Makan malam pun bermula,terasa sunyi Dan kesepian Ku datang kembali,Ku sangka sepulanhnya Farah Dari U ..aku sudah gembira Dan bahagiah...namun ia tidak seperti yang difikirkan...
"Sayang...makanlah ,kenapa melamun" aku tersentap mendengar ucapan suami aku..
"I-ia..saya makanlah ni" malas sebenarnya nak makan ,tak da selera..
Nak fikir tentang,Farah .dimanalah dia Semarang,dah makan me belum..risaunya tambahkan lagi,aku memikirkan tentang penjodohan ITU...kalau Farah tak setuju ,pasti penjodohan itu sia sia..berharaplah Allah buka kan pintu hatinya..
"Baby shack to dodo do do ,baby" aku mendengar bunyi telefon Ku berdering menandakan ada motif pesanan..
Farah sayangku
Ma,kalau boleh..Farah
Nak tahu siapa lelaki tu,
Apa pekerjaannya,
Umur dia berapa,
Bagaimana dengan latar belakang CIA,
And Farah nak
Sekeping gambarnya..Nanti,mama uruskan..
Farah dah makan ?
Farah buat
Apa ?Tak de buat apa apa,
Farah dah makan telur goreng
Mayonies.Okaylah ma,Farah nak
Rehat..Assalamualaikum
Seleslesai menghantar sebuah pesanan ringkas untuk datin fazurah..Farah pun Cuba untuk melelapkan Diri.
****
"Kenapa aku fikirkan dia ." fikir iqbaal sambil merenung kolam berenang
"Aku pasti,bahawa dialah orang yang akan dijodohkan dengan Ku.." Menolong iqbaal seperti yakin
Tak lama selepas itu,dia pun memalingkan badannya untuk masuk bilik Dan terkejut melihat gerangan adiknya di depan matanya.
"Abang " ucapnya.
"Ish..ira ni,terkejutkan abang je lah.." Balas iqbaal
"Ni nak apa ,kejutkan abang ?" Tersengeh sengeh ira mahu menjawab
"Ira ira IRA...nak minta..tolong,boleh siapkan kerja rumah IRA" lambat sangat
"Ehmmmmmmmmmmm" iqbaal macam tak nak
"Thanks bang." Terus ira lari..
"Jangan harap,buatlah sendiri..aku pun nak tidur" iqbaal pun berlalu pergi masuk bilik.
"ABANG!!!!!!" Jerit ira,iqbaal hanya mengabaikannya..
*****
Dipagi buta ni,Farah sudah dibanguni dengan bunyi alarm Dari telefonnya..
"Ngrhhhh" keluhnya...
Dia pun membersihkan badan Dan bersiap mahu membeli sesuatu dibawa..untuk dimakan..
'Tap tap tap'bunyi tapak kaki Farah turun tanggah..
Sesampainya di bawa,banyak jualan makanan di merata rata tempat..
"Assalamualaikum" ucapnya disuatu gerai
"Walaikumsalam.." Balas makcik tu
"Adik..orang Baru kat sini ?" Tanya makcik tu
"Iya...nama saya Farah Delilah nisha binti dato fattah..makcik panggil saya farah dah cukup..ehmmm..makcik saya nak roti kemboja 3 ." balas Farah paniang lebar..
"OK..."
"Berapa semuanya makcik ?" Tanya Farah lembut
"6 ringgit nak " Farah pun mengeluarkan 10 ringgit kepada makcik tu lalu pergi ke gerai lain.
Sepulangnya dia dirumah,dia memasukkan ayam masak merah Dan bubur ayam didalam ice box Dan memakan roti kemboja,mee kteaw basah,bijirin untuk sarapan..
"Ehkkk"
"Alhamdulillah.." Ucapnya lalu membersihkan meja makannya..
YOU ARE READING
cinta paksa
ActionFarah atau nama betunya iaitu Farah Delilah nisha adalah seorang gadis yang cantik,sopan,pandai Dan digilai ramai lelaki termasuk pensyarah pensyarah yang masih single di university itu.walaupun mempunyai Banyak fans namun keluarga nya tetap menging...