part 1

15.3K 194 2
                                    

Di pagi yang cerah,Aku dibanguni dengan teriakkan sahabatku iaitu Wiza atau nama betul nya nurfawizah yang suka menjerit di pagi pagi buta yang membuat rakan sebilik Ku rimas dengan sikapnya.

"Farah ,kau bila lagi nak bangun ni " leternya yang mengeramkan aku.

"Aku dah bangun lah ,wiz..cuma nak kena kan kau je " balasku bergerak ke bilik mandi

****

Selesai bersiap,aku Dan wiza pun memutuskan keputusan untuk bersarapan di sebuah kafe yang berdekatan dengan asrama aku..

"Wiz.." Panggilku lembut

"Apa dia?" Tanya nya.

"Aku nak Tanya sikit boleh ?" Tanya Ku takut

"Aik..bukan selama ni kau terus Tanya je ke..yelah..kau nak Tanya APA " macam tak ikhlas aku melihat muka wiza menjawab soalan Ku..

"Okay..kau Dan sahih sekarang macam mana ? Aku dengar kau nak break dengan dia ." aku bukan nak masuk campur tapi aku nak hubungan mereka sampai ke pelamin..

"Aku Dan dia..macam tulah,aku pun tak tahu lah Farah dia sekarang semakin berubah ..dah lama kami couple tapi dia tak pernah nak ambil tahu tentang aku.." Aku terkilan betul dengan Sahih tu sebab waktu sekolah menengah aku yang Bantu mereka couple..

"Aku bukan nak masuk campur tapi aku nak kau fikir sebelum bertindak" aku sayang betul dengan wizah ,aku takut nanti dia menyesal ..

"Thanks Farah..Dari sekolah menegah hingga sekarang kau selalu menyokong aku .." Aku terharu dia ingat pengorbanan aku selama INI.

"Eh..dah nak masuk ni,wiz aku bukan tak nak teman kan kau tapi aku ada kelas pukul 8 ni.." Aku takut dia salah faham sebab dia ni sensetif sikit.

"Tak pa..aku faham,pergi lah cepat" macam mengusir pula.

*****

Di pagi ini ,mama aku hanya berletar mengenai status Ku sebagai playboy yang handsome..hahaha berlebih pula..

"Mama..iqbaal janji akan berubah ye..mama jangan risau " aku lembut kan sikit hati nya sesambil ITU aku bergerak sedikit dan sedikit Dan lari ...

Berjaha sahaja aku keluar Dari rumah terus aku ..memandu kereta BMW aku cepat cepat untuk keluar Dari kawasan perumahan..

"Ma..ma..INI iqbaal lah .." Bangga Ku..

****
Tamat sahaja kelas aku hari INI,aku terus bergegas ke kelas selanjutnya yang berada di tingkat atas...

cinta paksaWhere stories live. Discover now