14 | Lupa

127 15 6
                                    

Doktor Gyuri berikan aku masa secukupnya untuk berehat. Sementara itu, ada beberapa orang lelaki yang aku tidak kenali memberikan aku pelbagai jenis makanan yang lazat-lazat belaka. Entahlah, aku tidak tahu tetapi aku merasakan mereka selamat dan tidak akan mengapa-apakan aku.

Hari ini mereka berikan aku kek berperisa coklat. Sangat sedap, tetapi rasanya menjadi pahit apabila aku teringatkan apa yang diperkatakan oleh seorang lelaki yang...

"I'm your boyfriend,"

Aku sentuh pipi yang dikucupnya tempoh hari. 

Sejak hari itu, dia tidak memunculkan diri langsung. 

Apa sebenarnya yang berlaku?

* * * * *

Sehun berada di dalam biliknya, menanti masa yang sesuai untuk pergi ke bilik yang didiami Ji Eun. Hanya beberapa buah bilik sahaja yang memisahkan mereka, namun bilik-bilik yang memisahkan itu didiami oleh Lay, Suho dan semua hyung yang tegas-tegas belaka.

Dia berbaring di atas katilnya sambil memandang kosong ke arah skrin telefon. Jarinya ligat men'scroll' (LOL ISTILAH APENI WAN) apa yang dimuat naik oleh pengikut-pengikutnya di Instagram. Kadang-kadang ada yang menarik hatinya, namun jarang betul.

Pandangannya tertancap pada sebuah 'screenshot' artikel berkenaan dirinya. Dia meneliti gambar tersebut dengan mata yang terbuntang luas.

[BREAKING] EXO SEHUN AND RED VELVET IRENE FINALLY BROKE UP! - EXO-L WAS EXCITED, REVELUV WAS GOING TO START A FANWAR!

"What the hell..." dia meneruskan pembacaannya dengan swipe gambar berikutnya.

Setelah beberapa tahun menjalin kasih dengan EXO Sehun, Red Velvet Irene akhirnya memberitahu umum bahawa mereka telah menamatkan hubungan mereka oleh sebab hal kerja masing-masing. Walau bagaimanapun, EXO-L menafikan alasan yang diberikan oleh Irene. Semua sudah sedia maklum bahawa Irene kini digosipkan bersama Park Bo Gum, melalui beberapa keping gambar hasil tangkapan Dispatch! Mereka berpendapat bahawa Irene berlaku curang terhadap Sehun, menyebabkan mereka berdua memutuskan hubungan.

Reveluv pula berpendapat bahawa Sehun yang berlaku curang, ini kerana sasaeng fans mendapati bahawa Sehun pernah membawa seorang wanita ke dalam limosinnya! Mereka juga memberitahu limosin tersebut hampir melanggar mereka kerana dibawa dengan laju. Reveluv dengan tegas mengatakan bahawa Sehun mempunyai wanita simpanan bukan selebriti. 

Oleh sebab percanggahan pendapat antara EXO-L dan Reveluv, mereka sudah memulakan fanwar! Ah, sebelum ini EXOVELVET sangat rapat memandangkan mereka dari syarikat yang sama. Apa sudah berlaku? Adakah Hunrene punca utamanya? Kami akan cuba dapatkan informasi terbaharu berkenaan Hunrene dan EXOVELVET. Kisah berkenaan Bo Gum dan Irene - Sehun dan wanita simpanannya juga akan kami cari sehingga ke lubang cacing!

Sehun merengus geram. "What the hell is going on?" telefon pintarnya dia campak ke atas katil.

Dia sudah dapat agak perkara tersebut akan berlaku. Irene memang tidak pandai berselindung, ada sahaja yang dia ingin tayang kepada Dispatch. Argh! 

"Aku ingat kalau dah takde apa dengan minah tu lagi bahagia, rupanya lagi macam sial," dia bingkas bangun dan keluar dari bilik. 

Ruang tamu riuh dengan suara gelak tawa semua ahli. Sehun menjeling ke arah ruang tamu. Nampak sangat tengah tengok Knowing Brothers, episod di mana mereka dijemput itu berkali-kali. Dia senyum sinis, sebelum langkah dihayun ke bilik Ji Eun.

Tombol pintu dipulas, cantik. Tak ada siapa-siapa di dalam.

Ji Eun sedang duduk di atas katil. Dia memandangku dengan wajah terkejut.

artificial love ☆ミ  | oh sehunWhere stories live. Discover now