bab 10

2.9K 57 1
                                    


    Dua jejaka tampanyang masuk ke bilik terdiam sebaik sahaja ternampak Yuni      

"This is a restricted room." Kata yuni.

"Yes, we know that. You must be Yuni. Saya Amir dan ni Farhan." Jawab Amir sambil menghulurkan tangan.

Yuni bersalaman dan berborak dengan mereka hampir setengah jam. Ketawa mereka mati apabila ikhsan masuk.

"Eh, kat sini korang. Aku tunggu punya lah lama." Tegur ikhsan sambil menyalam mereka.

"Yuni pergi dulu, bye!" kata yuni sambil tersenyum.

Amir dan Farhan pun hanya melambai.

"bro, that's yuni kan?" tanya amir

Ikhsan hanya angguk dan tersenyum.

"Dia single kan? Aku masih ade chance bro."kata amir sambil ketawa.

Ikhsan hanya menunjukkan penumbuk dan cincin di jari.

*KEESOKKAAN HARI WAKTU LUNCH*

Ketukan di pintu membuat yuni yang sibuk bekerja memandang ke arah pintu.

"Jom pergi lunch together!" tanya amir.

"Oh.. dan lunch time. Okay!" jawab yuni sambil melihat jam di tangan.

*DI CAFÉ*

Yuni yang pakai skirt rasa tidak selesa untuk melabuhkan punggung. Meja di café terlalu rendah, ketinggian meja hanya hingga ke paras lutut. Kalau yuni duduk pasti tidak elok sebab kain mesti ternaik sedikit.

"asal tak duduk?"tanya Farhan.

"umm.. skirt."jawab yuni.

"oh. Alamak kita tak pakai coat hari ni. Nevermind, I'll get u a napkin." Kata amir baru ingin bangun dari tempat duduk.

"eh, takpe. Aku ada." Tegur ikhsan yang datang entah dari mana.

Amir dan Farhan hanya tersenyum apabila yuni membuat reaksi marah.

Yuni hanya terduduk dan membiarkan ikhsan meletakkan coat di pehanya. Ikhsan hanya menyertai mereka selama 20 minit dan terus berlalu pergi. Sebelum pergi, yuni sempat memberi amaran kepada amir dan Farhan.

*DI OFIS*

Yuni yang jalan ke arah bilik boss hanya terfikir macam mana dia nak pulangkan coat boss. Yuni terpaku di luar pintu bilik boss terdengar perbualan hangat boss dan seorang perempuan. Suara yang pernah yuni dengar.

"Berapa kali I cakap yang kita dah tak ada pape." Tengking boss.

"I tahu you masih cintakan I" kata perempuan itu dengan suara yang nyaring.

"Cukuplah. Tak malu ke?" jerit boss.

"you tak rindukan masa kita kat Brisbane?" tanya perempuan itu dengan nada yang lembut.

"GET OU..." boss melenting sambil membuka pintu.

Tanpa disedari, yuni sedang mendengar perbualan mereka dari tadi.

______________

apakah nasib yuni selepas ini?

Kawan Abang! [FULL STORY]Where stories live. Discover now