Sehun meneguk gelas wain yang entah ke berapa. Muzik yang menjadi halwa telinga membingitkan lagi suasana. Dia duduk termenung di bar, dengan wajah yang keletihan. Dia sudah mati akal. Dia tidak lagi terurus seperti dahulu. Dengan rambutnya yang kusut, butang kemeja yang tidak dikancing... Dia sudah sakit hati memikirkan masalah hidupnya.
Sebelum ini hidupnya bahagia bersama Luhan.
Memorinya seakan-akan terputus.
Ketiadaan Luhan sudah banyak memberikan kesan kepada hidupnya.
Luhan, Irene, Ji Eun, EXO, kariernya...
ARGH!
Dia mencapai kunci keretanya sebelum merempuhi peleseran manusia di kelab malam tersebut, lalu menolak pintunya, kasar.
Hujan lebat.
Sehun menarik nafas sedalam-dalamnya. Entah apa yang merasuk jiwanya,
Dia berlari meredah hujan, jauh daripada orang ramai. Satu jeritan lantang dilepaskan, sambil dia berlari di dalam hujan.
Sehun, apa sudah jadi kepada kau?
Apa yang terjadi dengan karier kau?
Apa jadi?
Satu per satu wajah ahli EXO, Irene, ibu bapanya, wajah Ji Eun... bermain di dalam mindanya.
Pak! Dia jatuh terjelepuk, tersepak batu. Tubuhnya jatuh mencium lantai. Air matanya deras mengalir. Hentakan tersebut telah menyebabkan lututnya berdarah, namun dia tidak lagi merasakan kesakitan itu sebagai satu beban. Dia seakan-akan sudah disuntik dengan bius, sehingga hatinya menjadi batu, tidak merasakan apa-apa kesakitan lagi.
* * * * *
Luhan mendengar dengan penuh khusyuk apa yang diceritakan oleh Suho. Kepalanya terangguk-angguk seperti burung belatuk. Ada kalanya Baekhyun menokok tambah, dan dia kerap ditampar oleh Kyungsoo sewaktu itu. Mata Luhan terjegil apabila mendengar segala-galanya.
"Aku tak sangka dia boleh buat macam ni..." ujarnya dengan nada agak kesal. "Aku menyesal sebab tinggalkan dia,"
"Tahu pun, Sehun jadi tak tentu hala, kau tahu? Itulah sebabnya dia sanggup terima Irene, dia fikir Irene boleh buat stress dia berkurang lepas ketiadaan kau. Tapi lain pula jadinya," jelas Suho sambil menarik rambutnya ke belakang.
Luhan menongkat dagu. "Kris dengan Tao nak datang esok. Diorang berdua pun perlu tahu,"
"Patut ke?" sampuk Kyungsoo. "Aku takut kalau mereka berdua campur tangan, keadaan jadi lebih teruk. Kris dan Taokan mood diorang tak boleh dijangka,"
Suho bersuara, "Aku rasa diorang patut tahu. Mungkin Sehun akan sedar bila Luhan, Kris dan Tao pun datang semata-mata nak ubah dia semula,"
* * * * *
Aku termangu. Aku mengetuk pintu berkali-kali dari dalam, namun tiada respons. Ke manakah semua orang di dalam rumah ini? Perutku berkeroncong, minta diisi.
Aku berjalan menuju ke arah sebuah cermin yang agak besar, tergantung di dalam bilik tersebut. Wajahku aku tatap lama. Kepala yang berbalut, sehinggalah rambut aku elus lembut. Sehinggalah aku ternampak kesan parut pada leherku.
Ah... parut ini...
Aku cuba mengingati bagaimana parut itu boleh berada di situ...
Pisau... Lelaki... Ah!
Kepalaku sakit apabila memikirkan perkara itu. Tanganku mengurut-urut kepala yang terasa amat sakit. Aku menarik nafas dalam-dalam, sebelum dihembus perlahan-lahan.
YOU ARE READING
artificial love ☆ミ | oh sehun
Fanfiction[TAKE NOTE : NO MORE UPDATE - DISCONTINUED, SORRY!] "Don't keep them as our days, but keep them as our sweet memories," osh fanfiction by -redrose, since 2016 and still tak tamat-tamat. its been 2 years tho KAHKAH