part 36

2.2K 39 1
                                    

Farish POV.

Akhirnya ,ibu kenal juga aku siapa..

"IBU....maaf kan farish" dia memeluk Ku erat seperti mana Farah memeluk Ku.

Aku beralih ke tempat papa,aku sudah melihat air matanya menetes tak terkata.

Disudut lain,aku melihat seorang lelaki yang merenung Ku tajam .siapa dia.

"Pa..IBU." IBU Ku hanya mengangguk Dan meninggalkan kami.

"Iqbaal" panggil papa kepada lelaki yang merenungku tajam.

"Ya pa.." Balas nya ,dia siapa sebenarnya.

"Iqbaal masuk lah" dia hanya mengangguk Dan berjalan masuk ke wad Farah.

Aku pun masuk kedalam wad Farah,disana sudah terlihat air mata ibu mengalir .

"Farah..lain Kali jangan plan macam tu lagi " dia hanya ketawa kecil ,tapi Dari sudut lain wajahnya kelihatan sedih.

"Along.." Panggil nya mendepakan tangan ,terus aku memeluk dia erat.

"Angah sayang along..terima kasih long.." Ucapnya membuat aku terharu.

"Ia..along pun sayang angah .." Dia sangat gembira.

"Cinta ?" Tangannya

"Cinta Kak leya.." Balasku.

Kami semua ketawa kecuali lelaki yang bernama iqbaal itu ,mungkin dia salah faham kut.

"Along dengar cerita,angah dah kawin .mana suami angah ?" Dia terus menunjuk kepada iqbaal

"Oh..inilah suami angah" dia mengangguk

Aku terus mendekati suami angah,Dan menghulurkan tangan namun dia menepis tangan aku.

"Kau siapa ?" Tanya iqbaal dinggin.

Aku lihat muka Farah sudah berubah menjadi muram.

"Saya farish danish" balasku

"Oh..inilah yang buat maksiat dengan isteri aku tadi" aku terkejut buat maksiat dengan adik sendiri.

"Hah?" Ibu tak faham.

"Untuk pengetahuan ibu,inilah jantan yang berpeluk dengan Farah waktu iqbaal pergi makan..patutlah suruh iqbaal cepat keluar rupanya nak jumpa lelaki simpananya." Farah sudah mengalirkan air mata.

"What ?" Aku menatap fara .

"Okay..kalau awak nak tuduh saya sesuka hati silakan,.tapi jangan fitnah kami bukan bukan..buat apa saya nak buat maksiat dengan Farah.dia tu adik saya .saya ni abang kandung dia" jelas Ku terus keluar Dari was Farah.tak puas hati betul lah suami si Farah ni.

"Abang !!"jerit Bush hati Ku.

" ayang "balasku terus dia berlari menghampiri Ku.

" kenapa monyok je ni ?" Tanya Aleeya.

"Tadi..suami si Farah tu dia fitnah abang dengan Farah buat maksiat.sebab dia nampak abang peluk Farah..dia sangka abang ni lelaki simpanan Farah..gila ke apa lelaki tu .hish..geram betul abang kita ni mahram dikata bukan bukan" Aleeya hanya seperti menahan gelak

"Jadinya ni marah lah" mestilah.

"Tak lah sayang" dia dah ketawa.

"Kalau abang marah kan macam tak marah ITU lah sebbnya anak kita suka buli abang" kuang aja punya isteri

****

Was Farah.

"Hubuhuhuh" Farah sudah mengalirkan air mata.

"Iqbaal lain Kali siasat dulu baru cakap..farish tu abang kedatangan si Farah..kiranya orang paling dia sayang Dan cinta..kalau iqbaal hancurkan ikatan mereka..buruk padanya Baal..IBU bukan apa cuma mereka ni baru ketemu kembali selepas dipisahkan" jelas puan fatiah kepada iqbaal.

"Maaf bu,iqbaal terikut perasaan sangat.." Balas iqbaal

"Kalau nak minta .maaf bukan dengan ibu tapi dengan farish Dan Farah." Iqbaal hanya mengangguk

"APA aku dah buat ni,aku dah sakit kan hati isteri aku Dan kecewakan abang ipar aku..kenapa lah aku ni bodoh sangat..." Bisik hati iqbaal.

cinta paksaWhere stories live. Discover now