Okay ni betul betul gila! YES! GILA! Adakah Abi suruh aku tunang dengan abang ikhsan? SERIOUSLY? Memang hit the jackpot ah. Tapi aku suka main-main je, bukan sampai nak ke situ sekali pun.
Bantal dipeluk dengan erat.
"Betul ke apa yang aku cakap tadi? "tanya yuni di dalam hati.
*FLASHBACK*
"Baby okay kan kalau tunang dengan abang ikhsan after SPM?"tanya abi.
Lama juga yuni mendiamkan diri. Lamunan terhenti apabila terasa bahunya disentuh. Rupanya abang Asyraf. JAP! Abang Asyraf tidak boleh tahu. Mati abang fahmi kalau abang asyraf terdengar.
"Terima aje lah. Abang tidak kisah pun. Lagipun bukannya abang tidak tahu yang korang syok each other kan? " kata abang asyraf.
"Hehehehe. Kalau abang cakap macam tu, baby okay aje." Kata yuni, malu konon.
*WHATSAPP*
Abang ikhsan: Terima kasih sebab sudi terima abang!
Yuni: Kasih diterima. Abang maksudkan ke apa yang abang cakap?"
Abang ikhsan: Kenapa baby? Tak percayakan abang?
Yuni: Bukan macam tu. Takpe lah. Lupakan apa yang baby cakap.
Abang ikhsan: Hmmm. Good night. Dah pergi tidur.
*GROUP WHATSAPP GANG FLOWERS"
YUNI: This sounds crazy but aku akan tunang dengan abang ikhsan.
Wati: Biar betul beb?!
Siti: Makan nasi minyaklah kita!
Sarah: Tahniah beb!
*Hari isini*
"BEB KAU SURE?!" tanya gang flowers dengan serentak.
"korang telan mic dengan speaker eh? Tengking yuni.
Soalan yang ditanya pagi-pagi kurang menyenangkan. Belum sempat duduk dah tanya, Sedang sibuk mereka berbual, terasa ingin pergi dari situ apabila ternampak kelibat seseorang.
"Guys, jom pergi. Cepatlah.." arah yuni
Belum sempat melarikan diri, lengan sudah ditarik.
"Ni jalan cepat-cepat nak pergi mana? Takkan nak escape dari abang?" tanya abang ikhsan.
Rupa-rupanya orang yang ingin dia elak adalah abang ikhsan. Terketar-ketar nak keluarkan suara. Belum sempat menjawab, dah ada suara yang ingin mengusik.
"Eh apa ni pegang-pegang. Sukalah tu abang sayang yang pegang."kata seorang lelaki.
Ingatkan abang fiq atau abang khai. Rupa-rupanya ABANG ASYRAF! Eh selalu dia yang serious kali ini rasa ingin mengusik. Abang-abang yang lain hanya mengusik dan lalu pergi meninggalkan mereka berdua di belakang. Ok jap.
"tak perasan pula muka aku dekat gila kat dada dia"kata hati yuni
"Lah dah dekat dengan abang terus jadi pendiam ke?" tanya abang ikhsan.
"ermm.. takdelah."jawab yuni.
Abang ikhsan hanya ketawa melihat yuni malu-malu. Memng malu gila kot.
"adui, apesal comel sangat ah"bisik hati abang ikhsan
Tanpa disedari gang minah tarzan sedang memerhatikan mereka.
*LEPAS SEKOLAH*
Sedang yuni sibuk merehatkan kepala dimeja, kedengaran tapak kaki yang datang ke arahnya. Sebab terlalu penat, kehadiran mereka tidak dihiraukan.
_____________
Siapakah yang menghampiri yuni?
Sila comment pendapat awak tentang cerita saya. Dan please vote! terima kasih!
YOU ARE READING
Kawan Abang! [FULL STORY]
Romanceanggap sebagai abang. tapi 'abang' lain jadinya. sebelum pergi, sempat berjanji. Ingatkan hanya gurauan tapi tidak. Hampir 7 tahun berlalu, ingatkan dah lupa. Tapi tidak!