Faris terkejut melihat kelibat aku.
"Sayang what are you doing here?"
Aku tidak mengendahkan pertanyaan dia. Aku lantas meninggalkan tempat itu dengan linangan air mata. Aku tidak mempedulikan keadaan sekeliling. Aku tak kisah, biarlah ada mata-mata yang memandang aku.
Faris menolak badan Riana dengan kuat sehingga dia jatuh terjelepok. "Dasar betina sundal",tengking Faris. Satu tamparan lagi hinggap di pipinya 'Pang!!!'
Tapak tangan Faris berbekas di pipi Riana. Air mata Riana jatuh berguguran.
"Aku benci nak pukul perempuan, tapi dengan kau ni aku tak boleh sabar",tengking Faris.
"So mulai sekarang kau tak payah lagi pejabat ni, aku pecat kau, pergi kemas barang-barang kau dan kau boleh blah dari sini. Now !!!!"
Rayuan Riana tidak didengari oleh Faris. Riana tersenyum sinis, "wait and see, Faris. Aku nak tengok sejauh mana kau boleh bahagia dengan perempuan yang malang tu",getus hati Riana. Dia akhirnya meninggalkan pejabat Riana dengan perasaan yang panas membara.
Faris bergegas pulang.
Dia perlu menjelaskan perkara sebenar kepada isterinya. Dia tak mahu mengeruhkan hubungan mereka. Dia harus menjelaskan bahawa itu cuma salah faham semata-mata.Dia memandu kereta dengan laju. Dia ingin cepat sampai di rumah.
Beberapa minit kemudian, dia pun tiba di kediaman mereka."Sayang??",dia memanggil aku. Aku membatukan diri di dalam bilik air diikuti dengan sedu yang sungguh memyakitkan hati.
"Sayang, where are you?",dia memanggil aku sekali lagi. Aku mendengar bunyi tapak kaki mendekati bilik air. Dia mengetuk.
"Tok! Tok! Tok"
"Sayang buka pintu sayang, janganlah macam ni"."Go away!!"
"Sayang, buka pintu ni dulu. Cepat sayang",dia memujuk aku sekali lagi supaya aku membuka pintu.
Aku tetap membatukan diri.
"Sayang, open this door",dia meninggikan suaranya.
Aku tetap degil. Aku tetap membiarkan dia mengetuk pintu bilik air.
"Sayang, buka pintu ni cepat !!!",dia mula menengking aku.
Aku tersentap. Tubuhku menggeletar, terkejut dengan tengkingan itu. Perlahan-lahan aku bangun untuk membuka pintu . Dia tercegat di hadapan pintu. Aku takut untuk memandang wajahnya.Tangannya lantas memegang kedua belah pipi aku lalu didongakkan untuk memandang wajahnya.
"Look at me sayang. Jangan takut Abang tak marah sayang, abang gurau je tadi tu. Kalau abang lembut, abang tahu sayang takkan buka pintu tu sampai pagi, sebab abang tahu sayang abang ni degil orangnya. Sorry ye tengking sayang tadi, abang takde niat pun",dia mengelus pipi aku dengan lembut.
Aku melarikan pandanganku. Badannya aku tolak ke belakang. "Go away!"
"Sayang jangan macam ni. Sayang salah faham je tadi tu.
"Yelah tu, kalau salah faham kenapa abang biarkan perempuan tu peluk abang. Abang suka kan? Please explain to me dari A sampai Z",aku tersenyum sinis.
"Abang tak biarkan sayang. Abang dah tolak dia sampai jatuh tadi , tapi sayang tak nampak sebab sayang dah tinggalkan tempat tu.
Abang terkejut tadi sayang kat pejabat abang tadi."Kenapa nak terkejut pulak?, salah ke sayang datang pejabat abang? "
"Tak salah, abang terkejut sebab perempuan yang abang rindu muncul kat pejabat abang. Tu yang abang speechless."
Aku masih tidak puas hati dengan jawapan yang diberikan.
Siapa perempuan tu? Kenapa dia berani peluk leher abang?""Dia perempuan paling gedik kat sana. Tapi sayang jangan risau, abang dah pecat dia".
"Are you sure?"
"Yes im sure sayang, jangan risau eh".
"Okay",aku mula mengukirkan senyuman.
"By the way , cake yang sayang buat tu sedap sangat".
"Thanks. Abang makan jugak ke kek tu? Bekas tu dah jatuh kat lantai.
"Bekas je yang jatuh, bukan isi dia, ishhh sayang ni",dia mencuit hidung aku.
Aku tersenyum manja.
"Dah jom pegi mandi, sayang ni bau busuk"
"Ciss abang lah tu.
"Abang nak tanya something boleh?"
"Tanya je berapa thing pun boleh"
"Jom abang"
"Jom mana sayang? Mandi ke?"
"Bukanlah, jom exercise"
"Hah???"
"Lambat pick up lah abang ni, exercise kat katillah, lepas tu baru kita mandi"
Dia tersengih. 'Amboi sayang dah ketagih ye? Tahulah abang ni kuat",dia mengusik aku.
"Yelah. "Eleh, abang beli gambir emas tu kat mana? "
Dahinya berkerut. "Macam mana sayang boleh tahu?"
"Tu lah, lain kali kalau nak sembunyi tu, carilah tempat strategik",aku mengejek.
Abang nak bagi surprise kat sayang. Mana boleh bagi nampak. Abang beli kat online shop kat ig je tu"
"Oh. Macam tu, bestlah surprise yang abang bagi tu"
"Thanks. Sayang ada pakai or minum pape tak? Abang tengok breast sayang makin besar je, bontot pun makin montok, jangan kata kawan junior abang ni, ketat je macam anak dara",dia tersenyum seperti ingin mengorek rahsia.
"Adelah"
"Cis tu pun nak rahsia. Kalau sayang taknak bagitahu, lambat laun abang akan tahu jugak",dia menjongketkan keningnya yang tebal itu.
Aku tersengih. 'OK'
"Dah jom sayang....."
"Jom...."
Mereka pun memulakan senaman mereka sehingga mencapai kepuasan maksimum.
continue...
Thanks lovely reader MEMP.
Sikit je.. Sel-sel otak belum berhubung dengan lancar. So sis lack of idea..hahaha...P/s :Dont forget to vote. Really appreciate it❤
YOU ARE READING
Mr.Ego & Miss Penggoda ✔
Roman d'amourT A M A T.. Satu tragedi hitam menimpa hidup Bella sehingga membuat dia menjadi seorang perempuan psiko. Adakah dia menjadi psiko disebabkan suaminya sendiri atau sebaliknya? "Diamlah betina sundal-Faris Izwan "Kau boleh hina aku ! Kau boleh caci...