bab 18

2.7K 54 0
                                    


(PANDANGAN YUNI)

Yuni hanya tersenyum ketat sambil meletakkan handphone di meja ikhsan.

"Bukan apa yang baby fikirkan!"jerit ikhsan.

Sebaik sahaja meletakkan handphone, yuni bergegas keluar dan pergi ke biliknya. Beg tangan dan telefon dicapai. Apabila yuni sedang bergegas ke lif, lengannya ditarik.

"LET ME GO!"kata yuni sambil menarik lengannya.

*DI BILIK*

Yuni menangis teresak-esak diatas anak patungnya. Nangis sampai tertidur di atas katil dengan baju kerja belum disalin. Sudah 8 malam baru yuni terbangun. Benda pertama yang dilakukan adalah check telefon.

37 missed call

216 Whatsapp message

Semuanya dari orang yang sama. Hati yang masih panas itu hanya bluetick whatsapp message. Yuni baru habis mandi dengan tuala masih di kepala, turun ke bawah. Ruang tamu dipenuhi dengan barang pelamin dan hantaran.

"Siapanya ni?" tanya yuni kepada daddy.

"Dia yang nak kahwin hujung minggu ni, dia yang tanya kita pulak."jawab daddy yang tengah sibuk membaca artikel di telefonnya.

Yuni hanya terpinga-pinga.

"Kahwin? Aku?"tanya yuni kepada diri sendiri.

Tanpa disedarinya, dia dan ikhsan akan bernikah hujung minggu ini. Kalau memang ikut hati, yuni memang ingin batalkan. Tapi apakan daya, pasti dibantah oleh daddy. Yuni terus ke bilik dan whatsapp ikhsan.

Yuni: Saya tak akan masuk ofis minggu ni.

Ikhsan hanya bluetick message yuni.

(PANDANGAN IKHSAN)

"You boleh perangai elok tak? Tak malu ke ?" tegur ikhsan sambil menepis tangan ain yang cuba meraba ikhsan.

"Ikhsan..." kata ain dengan nada seksi.

Kerusi ikhsan ditarik lalu duduk di pangku ikhsan. Ain cuba mencium pipi ikhsan. Belum sempat ikhsan menepis, pintu bilik sudah terbuka. Yuni yang memegang telepon ikhsan hanya tergamam seketika.

"Bukan apa yang baby fikirkan!" jerit ikhsan.

Sebaik sahaja yuni meninggalkan bilik, ikhsan menolak ain.

"BAIK YOU KELUAR SEKARANG!" arah ikhsan.

Ikhsan keluar untuk mengejar yuni. Tapi yuni menarik tangannya dari genggaman ikhsan.

"Macam mana ni?" tanya ikhsan kepada diri sendiri.

Cepat ikhsan kembali ke biliknya dan call daddy. Ikhsan cuba menceritakan segalanya yang berlaku.

"Thanks daddy sebab faham."kata iksan.

_________________________

terima kasih sebab sudi baca!

sila vote dan comment!!

Kawan Abang! [FULL STORY]Where stories live. Discover now