Ambil hati👈🏻

492 41 2
                                    

      "Rosè,kau jangan ambil hati sangat pasal tadi tau."jisoo cuba untuk memujuk rosè,tapi.rosè tidak rasa apa apa.dia dah biasa dah dengan jennie.jennie punya perangai memang mcam tu.
    Dia bukan sombong bongkak.tapi hati dia mulia,dia baik.pernah sekali rosè dibuli dulu dan rosè telah menolak budk tersebut sampai jatuh.kemudian jennie datang membantu rosè daripada dibalas oleh pembuli yang lain.
    Bukan itu sahaja.jennie juga pernah mengaku pada pengetua sekolahnya yang dia mlah menyerang dulu supaya rosè tidak dapat hukuman.
     Dan kata-kata jennie yang paling rosè ingat sampai kini ialah.
     "Kau tak bersendirian......"
   
   Rosè berhenti melangkah.muka jisoo dioandang redup."aku tak kesahlah jisoo,macam kau tak kenal jennie macam mana . Sekarang ni korang berdua kenalah beri semangat dekat dia,pujuk dia sikit.mungkin aku tak balik australia lagi.sebab aku nak stay korea till jennie sembuh."lisa memandang rosè.
   Stay korea ?
    Tak balik?
"Kau biar betul rosè?aku tahu kau ada exam nanti.sampai bila kau nak stay sini??" Soal lisa pada rosè
   "Betul tu we.takkan kau nak skip?"kata jisoo.
    "Nantilah aku pikirkan."senang sahaja rosè jawab dan kemudian pergi meninggalkan mereka berdua yang sedang tercengang mendengar apa yan rosè beritahu mereka tadi.

Lisa
Kenapa kau perlu buat semua ni rosè.kau sanggup tinggalkan semua tu semata mata jennie..

++++++
Tbc
Ok ok.saja je buat pendek.sebab nak banyakkan chap.
Thankyou sapa yang vote ❤️

You're not alone | BlackpinkWhere stories live. Discover now