Faris menumbuk mejanya dengan kuat. Whatsapp yang baru diterimanya daripada nombor yang tidak dikenalinya benar-benar membuat hatinya mendidih . Siapa tak panas bila tengok isteri dia menyundal dengan jantan lain.
.............
Bella duduk termenung di taman itu. Hatinya masih dipagut rasa kecewa dengan sikap Adam terhadapnya. Dia benar-benar kecewa. Air matanya mula jatuh satu persatu. Dia mengambil telefon pintar dia lalu menghantar chat kepada Lia.
"Lia ko katne ni? Korek jubo lagi ke? "
"Hanat ko. Aku baru siap kemas uma ni nakharom.
"Siot jee, aku perlukan ko sekarang ni, ko busy ke? "
"Aku tak busy skrg ni, asal suara ko sedih je ni beb.
"Something happen, dtg skg kt taman, tmpt yg sllu kite jumpa"
"Ok dude, wait there."
Lima belas minit kemudian, batang hidung Lia telah pun kelihatan. Dia tersenyum memandang aku Bella dari jauh.
"Lia my baby, Bella lantas memeluk dia sambil mengalirkan air mata.
"Kenapa ni Bella what happen? Just tell me, Im with you"
"Adam hampir nak rogol aku, nasib baik tak sempat"
"Adam mana pulak ni?",Lia sedikit kebingungan.
"Kawan sekerja aku",balas Bella.
"Habis tu lau tak pape ke ni? Macam mana boleh jadi macam tu?",soal Lia
Bella pon menceritakan kepada Lia dari A sampai Z.
Lia menggelengkan kepala. Haram jadah punya Adam",Lia mendengus geram.
"Ni kau dah bagitahu Faris ke?",soalnya lagiBella menggelengkan kepalanya. "Belum lagi, dia tak jawab call aku, lepas tu dia tutup lagi handphone dia. Tapi aku da mesej dia yang aku jumpa kau.
"Ni lagi satu, kalau ye pon busy, angkatlah phone sekejap bagitahu, jangan buat orang macam tunggul",sekali lagi Lia mendengus geram.
"Nak buat macam mana,benda dah jadi"
"Sekarang ni, kau ikut aku, kita pegi satu tempat",ajak Lia
"Kat mana pulak ni?
"Syurga kegembiraan"
Bella hanya melopong mendengar jawapan Lia.
"Jom"
Bella hanya menuruti kata Lia. Mereka pun menuju ke destinasi yang dikatakan Lia.
"Oh kat sini",Bella tersenyum memandang Lia.
"Suka tak?",soal Lia
"Of course I do", balas Bella.
Tempat yang dimaksudkan Lia ialah kat Ice Cream Party. Tempat ni memang syok giler doh. Kita boleh makan aiskrim puas-puas dengan sekali bayar je. Harga dia Rm5. Kalau kau belum puas makan aiskrim, kau boleh refill sampai kau puas.
Bella memesan aiskrim kegemaran dia iaitu Strawberry vanilla manakala Lia pula memesan Mint Chocolate. Mereka makan sepuas-puasnya sampai nak naik loya. Overdos je makan aiskrim. Mereka tak kisah mata-mata yang memandang mereka, bukan ganggu life diorang pon kan.
Setelah itu, Lia menghantar Bella pulang ke rumah. Perut Bella macam nak meletup je rasa, dahlah kebaya dia sempit.
Beberapa minit kemudia, mereka pun tiba depan pagar rumah Bella."Thanks sudi temankan aku hari ni",mereka berlaga pipi sebelum Bella melangkah keluar dari kereta Lia.
"Most welcome dear, aku nak cakap something kat kau ni",bisik Lia.
YOU ARE READING
Mr.Ego & Miss Penggoda ✔
RomanceT A M A T.. Satu tragedi hitam menimpa hidup Bella sehingga membuat dia menjadi seorang perempuan psiko. Adakah dia menjadi psiko disebabkan suaminya sendiri atau sebaliknya? "Diamlah betina sundal-Faris Izwan "Kau boleh hina aku ! Kau boleh caci...