"Sarah ,fatiah Dan iqbaal jelah dulu masuk,.papa Dan papa fattah nak ke kantin" ucap tan sri iqram.
Mereka berdua pun meninggal kan tiga orang manusia ITU.
***
Wad Farah.."Assalamualaikum" ucap puan fatiah.
"Walaikumsalam" balas Farah lemah..
Farah Dari jauh sudah nampak kelibatan tiga orang manusia ingin masuk dia pun Cuba untuk membangunkan dirinya untuk menyandar.*korang faham faham lah*
"Arah.." Seru puan fatiah mencium dahi anaknya.
"Kenapa ibu menagis,jangan lah risau..arah okaylah" ucap Farah untuk menenangkan puan fatiah .
"Eh..mama pun nagis..alah korang ni,arah hidup masilah belum lagi mati,jangan lah nagis..ini lah Farah tak suka ni." Ucap Farah seperti ingin merajuk.
Iqbaal POV.
Dari sebelah mama ,aku sudah lihat kekuatan Farah ..aku tahu Farah seorang wanita yang kuat Dan tabah.walau bagaimana pun ,aku akan cari dokter yang bagus untuk Farah.
"Bie.." Aku hanya senyum .aku tahu dia mesti marah kan aku sebab aku lah punca semua ni terjadi.
"Baal,puan sri .saya nak pergi kantin Jap..ada apa apa nak kirim" aku mengangguk tapi tak tahu dengan mama.
"Saya ikut awak" aku tahu mama nak aku berdua bersama farah.
"Farah,ibu pergi dulu tau.." Aku melihat Farah hanya senyum,namun dalam senyuman nya terdapat kesakitan Dan kekecewaan.
Selepas sahaja,ibu Dan mama meninggal kan kami.aku terus duduk dibangku yang disediakan sambil menggengam tangan Farah.
"Sayang,bie nak minta maaf..kalau bukan sebab bie mesti semua ni tak jadi..maaf kan bie.sayang,kalau sayang nak pukul pukul lah bie tak Kedah asal kan sayang maaf kan bie.." Air mataku sudah tidak dapat Ku tahan.
"Bie...jangan lah nagis macam pompuan pula.." Ejeknya membuat aku sedikit terkehe.
"Bie..sayang tak marah pun,ini semua takdir kita..ingat kita merancang tapi Allah yang tentukan..dahlah..bie..tak pernah buat salah pun" dia usap kepalaku dengan lembut.
"Jadi,sayang maaf kan bie ?" Dia menggeleng ,aku taknak tanggung Rosa disebabkan tidak dapat kemaafan.
"Bie..buat apa sayang nak maaf kan bie,kalau semua ni bukan salah bie..trust me " aku mencium tangannya ..
Iqbaal POV off
****
Kantin hospital.
"Jangan lah risau ,saya percaya iqbaal boleh selesaikan segala nya " ucap tan sri iqram.
"Kami bukan risau tapi kami bimbang pasal penyakit Farah " jelas puan fatiah Dan di beri anggukan oleh puan sri Sarah.
"Puan sri kenapa ni macam pucat ?" Tanya puan fatiah..
"Fatiah..stop call me puan sri,kita dah jadi besan"balas puan sri Sarah..
" saya cuma pening sedikit "ucap puan sri
" mqcam nilah,rumah awak kan jauh sedikit Dari hospital macam mana kalau awak ikut saya pergi apartment dekat hospital ni.."cadang puan fatiah
"Apartment siapa ?" Tanya puan sri
"Farah..Farah Dan saya sebenarnya tapi selepas kami berpisah saya beri dia apartment tu" jelas puan fatiah
"Okaylah.." Balas puan sri.
YOU ARE READING
cinta paksa
ActionFarah atau nama betunya iaitu Farah Delilah nisha adalah seorang gadis yang cantik,sopan,pandai Dan digilai ramai lelaki termasuk pensyarah pensyarah yang masih single di university itu.walaupun mempunyai Banyak fans namun keluarga nya tetap menging...