9:Rindu

497 44 0
                                    

      "Well macam mana korang boleh ada dekat sini ?"tanya jisoo,jennie hanya membuat muka nak tak nak sahaja.
    "Ouh..actually aku datng sini nak minum dengan rosè.ttba si jennie  ni ajak aku minum sekali dengan dia.so..aku duduk jelah."jawab lisa spontan.jennie memberi pandangan maut untuk lisa.lisa buat bodoh
Erhh..apa aku kesah,dah betulkan.-lisa
   "Betulke ?? Baik betul hati kau jennie !!"jisoo saja membuat jennie raa panas sambil menepuk belakang jennie.jennie dah berapi.tunggu masa untuk meletop je tu.
    "Erm..."
"Tak sangka we..aku tak sangka!! Kau baik macam ni."lagi dari jisoo.
"Aku po tak sangka we.aku pikir masa aku masuk sini dia tanak pandang aku tapi..dia siap pelawa kitorang lagi duduk dengan dia."perlian pedas daripada mulut lisa.rosè hanya tersengih..
   "Erh..itu ak pikir kau sorang je..."senyuman sinis daripada jennie membuat kan senyuman mereka terpadam.
   "Tapi tak..rupanya kau dengan perempuan tu sekali.."jennie memandang rosè sambil tersenyum sinis.rosè mula tidak selesa dengan pandangan jennie.
  "Apa kau kata ni jennie ?"jisoo tidak faham.
"Buat-buat bodoh ke jisoo? Kau tahu aku dengan perempuan ni macam mana kan? Kalau aku tahu lisa dengan si perempuan ni sure punya aku tak ajak duduk sekali."jennie menunjuk kearah rosè.rosè sudah membesarkan matanya.
Start dah...-jisoo
    "Aku taknak duduk dengan dia pon ! Tapi tulah ! Aku tak tahu.sebenarnya dalam hati dia dah jijik dah duduk dengan kita ni.geli ! Tak setaraf dia !"sembur jennie.
   Walaupun rosè sakit hati tapi dia tidak kisah.suka hati kau lah jennie nak cakap apa pon dekat aku.
    "Kau memang jijik an tengok kitorang ? He..aku tak kesah kau buat baik mcam mana pon dengan aku,tapi...aku tetap benci kau rosè ataupun miss chaeyong.."jennie menjeling.
   Baru sahaa lisa ingin membukabmukut jennie menyambung lagi.
    "Kau nak tahu tak rosè,orang yangpaling aku menyesal kenal adalah kau ! Orang yang tak pernah nak hargai diri orang adalah kau! Kau tak guna lah rosè,kalau kau mati sekli pon aku tak pernah kesah,kalau kau nk mintak ampun dari aku pon,akubtak ampun kan kau.keluarga kau memang tak guna.sama macam kau,"
   diam sejenak.
  "Kalau kau keluar dari cafe ni kena langgar dengan bas ke lori ke,kereta ke.aku gembira.cepat sikit kau mati..dan lagi penting tak adalah aku hadap muka hipokrit kau ni."
   Sungguh terkejut lisa dengan jisoo memandang jennie.tak sangka..jennie sanggub cakap macam tu dengan rosè.
    Rosè hanya tersenyum memandang jennie.tak ada perasaan kah dia? Lepas dengar apa yang jennie cakap tadi? Lisa yang dengar pon dah kecik hati inikan bende tu terarah ke rosè.
  "Jennie.."lisa tersentak,kepalanya menoleh ke arah rosè.
   "Aku aku tak kesah kau nak cakap apa dekat aku.memang padan pon dengan muka aku.sebab aku kita semua gaduh.aku tahu aku ni memang jahat jennie.aku pon kalau boleh tak nak tinggal dekat dunia ni lagi..sebab kau tengoklah aku jennie.serupa sangat dengan apa kau cakap dekat aku.tak setaraf korang.sebab aku ni berlagak ! Tak layak dapat kawan macam korang.tapi jennie.."
    Lisa dan jisoo berpandangan.jennie memandang tepat kearah rosè
   "Bagi aku peluamh ke dua jennie.."sayu suaranya..
   "Sampai aku mati..aku akak benci kau rosè."jennie bangun dan keluar dari cafe tersebut.rosè terdiam.
   Nampaknya..memang aku takkan dapat balik kawan aku yang dulu.jennie..?kenapa kau keras sangat? Kenapa kau kepala batu weh ?? Aku mintak maaf !! Kenapa kau tak mahu maafkan aku! Besar sangat ke dosa aku kepada kau we ? Smpai kau benci aku macam ni sekali ?..tak apa jennie..aku sentiasa sokong kau..aku tak kedah kalau kau benci aku sekalipun.-rosè.
   Jennie keluar dari cafe dengan wajah yang kosong.hilang selera makannya harini.dia berhenti di sebeah jalan raya dan mendongakkan kepalanya meman dang langit.
   Bukan aku tak nak maafkan kau rosè..tapi dengan apa kau buat dekat aku dulu.memang aku tak dapat maafkan.kau hina aku,tipu lah kalau aku kata aku tak rindu dengan apa yang penah kita buat dulu.tu memang tipu..aku rindu we..aku rindu jadi aku yang dulu.dan paling penting..aku rindu kau rosè...-jennie.
    Dengan nafas yang panjang jennie melangkah melintas jalan.tanpa memandang kiri dan kanan.
   "JENNIE !!!"jerit seseorang dri belakang.jennie terhenti..

You're not alone | BlackpinkWhere stories live. Discover now