Seiring sambil berjalan ,menghayati lagu yang dimainkan untuk memeriahkan lagi majlis perkawinan mereka.
Satu persatu orang menaiki pelamin untuk bersalam Dan bergambar.
"IBU" ucap Farah sambil berpeluk dengan puan fatiah
"Arah,dah besar pun anak ibu tak sangka dah jadi isteri orang.Java Diri baik baik tau" balas puan fatiah sambil meleraikan pelukan
Puan fatiah kemudian beralih kepada iqbaal hanya bersalaman.
"Jaga Farah baik baik tau,jangan sia siakan dia nanti awak menyesal" iqbaal hanya hairan dengan kedatangan orang yang tidak dikenali mengaku sebagai ibu mertuahnya.
Tamat sahaja majlis perkawinan mereka,Farah Dan iqbaal pun kembali ke hotel untuk berehat.
"Farah" seruh iqbaal didalam bilik mandi.
"Ia" balas Farah
"Tolong ambilkan saya piyama " Farah pun mengambil piyama iqbaal didalam bagasi beg kemudian dia memberi kepada iqbaal .
"Thanks" ucap iqbaal
"Iya." Farah pun berlalu pergi untuk mengemas segala barangannya.
Sekeluarnya iqbaal Dari bilik mandi,dia berasa malu kerana tak pernah pernah dia sebilik dengan wanita sebelum ini Dan ini adalah first time .
"Kalau awak nak tidur ,tidur lah" ucap Farah menhedarkannya Dari lamunan.
"Oh..saya tak tidur awak" balas iqbaal
"Oh..okay" kemudian Farah pergi kebilik mandi dengan beberapa barangan di tangannya.
****
Bilik mandi..
"Malunya aku,kenapa deg deg ni..malunya ..." Bisik hati Farah menghidupkan shower .
"First time in my life perkara ini terjadi" bisik hatinya sambil menghantuk kepala didinding.
"Awss" ringgisnya.
Iqbaal yang mendengar pun menjadi panik..
"Awak okay ke tu ?" Tanya iqbaal berada didepan pintu.
"Okay.." Balas Farah.
"Kenapa saya dengar macam kesakitan je.." Tanya iqbaal minta kepastian.
"Masalah wanita" jawab Farah kemudian keluar Dari bilik mandi dengan piyama Dan tuala diatas kepala nya.
****
Bilik sebelah..
"Abang,rasanya apa dorang buat ye ?" Tanya puan sri Sarah.
"Ish..awak ni Tanya saya pula..macam biasa lah tu pengantin baru " jawab tan sri iqram
"Berharaplah mereka buat,saya tak sabar nak timang cucu" ucapnya
***
Bilik sebelah lagi.
"Rasanya mereka buat apa ye?" Fikir datin fazurah
"Ish..sedang buat kut,apa kata aku pergi curi curi dengar" cadangnya kemudian memalingkan badan me belakang Dan terkejut.
"Hah,ini nak kemana ?" Tanya dato fattah
YOU ARE READING
cinta paksa
ActionFarah atau nama betunya iaitu Farah Delilah nisha adalah seorang gadis yang cantik,sopan,pandai Dan digilai ramai lelaki termasuk pensyarah pensyarah yang masih single di university itu.walaupun mempunyai Banyak fans namun keluarga nya tetap menging...