"Jennie..kau lah kawan aku we..aku tahu kau sakit hati lagi dengan aku.aku tahu tu we."
Jennie yang memandang rosè dari dlm mengalihkan pandangannya.hatinya kita sedih ingatkan kisah lama.
"Tapi..itu dulu..aku mintak maaf sangat.aku ckap mcm tu untuk aku dapat terus berkawan dengan kau."rosè menyambung lagi.lisa dan jisoo terkaku.nak selit takut spoi kan.diam je lah.(Throwback)
Rosè berjalan menuju kearah bilik doktor yang bertugas merawat jennie.ye Dr.jongkook.
"Doktor,macam mana dengan keadaan kawan saya? Doktor rasa masih ada lagi ke harapan dia? Kawan sya kata sakitnya masih lagi kat stage 1,mesti ada rawatan untuk buang tumor dia kan?"
Rosè panjang lebar bertanya kepada doktor kim.
"Eh?.kamu? Macam mana keadaan kamu? Ok??"doktor kim ? Kenal rosè?
"Eh doktor saya ok sekarang tapi kawan saya je.saya ingatkan doktor mana tadi."
"Saya tengok kamu ni baik je kan sekarang? Tak sangka pulak orang yang dermakan darah kepada kamu tu boleh sakit sampai tahap kanser."
Terkejut rosè dibuatnya.apa? Yang dermakan darah tu kat aku jennie ke?"Doktor kata jennie ke yang dermakan pada saya?"
"Ya..Jennie lah tu.tapi,saya tak thu kenapa,dia bagitahu saya jangan cakap dekat sesiapa.rahsia katanya."
Rosè memandang doktor kim tanpa berkelip.betul ke apa yang dikatakan oleh doktor ni?
"Saya ingatkan..dia tak mahu dermakannya pada saya...."
"Cik chaeyong..sebenarnya cik jennie dah dermakan dulu darahnya pada kamu.dia kata kalau dah tiada darh yang boleh digunakan untuk selamatkan kamu.dia sudi bagi sedikit darahnya untuk selamatkan kamu.siapa yang terlampau kejam sehingga tidak mahu selamatkan orang yang menolongnya."
"Doktor..saya nak bua satu permintaan."
Kata kata rosè menyentakkan doktor kim."Apa dia..?"
"Jalankan pembedahan secepat mungkin untuk selamat kan dia...saya sayang dia.dan saya yakin dia sayang saya.."
Dr kim tersenyum.
"Saya akan buat yang terbaik."
"Pasal kosnya..saya akan tanggung semuanya.buat sebaiknya supaya dia selamat."+++++++++
I'm not crying in the club
Heyhey..
Ok ok chap ni entah pape tah,so ya ! EnjoyJangan lupa vote kawanku 😘
YOU ARE READING
You're not alone | Blackpink
Fanfiction[complete] "Kita kawan,walau macam mana teruk pun perangai kau.kau kutuk maki aku pon aku tak kesah.aku anggab kau sepeti keluarga aku sendiri." Kawan adalah seseorang yang bermakna dalam setiap orang.tnpa mereka siapa lagi ingin membantu kita...