4:trip

672 54 4
                                    

ROSÈ POV.
Aku berlari anak turun tangga.harini kan cuti sekolah.jadi aku nak pergi melukis dekat tepi pantai! Seronoknya!!!
"Chaeyong??kamu nak pergi mana tu??"baru je aku jejakkan kaki aku kebawah.appa aku dah tanya aku nak pergi mana.suara appa tegas semacam ni dah kenapa??
"Ye papa??"aku bertanya.
"Papa tanya lagi sekali kamu nak pergi mana??"appa bertanya lagi.
"Chaeyong nak pergi pantai."
"Dengan siapa??"aku memandang appa aku.
"Kamu nak pergi dengan kawan kawan kamu yang miskin tu ke ?? Yang buat kamu drop dari pelaharan tuke ??"appa memandang troat pada mata ku.jantubg ak dah mula turun naik turun naik.syeram !!
"Apa papa cakap ni!?"aku bertanya tak puas hati.
"Kamu nak keluar dengan jenni,lisa dengan jisoo tukan?? Kan papa dah kata! Jangn berkawan dengn orang mcam diorang tu! Makin rosak otak kau tu nanti!!"papa meninggikan suara.
"Papa?? Kenapa papa tak suka diorang?? Papa suka kawal siapa berkawan dengan chaeyong!! Papa kaya ada semua bende! Tapi kenapa papa terlampau sombong !!"
PANG!!!
Satu tamparan yang padu kena muka aku.aku memandang appa yang bengis.air mata aku jatuh.
"Chaeyong benci papa!!.."aku menangis lalu masuk kedalam bilik.pintu bilik aku tutup dengan kuat.
'BOM!!!'terdengar satu rumah.
"Kenapa papa macam ni!!!!!"aku menangis sedih.
Kalau bukan sebab papa mesti chaeyong masih berkawan dengan diorang!! Papa jahat!!

++++++

"Baik kelas! Ingat lagi tak trip kita bercamping dekat dalam hutan di pulau jeju nanti??"tanya guru kelas 5A-3 cik song jihyo.
"Wah..minggu depan kan trip nya?? Kau dah pack barang??" Tanya lisa teruja.
"Aku tahu lah asal usul kau dalam hutan.tapi jangn lah tunjuk sangat."jawab jennie spontan.
"Apahal pulak ?? Mana kau tahu aku asal dari hutan??"
"Monkey...kau kan monkey."jawab jennie selamba sambil membaca buku cerita 'the last fight'.
"Bodoh lah kau!! Meh sini kepala tu! Biar aku tenyeh tenyehkan!!"lisa membaling penselnya kearah jennie.
"He..he..herm"lisa memandang sebelahnya lalu tersenyum.Rosè membalas senyuman sambil menutup mulutnya yang tengah menahan ketawa.
Lega hati aku tengok rosè ketawa-lisa
"Ahahahah. Udah udah..tak yah gaduh gaduh..eh! Petang ni jom!! Kita beli barang sama sama."tanya jisoo.
"Beli kat mana !?"tany lisa.
"Betulkan jisoo aku panggil dia monkey?? Tengok lah boleh lagi tanya orang.kat kedai lah cari."ketawa jennie.
Rosè yang mendengar menahan ketawa.jisoo ternampak lalu.
"Rosè!! Jom lah ikut sekali."
Membesar mata jennie memandang jisoo.
"Ehh...takpa lah korang pergi lah aku taknak."jawab rosè
" ye memang tak yah ikut pun.kau tak dialu alukan.dia tak keluar dengan budak bawahan macam kita ni."jawab jennie.

menggeleng kepala jisoo dan lisa.

apalah minah ni benci sangat dengan rose ni.?-jisoo

SKIP

harin trip mereka di pulau jeju.mata lisa bersinar sinar gembira,

"seronok nya !!!!!!"jerit jisoo macam budak budak.

"hoi diamlah!!satu bas dengar kau punya suara tu!!"marah jennie "alah biarlh !"jisoo menjeling jennie yang duduk disebelahnya itu.

"tak apa jisoo..aku pon happy jugak.kita boleh jerrit sama sama."kata Bora dari belakang jisoo. "arghhh !! kau ni bora!! kalau tak terkejutkan aku tak sah !"marah jisoo sambil mengusap dadanya yang sakit akibat terkejut.

"alah leklah.."

"korang ni bising lah !!!"jerit Vernon dari tepi jisoo.."sorry ."jawab jisoo menjeling vernon dan bora.

SKIP

"UHU !!! DAH SAMPAI !!!!" jerit lisa sekuatnya setelah turun dari bas.

"nyet !! diamlah !!"marah jennie.

lisa menjeling jennie.aku nak have fun pon tak boleh,spoi betullah minah ni... -_-

"ok semua dengar sini.satu kemah ada empat orang,sekarang saya nak bagi bagi kumpulan.ok nama siapa yang saya panggil sila beratur. KUMPULAN SATU! Bora,shinye,jieun dan amber."

You're not alone | BlackpinkWhere stories live. Discover now