bab 21

2.9K 58 0
                                    



*DI OFIS*

Yuni yang baru tolak pintu biliknya, sudah ditarik.

"Nak pergi mana tu?" tanya ikhsan sambil menarik lengannya.

"Bilik lah." Jawab yuni.

"Lupalah tu." Jawab ikhsan sambil menghulurkan tangannya.

Yuni pun menyalamnya. Ikhsan membalas dengan satu ciuman di dahi.

*WAKTU LUNCH*

Semasa mereka menunggu lif, yuni hanya terdiam dan memandang pintu. Manakala, ikhsan khusyuk memerhatikan yuni. Sebaik sahaja pintu lif terbuka, datang pula minah tarzan.

"Sayang, you nak makan lunch ke?" tanya ain.

"You nak apa?" tanya ikhsan kepadanya.

"I nak lunch dengan.." kata ikhsan.

Belum sempat ikhsan menghabiskan ayatnya, yuni terlebih dahulu bersuara.

"Saya pergi dulu.." kata yuni.

"Byee!" kata ain yang melambai-lambaikan tangannya dan memegang tangan ikhsan.

*BALIK DARI LUNCH*

Ikhsan yang baru pulang dari lunch ternampak amir duduk di café di dalam syarikat. Belum sempat mendekatinya, ikhsan baru sedar bahawa amir ditemani oleh seorang wanita.

*DI OFIS*

Baru buka pintu, yuni sedar akan kehadiran tetamu yang tidak dijemput.

"Ye, apa cik ain nak dengan saya." Tanya yuni.

"I nak you jauhkan diri you dari ikhsan." Kata ain.

"Sorry?" balas yuni.

"For your info, kita akan berkahwin minggu depan."kata ain.

Yuni hanya mendiamkan diri sebab tidak mahu ain tahu bahawa mereka sudah berkahwin. Hanya ain yang tidak dijemput semasa majlis perhakwinan mereka. Yuni pura-pura tidak mendengar apa yang ain katakana.

"Sebab I mengandungkan anak dia." Kata ain lagi.

Ain tersenyum dan meninggalkan bilik yuni. Yuni pada mulanya menutup mukanya dengan tangan. Perlahan-lahan juraian air mata mengalir. Beg tangan dicapai, lalu meninggalkan ofis.

*DI RUMAH*

Yuni meletakkan begnya disofa, dan terus ke dapur untuk mengambil alat-alat mengemas.

Bilik di bawah dikemas dengan bersih. Barang-barang yuni di dalam bilik ikhsan dipindah ke bilik bawah.

*PETANG*

Sebaik sahaja ikhsan pulang, yuni hanya menyalam dan terus duduk di sofa. Ikhsan yang baru masuk ke biliknya terus keluar kembali ke ruang tamu. 

_____________

saya baru perasan yang saya tak upload bab 21. maaf

Kawan Abang! [FULL STORY]Where stories live. Discover now