part 74

1.4K 30 0
                                    

Setelah perbincangan tamat,puan fatiah pun dia jak untuk lunch bersama nisha Dan Erin.

'Restoran hotelletaro'

"Ehm...mahal ni puan nisha " ucap puan fatiah meneliti setiap hidangan yang tersaji diatas meja...

"Eh..tak lah,free je.." Balas nisha dengan yakin .

"Ish..puan ni,buat saya segan lah pula" jelas puan fatiah agak malu.

"Tak payahlah berpuan dengan saya,saya ni umur baru berapa..kalau saya ni panggil puan puan baru sedap sikit di dengar" ujar nisha.

"Betul tu puan,puan nisha memang macam ni peramah.kalau dia dah kenal orang dia akan Cuba mengenali nya mendalam sehingga menjadi sahabat" sokong Erin.

" ehm..seganlah"balas puan fatiah.

"Ala,puan ni apa yang nak disegankan..lagipun puan nisha kan akan jadi salah satu Dari anggota syarikat kita " ucap P.A puan fatiah.

"Ehmm..in shah Allah.saya akan Cuba" ucap puan fatiah.

Berborak demi berborak akhirnya makanan mereka pun telah habis."thank you nisha.sebab belanja kami"ucap puan fatiah berasa sangat beruntung.

"Sama sama..saya tak berharap banyak pun.." Balas nisha agak bersaja.

"Kenapa muka awak macam muram ni ? Kami ada buat salah ke ?" Tanya puan fatiah agak cemas.entah kenapa dia berasa agak risau melihat air muka nisha berubah ..

"Saya rindu kan ibu  saya,saya tengok puan ni teringat pula perangai nya " jawab nisha agak sayu..

"Sorry,kami tak tahu" balas zila

"Its okaylah.." Ujar nisha

"IBU awak mana ?" Tanya puan fatiah seperti ingin tahu sekali.

"Ibu saya ada je dekat sini,saya takut nak jumpa dia selepas semua ni" jawab nisha ,walaupun sebenarnya wanita yang dikatakan nya ada didepan mata nya .

"Maksud awak ?" Tanya puan fatiah.

"12 tahun yang lalu,saya mengalami accident yang mengubah saya kearah ni ,papa Dan mama tiri saya mendapat khabar yang saya dah tiada .saya redha mungkin ini Jalan yang terbaik untuk kami.beberapa tahun selepas tu saya tinggal di jepun bersama anak perempuan saya.saya besarkannya tanpa seorang ayah.ay-" tak sempat nisha menghabiskan ayatnya"ayah kepada anak awak kemana ?" Tanya puan fatiah .

"Ayah kepada anak saya kawin baru selepas mengetahui saya dah tiada...selepas semua ni saya jadi bereemangat untuk hidup demi anak saya.saya takut untuk berjumpa dengan ibu ,sebab saya takut dia tidak percaya." Jawab nya

cinta paksaWhere stories live. Discover now