part 80

1.7K 29 0
                                    

Sudah 12 jam nisha berada di dalam hutan,dia masih belum menemui markas penjenayah tersebut."mana markas mereka ni "fikirnya berhenti disuatu tempat yang sangat terpencil.

Tiba tiba jam nya mengeluarkan 2 cahaya berwarna warni Dan mempaparkan " nisha..tolong kami .."

"Korang kat mana Sarah ?" Tanya nisha cemas.

"Kami tak tahu,tapi tempt ni gelap" jawab Sarah.

"Hantr location.."

"B..a.." Tak sempat Sarah menghabiskan ayatnya panggilan terus terputus.

Nisha pun berjalan kearah kananya Dan memasuki laluan air.

"Berenang " ucapnya.dengan langkah cemas ,dia terus mengaktifkan butang kuning.automatic dia memakai pakaian keselamatan di dalam air.

*****

"Boss,kita dapat 2 orang perempuan polis" ucap konco tadi terburu buru.

"Bagus..baiklah,sekarang aku nak kau Dan konco kau tangkap perempuan ni " tunjuk ketua konco tersebut kepada 2 orang wanita polis yang sedang bereht di kawasan pokok pokok.

"Baik"konco tersebut pun terus pergi meluruh ke arah konco konconya.

*****

" ngrhh"keluh Alice bangun Dari pengsannya.

"Uncle..uncle.." Ucap Alice mengoncang badan firuz...

"Uncle....." Dia terus mengoncang badan fairuz sehingga fairuz terjatuh.betapa terkejut nya dia bahawa orang yang dipercayainya telah meninggal dunia disebbkan menyelamatkan dirinya...

"Uncle..." Tangis Alice di atas badan fairuz.

Tiba tiba."hok hok hok"Alice terus menepis air matanya Dan "uncle..." Ucapnya gembira .terus Alice memeluk erat firuz.

"Alice ,Alice okay ?" Tanya firuz

"Okay" jawab Alice....

"Uncle ,kita dekat mana ?" Tanya Alice

"Uncle tak tahu " jawab fairuz.

Alice pun melihat penumpang penumpang lain.betapa sadisnya kematian mereka ,ada yang mati secara terhantuk ,tertusuk kaca Dan benda benda tajam ada juga yang mati keluar Dari kapal terbang.

"Fairuz...korang kat mana ?" Tanya malik cemas

"Kami tak tahu tapi yang pasti di dalam hutan" jawab fairuz..

"Awak Dan Alice macam mana ?" Tanya malik lagi.

"Alhamdullilah....kami selamat dengan beberapa penumpang.yang lain mati secara sadis"jawab fairuz.

" saya minta korang jangan keluar Dari kapal terbang tersebut.bahaya,tunggu sehingga pihak keselamatan datang"pesan malik agak tegas.

"Saya akan hantar pihak keselamatan..korang jangan risau " pesan malik lagi..........

******

"Sarah..wake up" ucap sherlyn

"Ngrhh"

"Kita kat mana ?" Tanya Sarah terkejut melihat sekeliling mereka Dan "sher,aku rasa mereka tangkap kita " ucap Sarah

"Memang pun,kau rasa...nisha kat mana ? Dia mesti risau tentang kita"balas sherlyn.

Ketika berbisik bisik ,jam Sarah mengeluarkan cahaya yang sama seperti nisha." Nisha !"ucap mereka serentak.

"Korang dekat mana ?" Tanya nisha

"Tak tahu lah nisha..yang pasti sekarang kami telah ditangkap oleh penjenayah tersebut Dan disembunyikan didalam sebuah pondok usang.." Jawab sherlyn.

cinta paksaWhere stories live. Discover now