Bab 34🍂

28.5K 419 32
                                    


Werkk",Riana muntah-muntah di dalam tandas.  Dia tidak tahu kenapa dari semalam dia berasa loya. Kepalanya terasa berat.

Bella datang menuju ke arah Riana.  Kini sudah lebih kurang 2 bulan Riana menjadi madu Bella.  Dalam tempoh itu, sudah banyak kali Riana menyakiti Bella apabila Faris tidak berada di rumah. 

"Akak okay tak ni?",soal Bella.

"Siallah soalan kau ni,  kau dah nampak kan aku tak okay,  kau tanya lagi kenapa? "

"Jomlah pergi klinik.  Mana tau akak sakit ke"

"Yelah,  cepatlah sikit.  Aku tak okay ni tau tak!! ",tengking Riana.
..........

"Dokter apa sakit saya dokter? Dari semalam saya muntah-muntah,  saya ada tersalah makan ke? ",soal Riana bertalu-talu.

"Puan tak apa-apa.  Puan sebenarnya sedang mengandung.  Tanda-tanda awal ialah puan sentiasa berasa loya"

Mulut Riana terlopong mendengar kenyataan yang baru keluar dari mulut dokter itu tadi. "Betul ke saya mengandung?",soal Riana lagi untuk kepastian.

"Ye betul Puan.  Suami puan mana?",soal doktor itu.

"Dia tengah kerja.  Saya tak sabar nak beritahu berita gembira ini. "

Doktor itu mengangguk faham. 
"Okay puan.  By the way,  tahniah ye Puan,  awak akan jadi ibu tak lama lagi",doktor itu mengukirkan senyuman.

"Terima kasih,  doktor",balas Riana teruja.

"Sama-sama"

Riana melangkah keluar dari bilik itu dengan hati riang.  Dia bersiul-siul.

Bella yang sedang menunggu dia luat menegur Riana.
"Amboi,  gembiranya akak.  Sakit pun happy ke? ",soal Bella.

"Aku tak sakitlah perempuan. Jomlah balik."

"Habis tu kalau tak sakit, kenapa akak muntah-muntah? "

"Kau tak perlu tahu. Hanya Faris yang perlu tahu",balas Riana dengan senyuman sinis.

"Kau sayang Faris tak? ",soal Riana lagi.

"Sayang,  tapi dia dah bunuh anak aku"

"Kalau macam tu,  kau tinggalkan je dia",Riana cuba batu apikan mereka. "Dia tak sayang kau pun,  kalau dia sayang kau,  dia takkan bunuh anak korang berdua.  Seorang ayah pasti akan menyayangi anaknya,  betul tak? ",soal Riana.

"Betul tu kak,  Faris jahat"

"Ye betul tu.  Faris jahat sebab dia bunuh anak kau kan, jadi kau tinggalkan je dia"

"Tapi,  Faris tak benarkan. Dia marah saya"

Riana tersenyum tawar. "Lahanat betul kau sana,  banyak betul alasan",Riana mendengus geram.

"Kenapa akak jahat dengan saya,  saya ada buat salah ke? ",soal Bella.

"Ya . Kau dah rampas lelaki yang sepatutnya jadi milik aku."

Bella terdiam. Dia terus fokus kepada pemanduannya. "Yeke aku rampas",fikirnya.

Sekali-sekala dia melihat tempat duduk belakang di mana dia meletakkan anak patungnya.

"Nyenyaknya tidur anak saya",Bella tersenyum sendirian.

Riana hanya menjeling tajam. Menyampah betul dia dengan perangai gila Bella.

Sesampainya di rumah,  sebuah kereta porsche sudah terparkir di garaj . Kelihatan Faris sedang duduk di taman.

Riana dan Bella menyalami tangan Faris. 
"Awal abang balik hari ni",Riana dengan suara gediknya menegur Faris.

Mr.Ego & Miss Penggoda ✔Where stories live. Discover now