"YA ALLAH HENSEM GILA NYA MAMAT NI" jerit hati yuni.
Wajah mereka terlalu dekat membuat pipi yuni merah. Cepat-cepat yuni menoleh. Sampai sahaja di kedai itu, gang flowers menyerbu masuk. Yuni hanya membelet gelang tangan yang bercorak bunga.
"Nak ke?" tegur ikhsan.
"yeap."jawab yuni dengan ringkas.
"asal tak beli je?"tanya ikhsan.
"Nak beli dengan first duit gaji."balas yuni sambil membelet gelang itu.
Sedang mereka melihat rantai-rantai, penjual di situ menghampiri yuni.
"Ini dari koleksi terbaharu kami, loket ini boleh menyimpan gambar dan butiran berlian untuk memberikan sentuhan eksklusif. "kata jurujual.
Yuni mencuba apabila jurujual mengatakan bahawa rantai itu sesuai dengan yuni. Apabila memakainya dan melihat di cermin, dari refleksi di cermin yuni ternampak ikhsan memerhatikan yuni. Yuni pun menoleh untuk melihat ikhsan yang berdirik tegak disitu.
"Beautiful."jawab ikhsan sambil menghampiri yuni.
"Ini pasangan cik ke? Patutlah Nampak secocok sangat." Tegur jurujual.
Yuni hanya tersenyum.
*KEESOKKAN HARI DI PEJABAT*
Belum sempat yuni masuk biliknya, kak fizah sudah mengejarnya dari belakang. Raut wajah kak fizah penuh dengan cemas dan risau.
"Kenapa ni akak?" tanya yuni kepada kak fizah.
"Boss naik angin." Kata kak fizah.
Begitulah ikhsan setiap kali pekerjanya tidak membuat kerja dengan betul. Selepas menyelesaikan tugasan semalam, yuni terpaksa menghantarnya kepada ikhsan. Yuni ketuk berkali-kali sebelum masuk kerana ketukan sebelumnya tidak dilayan.
"Ini tugasan yang boss.."kata yuni
Belum sempat yuni menghabiskan ayat, ikhsan sudah terjerit.
"Berapa kali saya cakap dekat awak? Ketuk pintu bilik saya. Dan saya dah cakap selagi tugasan awak tak sempurna, awak tidak dibenarkan masuk. Awak tak faham ke rasyid?" marah ikhsan.
Apabila ikhsan menoleh ke arah orang yang disangkakan rasyid, sepasang mata sudah berair.
"Eh baby, sorry abang ingat rasyid tadi." Kata ikhsan dengan sayu.
"saya dah ketuk pun bilik boss berkali-kali. Maaf ganggu boss. Ini tugasan semalam." Kata yuni dengan sayu dan berlalu pergi.
Yuni teresak-esak menanguis berada di dalam bilik ofis. Sedang yuni mengesat air mata, telefon berbunyi menandakan mesej.
Sayang: I am sorry...
________________________
sila vote & comment.
maaf kalau cerita saya membosankan sebab saya suka-suka je.
YOU ARE READING
Kawan Abang! [FULL STORY]
Storie d'amoreanggap sebagai abang. tapi 'abang' lain jadinya. sebelum pergi, sempat berjanji. Ingatkan hanya gurauan tapi tidak. Hampir 7 tahun berlalu, ingatkan dah lupa. Tapi tidak!