8:cafe

494 47 0
                                    

Seminggu rosè telah tinggalkan rumah ayahnya itu,duduk dengam bora.walau macam mana baik pon bora tapi rosè tak selesa,dah seminggu kot dia duduk situ.mesti bora dah rimas.
"Bora..aku rasa lepas ni aku nak keluar lah..aku duduk hotel."

"Kenapa tiba tiba?"

"Aku tengok macam kau dah takselesa je kalau aku lama lama dekat sini."

"Eh mna ada.siapa cakap?"

"Diri aku cakap."

"Rosè,kau boleh tinggal sini selama mana pon yang kau nak tau! Aku tak kesah pon kalau kau nak tinggal sini.kalau selamanya pon aku tak kesah,adalah aku kawan."senyum Bora.

"Thanks we.."

+++++++
Jennie pov

Mana pulak jisoo ni? Kata nak lepak.penat dah aku tunggu sini.fon yang berada di dalam beg aku capai.aku membuka aplikasi whatsapp lalu aku mencari nama jisoo.

Jisoo

Engkau dekat mana ?
Beberapa minit baru di balas oleh jisoo

Dekat rumah lagi ni.

Kepala hotak kau !!! Kau kata dekat aku pukul 2 petang dah ada kat cafe ni ! Bila aku tanya kau kat mana ? Kau kata kat rumah lagi ?!? 👿👿

Halah kejap lah bagi aku masa kejap 15 minit.

Kau nak buat apa 15 minit tu ?? Nak bersiap?? Kau bersiap dah lah 1 jam !

Nak bagi sehun makan kejap!

Suruhlah oppa kau bagi dia makan!!

Mana boleh !! Aku kena belai sehun dulu,cium dia,peluk dia barulah sehun kesayangan aku tu bagi aku keluar!! 😌

Kau pikir sehun tu husband kau ?? 🙄 kucing je pon.

Kucing pon nak kena belai jugak!! Aku tahu kau jeles sebab kau alergic dengan kucing 😝

Ahh kau !! Cepat lah sikit datang !! Aku lapar ni !!!

Haa ok ok 👍🏻👍🏻

Aku terus letakkan telefon ku diatas meja.lama aku termenung dekat luar tingkap,tiba tiba aku teringat sesuatu.ouh aku lupa lisa!! Ishh semenjak aku dengan dia berdebat mulut haritu.aku terus tak chat or cakap dengan dia..ish ego sangat ke do aku ni !!??? Sampai dekat dalam kelas po aku buat bodoh je dia tu.

Macam dia tak tahu pulak aku dengan rosè tu macam mana.aku dah kata aku tak suka dia,yang dia lagi bak jumpa buak perempuan tu pahal?!
"Jennie ??"
Aku tersentak.aku terus memandang kearah suara tersebut.
"Lisa? Apa kau buat kat sini.?"

"Aku lepak dekat sini."

"Bagus lah!! Jom join aku,aku pon tengah tunggu jisoo sampai."

"Boleh ke kitorang duduk sini?"

"Apa pulak tak boleh."

Lisa mengangkat kening
"Betul ye?"
Aku mengangguk laju.

"Kejap,Rosè!! Jom duduk sini."

Terkejut aku,kau lepak dengan rosè?? Apahal kau ni???

"Ermm.."aku mula tak selesa.aku memandang wajah rosè dengan geram.

AMBIK KAU ! RASAKAN PANDANGAN MAUT JENNIE !!

"Lisa ?! Rose?!"

"Jisoo.."

"Baguslah korang join sekali !!! Jom oder makanan!! Aku lapa !!"jisoo menarik tangan rosè.membutang mata aku pandang jisoo.apahal minah ni..aku dia lupa ke !! Kata bestfriend hidup mati.ni kau tarik tangan rose bukan aku!

You're not alone | BlackpinkWhere stories live. Discover now