bab 4

4.1K 64 2
                                    



"Bro tak sangka aku! Baby pun sukekan kau lah!" jerit khai.

"kau telan mic ke ape? Diam sikit" tegur fiq.

ikhsan hanya tersipu-sipu malu. Tak sangka pulak yuni ade perasaan untuknya juga. Sedang mereka rancak berbual, tiba-tiba satu suara garau menegur.

"Hoi, ape korang buat belakang pokok ni?" tegur asyraf.

Nasib baiklah asyraf tak dengar perbualan mereka. Kalau dengar matilah.

*birthday yuni*

"yok ambil gambar ngan baby!" ajak abang khai

Yuni dikelilingi abang-abangnya. Selepas group photo, mereka masing-masing ingin bergambar dengan yuni. Tersipu-sipu malu dibuatnya apabila abang fahmi berdiri betul-betul disebelah nya. Ketinggian yuni betul-betul di dada abang ikhsan. Sedang merka sibuk berposing, abang ikhsan berbisik.

"baby.." kata abang ikhsan dengan nada yang agak perlahan. Sengaja sebab tidak mahu orang lain mendengarnya.

"hmm.." jawab yuni sambil mendongak, memandang abang ikhsan.

"abang pun sukekan baby." Katanya sambil tersenyum memandang camera.

JAP! Biar betul ape aku dengar ni? PUN? Dia dengar ke apa yang aku cakap hari tu? Merah terus pipi yuni.

Belum sempat yuni ingin menanyakan sesuatu, abang ikhsan berlalu pergi macam tu. Abang khai dan abang fiq pula datang ke arahnya dengan muka gatal.

"eh sukalah tu. Cinta dah memanggil." Usik abang khai.

"Ape je. Merepek lah" jawab yuni

"macam lah kita tak tahu baby sukekan abang ikhsan" usik abang fiq.

OMG! Ni confirm dorang terdengar. Habislah.

Sempat yuni, siti, sarah dan wati bergossip. Satu-satu tertanya-tanya jikalau ade sesiapa terdengar. Perbualan mereka terhenti apabila yuni ternampak 'pakcik-pakcik hot'.

"Abi, Papa, Ayah!!" jerit yuni sambil berlari ke arah mereka. Dah lama tak jumpa mereka.

Abi adalah ayah kepada abang fiq, Papa adalah ayah kepada abang ikhsan manakala ayah adalah ayah kepada abang khai. Kita semua menganggap mereka ni macam ayah sendiri. Walapun dah nak mencecah 40 tahun masih kacak mereka. Boleh jadi sugar daddy. Aku pula macam anak yang paling di manjakan. Sorang perempuan. Masing-masing hanya ade anak lelaki tunggal. Abi dan ayah memberi yuni gelang tangan. Manakala papa memberikan rantai. Tetapi rantai itu ade cincin.

"pa, ni cincin siapa?tanya yuni.

"nanti baby tahu." Jawab papa.

Semua di majlis hampir pulang. Hanya tinggal kawan-kawan yuni, abang-abangnya dan pakcik-pakcik hot sahaja. Yang tua sibuk berborak di halaman rumah. Manakala yang bujang sibuk tolong kemas dengan anak dara. Perbualan pakcik-pakcik hot terhenti sebaik sahaja disergah oleh yuni

"HAH! Gossip pasal baby eh?" kata yuni

"eh mane ade. Ni abi ade benda nak tanya." Jawab abi.

"Baby nak kahwin dengan anak siape? Anak abi ke papa ke ayah?"tanya abi lagi.

Sedang yuni pura-pura berfikir, tak sedar pula abang-abang sibuk memasang telinga. Yuni hanya tersengih-sengih melihat gelagat mereka. Tapi tak sanggup yuni 'eye contact' dengan abang fahmi. Malu gila kot. Tak mampu menjawab, yuni hanya masuk ke rumah sambil menutup telinga apabila abang khai dan abang fiq cuba membisikkan nama ikhsan.

Semua sudah balik, hanya abi dan abang fahmi tinggal. Abi memanggil yuni.

"Abi ada benda nak tanye ni." Kata abi dengan lembut.

"ye ada apa abi?" jawab yuni

Selepas mendengar pertanyaan abi, yuni tidak terkata.

"WAIT WHAT?!" balas yuni, seakan-akan tidak percaya.

____________

Apa yang Abi dah cakap kat yuni?


Cepat update sebab dah lama tulis cerita ni.

Kawan Abang! [FULL STORY]Where stories live. Discover now