terus masuk meninggalkan jennie.malas dia hendak layan kerenah jennie yang tak abis abis nak gaduh tu.

You're not alone | BlackpinkWhere stories live. Discover now